Mulla korona ja miesystävän mielestä se on ihan normaalia
Sain ilmeisesti työmatkalta koronan. En asu miesystävän kanssa yhdessä, joten emme ole nähneet koko sinä aikana kun olen ollut sairas. Olen siis kaksin kotona lapsen kanssa.
Minulla on tosi paha mieli, koska miesystävä ei erityisesti kysele kuulumisiani ja oloani. Hän soittelee silloin tällöin (lähes joka päivä kuitenkin) ja juttelee niitä näitä. Yritän olla pirteä puhelimessa, mutta oikeasti olen tosi väsynyt ja huolissani.
Missä nyt mättää? Minusta tuntuu siltä, ettei miesystävä välitä vähääkään eikä ole ollenkaan huolissaan, mutta toisaalta en mä hänelle myöskään ruikuta. Tuntuu kyllä siltä, että en saa yhtään tukea eikä tosiaan häntä edes oikeasti kiinnosta. Lapsen isä onneksi laittaa joka aamu viestiä ja kysyy vointiani, se tuntuu hyvältä.
Mitä te ajattelisitte tästä?
Kommentit (34)
Sulla on flunssa ja haluat miehen ryhtyvän hysteeriseksi?
En tykkäis tosiaan eikä hyvää ja välittävää kuvaa anna, mutta monet miehet suhtautuu koronaan tosi kevyesti, pelkkänä flunssana, eikä osaa olla huolissaan.....
Onpa kummallinen mies. Kysy eikö hän tajua koronan varallisuutta.
Lisäksi lopeta teeskentelemästä pirteää ja kerro hänelle, millainen olo oikeasti on ja millaisia huolia sairastaminen yksin lapsen kanssa aiheuttaa.
Jollei hän ymmärrä, niin se osoittaa, ettei hän ole hyvä mies sinulle.
Kuulostaa hullulta, mutta melkein haluaisin kuolla tähän. Olen niin yksin. En mä varmaan edes halua nähdä häntä jos tää on joskus ohi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten voit? Parane pian.
Miten voit? Eikös sulla ollut ne menkat, parane pian!
JÄTÄ SE TUNTEETON SIKA. LUONTEENSA. ON NÄYTTÄNYT.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hullulta, mutta melkein haluaisin kuolla tähän. Olen niin yksin. En mä varmaan edes halua nähdä häntä jos tää on joskus ohi.
Ap
Justjust, kevyt marttyyrihysteerikko siellä siis.
Miksi yläpeukutettu tuota aloitusta. Miesystävä soittelee lähes päivittäin. Korona on ihan flunssa suurimmalla osalla. Pitäiskö miehen leiriytyä pihalle turvaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tän on pakko olla provo. Kuulostat 12-vuotiaalta.
No ei valitettavasti ole provo. Outoja tunteita nousee näköjään pintaan tuon koronan myötä. Oireet sinällään on yksi juttu, mutta tää ahdistus on vielä ihan omansa.
Ap
Siis mies soittelee melkein joka päivä ja sinä yrität kuulostaa pirteältä. Voisiko olla, että joko mies olettaa sinun olevan ok, kun kuulostat pirteältä, etkä valittele. Ja/tai yrittää pitää mielialasi hyvänä, ja olla voivottelematta ja jutella jotain kevyempiä juttuja eikä koko ajan sairaudesta.
Tai sitten mies ei vain osaa sanoittaa huoltaan, kaikki eivät osaa, vaikka oikeasti välittäisivät.
Joo, en tiedä. En minäkään osaa sanoittaa itseeni kohdistuvaa huolta, mutta jos osat olisivat toisin päin, soittaisin heti aamulla ja illalla tai ainakin laittaisin viestiä. Tuskin olisin edes voinut jättää häntä yksin lapsen kanssa.
Tää on ollut todella raskasta.
Ap
Älä vastaa sen puheluihin enää. Ehkä se sitten huolestuisi😚
No huhheijakkaa. Ei kai se mies voi tietää miten oikeasti voit jos esität jotain ihan muuta! KERRO sille väsymyksestäsi ja ahdistuksesstasi niin saatat saadakin ymmärrystä ja huolenpitoa.
Niin isolla osalla se korona todella on vain pikkuflunssa tai jopa oireeton että ei ihme jos ei ole kovin huolissaan pirteän koronapotilaan voinnista.
Jätä se sika ja ota vanha takaisin..... Ihana, radikaali kommentti, vaikka ei oikeasti kai helpota apn mieltä yhtään. Itseäni nauratti oma tilanteeni, tutustuin vauva palstaan vasta pari viikkoa sitten ja lueskeltuani näitä absurdeja avautumisia ja tilityksiä, päätin, että on aika jatkaa eteenpäin.
Tuli mieleen että jos mies vaan yrittää omalla tavallaan piristää sua että saisit muuta ajateltavaa. Jos asia häiritsee niin ota puheeksi hänen kanssaan.
Jätä se sika ja ota se jätetty sika takaisin!