Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaali asia, jota en hyväksy

Vierailija
02.04.2021 |

On ainakin yksi muiden normaalina pitämä asia, jota minä en hyväksy: ruoista nautiskelu. Minusta ruokailun ja muutenkin kaiken elämän on oltava mahdollisimman korutonta ja vaatimatonta, sillä KRISTUS myös kärsi eikä askeettisesti elävän ihmisen kärsimys ole silti mitään siihen verrattuna. Ihmisen osa on osoittaa kunnioitusta Herraa Jeesusta kohtaan ikään kuin kantamalla osansa ja elettävällä nöyrin sydämin.

En esimerkiksi voitele leipääni, sillä se parantaisi sen makua. Pidän enemmän kurkusta kuin tomaatista, mutta syön mieluummin tomaattia, koska se ei ole yhtä maittavaa. Sokeria ja suolaa en hyväksy lainkaan. Juoman on syytä olla piimää. Kastikkeet ovat poissuljettuja. Puurot hyväksyn, salaatinlehdet myös, paprikat kyllä myös. Maustamaton viili on jees, mutta esim maustettu jogurtti voi jo tuottaa ihmisen osaksi nautintoa, jota hän ei todellakaan ansaitse. Kun mietitte mitä Jeesus on uhrannut teidän hyväksenne, miksi niin harva on valmis uhraamaan edes näin pieniä ja hetkellisiä nautintoja kunnioituksen osoituksena?

Raivostuttavaa. Ei kaikilla ole edes mahdollisuutta syödä mitään hyvää. Solidaarisuutta tulisi osoittaa myös ihmisten kesken. Ylimääräiset nautinnot on hyljättävä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää muuttaa luostariin...

Vierailija
2/8 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jokin vitsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla mutta aina lopuksi annan periksi ja mässäilen senkin edestä. Olen toimintani tekopyhyydestä tietoinen.

Vierailija
4/8 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön juuri nyt itsetehtyä pizzaa. Myöhemmin illemmalla nautitaan perheen kesken kinderkakkua pääsiäisen kunniaksi :)

Kokeile sinäkin. Et edes kuulosta provolta jostain syystä.. pelottavaa.

Vierailija
5/8 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla mutta aina lopuksi annan periksi ja mässäilen senkin edestä. Olen toimintani tekopyhyydestä tietoinen.

Luulin että ap olisi ainoa laatuaan. Uskovaisilla on kyllä tylsä elämä jos ei ruuasta saa edes nauttia. Hirveää.

Vierailija
6/8 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää muuttaa luostariin...

Luostareissa on hyvät sapuskat nykyisin.

Vierailija
7/8 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Ihmisillä muutenkin on usein vain harvoja nautintoja, kyllä pitää edes ruoasta saada nauttia.

Me ainakin syömme ruokia, joista todella pidämme, ja olemme oppineet niitä hyvin valmistamaan ja maustamaan siten, että tulos on nautittava.

Emme juo alkoholia emmekä tupakoi. Ruoka taas on jokapäiväinen nautintomme. Ei tarvitse syödä paljon kunhan ruoka on hyvää.

Sitä paitsi, kun tietää, että olemme menossa kohti jääkautta ja aurinkokin on kohtapuoliin aivastamassa, niin elämä tällaisena kuin sen nyt tunnemme, on päättymässä meistä riippumattomista syistä.

Joku Jeesus ei estä luonnon ja avaruuden ilmiöitä, jotka valitettavasti ovat hyvin kielteisiä ihmiskunnalle. Turha siis mielistellä häntäkään.

Vierailija
8/8 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, jos elämä on niin hyvää, että täytyy itse itselleen kärsimystä aiheuttaa. Kyllä täällä jokainen tallaaja saa sitä enemmän kuin tarpeeksi yrittämättäkin.