Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö päiväkodissa riisutaan pikkupöksyilke kun mennään päikkäreille?

Vierailija
03.04.2021 |

Ja miksi ihmeessä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei sängyt likaannu

Alusvaatteet on puhtaimpia.

Vierailija
2/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riisuta. Ei edes saisi, koska jos tulee vaikka hätätilanne, jossa täytyy poistua ulos niin lapsilla pitää olla vaatetta päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja tarhansetä vahtii vieressä.

Vierailija
4/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riisuta. Ei edes saisi, koska jos tulee vaikka hätätilanne, jossa täytyy poistua ulos niin lapsilla pitää olla vaatetta päällä.

Hyvä

Vierailija
5/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja tarhansetä vahtii vieressä.

Silloin kun minä olin lastenhoitajasetänä joskus 2013 niin kyllä lapset joskus hakivat minut kädestä pitäen siihen vierelle kun he alkoivat päiväunille.

Vierailija
6/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla kun olin päiväkoti-ikäinen niin nukuin siellä kyllä ihan sisävaatteet päällä.

Vierailija
7/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Onko näin joskus tehty? Olin tarhassa 90-luvun alussa ja kyllä vaatteet päällä mentiin nukkumaan. Jos oli "päiväunivaatteet" mukana niin ne laitettiin päälle.

Vierailija
8/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tietoa ei kannattaisi kertoa julkisesti.

Tälläkin palstalla kyttäilee sairaita ihmisiä.

Paikat joissa lapsia on suurina määrinä koolla, pitäsi olla erittäin turvallisia ja valvottuja ja ovet lukossa, jos se mahdollista.

Ei kaikkia tietoja kannattaisi henkilökunnankaan viserrellä pitkin maita ja mantuja.

Vierailija
9/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tarhasta. Joissakin riisutaan. On mukavampi nukkua.

Vierailija
10/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. Ihmettelin suuresti kyseistä käytäntöä, joka oli käytössä vanhempien lapsieni aikaan.

Vierailija
11/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea tietoa ei kannattaisi kertoa julkisesti.

Tälläkin palstalla kyttäilee sairaita ihmisiä.

Paikat joissa lapsia on suurina määrinä koolla, pitäsi olla erittäin turvallisia ja valvottuja ja ovet lukossa, jos se mahdollista.

Ei kaikkia tietoja kannattaisi henkilökunnankaan viserrellä pitkin maita ja mantuja.

Tietysti ovet on lukittu.

Vierailija
12/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla lapset pakotettiin makaamaan tarhassa hiljaa huoneessa, joku täti vahti sitä ja kävi tuijottelemassa. Lapsena olin todella ahdistunut siitä ja hereillä, piti leikkiä nukkuvaa. Jos oli hereillä tai ei olisi halunnut nukkua uhkailtiin jollakin. Myös ruoka ja jälkiruoka oli pakko syödä tai sai rangaistuksen. Jokaista sanaa piti totella. Olipa "kivoja" pelkotarhoja lapsille.

Vierailija
13/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riisutaan. Meidän lasten päiväkodilla kerran tuli uniaikaan palohälytys alkutalvella ja siellä oli sitten satapäinen lauma lapsia alkkareissa pihalla. Osa oli ilmeisesti ymmärtänyt ottaa haalarit mukaan, osa ei ollut ehtinyt. Edelleen nukkuvat alushoususillaan

Vierailija
14/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää. Ihmettelin suuresti kyseistä käytäntöä, joka oli käytössä vanhempien lapsieni aikaan.

Mitä ihmettä siinä on?

Vierailija
15/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kolmenlaistakäytäntöä

A. Joo riisutaan alusvaatteisilleen

B Riisutaan enimmät ja likaiset

C Ei Riisuta mitään.

Keikkalainen.

Vierailija
16/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Onko näin joskus tehty? Olin tarhassa 90-luvun alussa ja kyllä vaatteet päällä mentiin nukkumaan. Jos oli "päiväunivaatteet" mukana niin ne laitettiin päälle.

Mulla tulee oikosulku, että joku 90-luvulla tarhassa ollut kirjoittaa täällä. 90-lukuhan oli 10 v sitten. 😳

Vierailija
17/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisuuko opetkin

Vierailija
18/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän pahaa siinä on, jos riisutaan? Kuumahan sitä tulee, jos pitää collareissa tms. nukkua. 

Vierailija
19/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla lapset pakotettiin makaamaan tarhassa hiljaa huoneessa, joku täti vahti sitä ja kävi tuijottelemassa. Lapsena olin todella ahdistunut siitä ja hereillä, piti leikkiä nukkuvaa. Jos oli hereillä tai ei olisi halunnut nukkua uhkailtiin jollakin. Myös ruoka ja jälkiruoka oli pakko syödä tai sai rangaistuksen. Jokaista sanaa piti totella. Olipa "kivoja" pelkotarhoja lapsille.

Kyllä edelleen laitetaan alusvaatteissa sänkyyn makaamaan. Osa nukkuu osa ei.

Täti lukee hiljaisella äänellä jotain kirjaa.

Vierailija
20/45 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee oikosulku, että joku 90-luvulla tarhassa ollut kirjoittaa täällä. 90-lukuhan oli 10 v sitten. 😳

Ei, kultaseni, kyllä se oli yli 20 vuotta sitten. Nyt elämme jo vuotta 2021. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan