Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joilla on yhtä tyhmiä raha-ongelmia?

Vierailija
03.04.2021 |

Tili tulee joka kuukauden 15. päivä, jolloin automaattisesti siirtyy tietty summa eri tilille lainoja ja laskuja varten. Loppuraha on sitten käytettävissa koko kuukaudeksi. Minulla on lounasetu, joka riittää lähes kokonaan kuukauden ruokaostoksiin nyt kun teen töitä etänä. 'Ongelma' on se että haluan joka kk 1000e säästöön. Tilillä nyt 1350e rahaa ja tilipäivään siis 12pv. Tuo 350e pitäisi riittää pariksi viikoksi. Pitää tankata auto, apteekista vitamiineja, hieroja, jne. Vähän luuseri olo, jos säästöön jääkin vaikka 900e. Tiedän, saan olla todella onnellinen, että rahani riittää ja jää ylikin, mutta silti.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sinkuilla ja dinkuilla heleppoa.

Vierailija
22/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitatko säästösi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitatko säästösi

Tietysti.

Ap

Vierailija
24/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halitsen rahan käytön. Koska minulla ei velkaa. Ei omistusasuntoa.Ei ajokorttia. Ei isoa taulu Tv.Ei älypuhelinta.Läppärikin ostettu osto ja myyntillikeestä.Ei löydy teemaa kotini,ei aitoja lattia mattoja,tai hienoa taidetta.Saatika viimesen sisustus lehden  mukaista kotia. Ei ole myöskään tiedossa loma matkoja,eikä ole koskaan ollutkaan,saatika ristelyjä tai kampaajaa..Silti minulle  riitää se mitä on ja olen oma itseni.En tarvitse kuliseja ympärilleni,Ollakseni jotain muuta ja saadakseni sillä hyväksynän.Kotini on kuitenkin linnani,minun turva satamani!

Vierailija
25/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit (esim D-vitamiini) ja hieroja ovat mielestäni tärkeysjärjestykseni mukaisia. Mutta nyt olikin kyse, onko muilla samaa.

Ap.

Tokmannilta saa 60kpl D-vitamiinipaketin (100 mikrogrammaa) noin 6 euron hintaan. Nämä riittävät kaksi kuukautta ja sen jälkeen D-vitamiinin saat ulkoilemalla, kunnes syksy alkaa. Mistään apteekista ei kannata kalliita vitamiinipaketteja ostaa, vaan joko Tokmannilta tai muista marketeista, tai etsit nettikaupoista hyvän diilin.

Eli sulle jää 344 euroa 11 päiväksi ruokaan, bensaan ja hierojaan, joten varmasti riittää. 

Vierailija
26/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap haluu säästää vai onko se teidän köyhien mielestä joku huono asia?? Ei ollenkaan. T: palkasta säästöön 700 €/kk viisi vuotta.

Tuskinpa kukaan ajattelee säästämisen itsessään olevan huono asia. Vaan se, että aloittajan pitää neuroottisesti joka kuukausi saada vähintään 1000 euroa säästöön. Kannattaa olla itselle armollisempi, ja sallia myös pienemmän säästösumman kuuausia. Jottei säästäminen muodostu liian kovaksi henkiseksi taakaksi.

Vierailija
27/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tankata auto, jos tekee etätöitä? Purkkivitamiinien sijaan ruokavalioon rasvaista kalaa (saa D-vitamiinit elimistölle parhaimmassa muodossa) ja kaalia, marjoja ja tyrnimehua. Jos nyt on mitään järkeä fiksautua johonkin tiettyy rahasummaan, joka joka kuukausi on pakko saada säästöön.

Mulla on yllättäen muutakin elämää kuin töissäkäynti, siksi pitää kerran kuussa tankata.

Ap.

No yllättäen teet itse ongelmasii: Et osaa allokoida rahankäyttöäsi oikein! Menot ovat liian korkealla tai liian huonot tulot. Kestämätön yhdistelmä joka tapauksessa.

Vierailija
28/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit (esim D-vitamiini) ja hieroja ovat mielestäni tärkeysjärjestykseni mukaisia. Mutta nyt olikin kyse, onko muilla samaa.

Ap.

5 mikrogrammaisia D-vitamiineja löytyy K-Marketistakin Pirkka-tuotteena. B-vitamiinit ovat lähes ainoita vitamiineja, joita ostan apteekista. Pirkan magnesiumkin on samanvahvuista kuin apteekkikamassa ja lisäksi paremman makuista.

5 mcg ei tee yhtään mitään, ihan sama syökö vai ei.

Vierailija
29/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita aina tonni kuussa säästöön ja elelä lopuilla. Käy hakemassa ilmaista ruokaa, jos rahat ei riitä kaupassa käyntiin säästöjen jälkeen. Niin tekee moni muukin.

Vierailija
30/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hellanlettas

Vierailija
31/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee bonukset yms. säästötilille, sitten

palkkapäivänä on pakko saada sinne tasasumma. Mieluusti 500 tai 1000 euroon, mutta vähintään sataseen.

Vierailija
32/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama :,D ja juuri tuo tonni pitää jäädä säästöön, joskus tosin jää enemmän säästöön esim 1200e joten en hirveästi stressaa jos joskus jää vain 900e.. pääasia että pitkällä tähtäimellä vuodessa jäi se 12t säästöön.

Vierailija
33/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä. Tavoite on saada aina 1000e säästöön kuukausittain, mutta olen saanut säästöön vain yht 57,38e ja senkin palauttamalla joulun ajan pullot. Onko kk-tavoite mielestänne realistinen?

Vierailija
34/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin. Se on just tonni mikä pitää jäädä.

Vierailija
35/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautusta tulossa 3300e, ostan itselleni jotain kivaa 300 eurolla ja loput säästöön. Saan siis tänä vuonna 15000e säästöön.

Ap

Vierailija
36/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP. Ärsyttää, kun joku uikuttaa tuollaisesta "rahaongelmasta". Mun ystävä on mielenterveysongelmien takia syrjäytynyt eikä hänellä rahat riitäk kunnolliseen hammashoitoon. Käy leipäjonossa. SE on rahaongelma. Ap ansaitsisi selkäänsä.

Vierailija
37/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita aina tonni kuussa säästöön ja elelä lopuilla. Käy hakemassa ilmaista ruokaa, jos rahat ei riitä kaupassa käyntiin säästöjen jälkeen. Niin tekee moni muukin.

Ruuat ostan lounareilla.

Ap

Vierailija
38/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teistä järkevämpää, että ap tuhlaisi sen tonninkin?

Vierailija
39/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VMP. Ärsyttää, kun joku uikuttaa tuollaisesta "rahaongelmasta". Mun ystävä on mielenterveysongelmien takia syrjäytynyt eikä hänellä rahat riitäk kunnolliseen hammashoitoon. Käy leipäjonossa. SE on rahaongelma. Ap ansaitsisi selkäänsä.

Se on ihan täysin hänen ongelmansa, ei meidän muiden.

Vierailija
40/55 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä. Tavoite on saada aina 1000e säästöön kuukausittain, mutta olen saanut säästöön vain yht 57,38e ja senkin palauttamalla joulun ajan pullot. Onko kk-tavoite mielestänne realistinen?

On on. Haaveita Ja tavoitteita on aina hyvä olla.