Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joilla on yhtä tyhmiä raha-ongelmia?

Vierailija
03.04.2021 |

Tili tulee joka kuukauden 15. päivä, jolloin automaattisesti siirtyy tietty summa eri tilille lainoja ja laskuja varten. Loppuraha on sitten käytettävissa koko kuukaudeksi. Minulla on lounasetu, joka riittää lähes kokonaan kuukauden ruokaostoksiin nyt kun teen töitä etänä. 'Ongelma' on se että haluan joka kk 1000e säästöön. Tilillä nyt 1350e rahaa ja tilipäivään siis 12pv. Tuo 350e pitäisi riittää pariksi viikoksi. Pitää tankata auto, apteekista vitamiineja, hieroja, jne. Vähän luuseri olo, jos säästöön jääkin vaikka 900e. Tiedän, saan olla todella onnellinen, että rahani riittää ja jää ylikin, mutta silti.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP. Ärsyttää, kun joku uikuttaa tuollaisesta "rahaongelmasta". Mun ystävä on mielenterveysongelmien takia syrjäytynyt eikä hänellä rahat riitäk kunnolliseen hammashoitoon. Käy leipäjonossa. SE on rahaongelma. Ap ansaitsisi selkäänsä.

Se on ihan täysin hänen ongelmansa, ei meidän muiden.

Miten niin se on täysin hänen oma ongelmansa? Eihän se ole. Onhan se myös hänen läheistensä ongelma, ja yhteiskunnan. Kun ei saa kunnon hoitoa, ei ole toivoakaan, että pääsisi joskus yhteiskunnan toimivaksi jäseneksi. 

Ihan ihme asennetta tuollainen.

Vierailija
42/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku tienaa paljon, ei ole köyhiltä pois. Hyvä vaan, että jotkut maksaa veroja joilla muidenkin palvelut kustannetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että joku tienaa paljon, ei ole köyhiltä pois. Hyvä vaan, että jotkut maksaa veroja joilla muidenkin palvelut kustannetaan.

Paljon tienaavat ovat innokkaimpia välttelemään veroja. Banaman paperit...

Vierailija
44/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit (esim D-vitamiini) ja hieroja ovat mielestäni tärkeysjärjestykseni mukaisia. Mutta nyt olikin kyse, onko muilla samaa.

Ap.

5 mikrogrammaisia D-vitamiineja löytyy K-Marketistakin Pirkka-tuotteena. B-vitamiinit ovat lähes ainoita vitamiineja, joita ostan apteekista. Pirkan magnesiumkin on samanvahvuista kuin apteekkikamassa ja lisäksi paremman makuista.

5 mcg ei tee yhtään mitään, ihan sama syökö vai ei.

Jaahas, jäi kirjoittaessa yksi nolla pois... Eli melkoisen vahvoja D-vitskuja Pirkallakin, vaikka sen merkin muut vitamiinit on noin kymmenesosa apteekkien normitarjonnasta eli ruuastakin saa enemmän vitamiineja. Silti purkeissa lukee, että annosta ei saa ylittää.

Vierailija
45/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VMP. Ärsyttää, kun joku uikuttaa tuollaisesta "rahaongelmasta". Mun ystävä on mielenterveysongelmien takia syrjäytynyt eikä hänellä rahat riitäk kunnolliseen hammashoitoon. Käy leipäjonossa. SE on rahaongelma. Ap ansaitsisi selkäänsä.

Hassaako tuet vai miksi joutuu käymään leipäjonossa? Ja toimeentulotuki kyllä kustantaa hammaslääkärit. Vai onk ystävälläsi niin hyvä eläke ettei saa toimeentulotukea?

Vierailija
46/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, saan sittenkin sen tonnin säästöön tässäkin kuussa =)

Ap

Vierailija
47/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin harmittaa, jos en pääse säästötavoiteeseeni. Tällä hetkellä tavoitteeni on säästää tai sijoittaa tilille tuleva soviteltu ansiosidonnainen ja tulla toimeen palkalla.

Tuet tulivat viime viikolla, huomenna tulisi palkka ja tekisi mieli siirtää samantien sivuun tämän kuun säästötavoite 915 euroa, mutta samalla tiedän että olisi järkevämpää katsoa mikä on tilanne ensi viikolla eläinlääkärikäynnin jälkeen. Toisaalta olen jo siirtänyt rahaa säästötilille eläinlääkärikäyntiin, sillä se vie arviolta 400-600e.

On tämä kyllä varsinainen first world problem 😅

Vierailija
48/55 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan joka kk sen tonnin säästöön. Nykyään jäisi jopa enemmänkin, joten olen antanut itselleni luvan ostaa lopuilla vaatteita. Eli perjantaihin asti aikaa käyttää 300e eli jotain kesävaatetta vois ostaa.

Vierailija
49/55 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tienaavat ovat innokkaimpia välttelemään veroja. Banaman paperit...

Missäs tällainen Banama on?

Vierailija
50/55 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä olin ylpeä kun oon elämäni aikana saanut 2500 euroa säästöön :D Ikää 33 vuotta!

Vierailija
51/55 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans joskus pakkomielle että 500 e pitää saada joka kk säästöön. Nettopalkka oli tuolloin 1250 euroa enkä vieläkään ymmärrä miten oikeasti sain säästöön 500 e joka kuukausi. No asumismenot oli toki pienet eikä autoa tai lapsiakaan silloin ollut, mutta aika hyvin pystyin muutamalla satasella per kk pärjäämään useamman vuoden. Säästin siis ensiasuntoa varten. Ja siihen ne kaikki säästöt menikin viimeistä hilua myöden. Oi niitä aikoja. Kun on hyvä säästötavoite niin aika ihmeellisiin suorituksiin sitä kykenee!

Vierailija
52/55 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakkomiellettä saada tietty summa säästöön. Sijoitan kuukausittain 1000-2500 euroa ja lopuilla eletään, se mitä jää lopusta jäljelle sijoitetaan seuraavan kuun aikana (tuossa 1000-2500 eurossa). 

Vierailija
53/55 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit (esim D-vitamiini) ja hieroja ovat mielestäni tärkeysjärjestykseni mukaisia. Mutta nyt olikin kyse, onko muilla samaa.

Ap.

Kesä alkoi. D-vitamiinin korvaat viettämällä vartin päivässä auringossa.

Vierailija
54/55 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos saitte tänään säästöön?

Vierailija
55/55 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, D- vitamiinia saa tähän aikaa vuodesta ihan kun menee pihalle. 15 min aurinkoisella ilmalla riittää.