Te joiden lapsella on ollut korona, miten kouluun palaaminen sujui?
Ovatko muut luokkalaiset olleet vihaisia karanteenista, tivanneet mistä tartunta oli tullut tai jotenkin syyllistäneet lastanne?
Onko opettaja jotenkin käsitellyt asiaa lasten kanssa ja varmistanut ettei tule kiusaamista?
Kommentit (4)
Lapsen kohdalla ei ollut mitään ongelmaa. Sairastui hiihtoloman aikana, eikä altistanut luokkakavereita. Sitä paitsi koko luokka taisi olla karanteenissa jostain muusta altistumisesta samaan aikaan... Omalla kohdalla olen huomannut välttelyä ja kyselyä onko mua turvallista tavata. Ymmärrän jollain tasolla pelon, mutta kun itse juuri sairastin aika kovan taudin kosta kuntoutuminen vei aikaa niin arvostaisin jos kaveritkin huolehtisivat asioista mm käsien pesu.
Vierailija kirjoitti:
on ollut, ei kutsuta kylään
Kauanko tartunnasta on aikaa?
-ap
Valitettavasti ns. karanteenikiusaamista on aika paljon. Omassa koulussani on ollut paljon altistumisia ja melkein kaikissa tapauksissa sairastuneet ovat todellakin saaneet "kuulla kunniansa" karanteenien päätyttyä.
Olemme yrittäneet selittää nuorille että ei sairastuminen ole kenenkään syytä, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan että oliko sinne koronatestiin nyt ihan pakko mennä.
t. opettaja yläkoulusta