Mitä harvinaista kieltä osaat?
Kommentit (30)
Eräs mies kielillä puhuessaan rukoili suomeksi, vaikka ei osannut sanaakaan suomen kieltä, ei edes itse tiennyt sen olevan suomea.
Kielillä puhuja puhuu aina jotain kieltä, joka maailmassa on olemassa tai jota on joskus aikaisemmin puhuttu. Vierailija: [ i]
Vai suoltaako suusi jotain siansaksaa, jota kukaan ei ymmärrä ympärilläsi?
Mistä tiedät vaikka manaisit pieniä vihreitä miehiä tai pahimmassa tapauksessa kiroaisit koko uskontosi...?
Vai onko kenties pelkkää söperrystä, joka ei ole kielestä kuullutkaan, jonka vaan uskot kielilläpuhumiseksi.. mutta onkin vaan alitajuntasi muodostamaa mongerrusta..?
[/quote]
Useamman vuoden olen taalla Hollannissa asunut, mutta kylla suomalainen aksenttini silti paljastaa ulkomaalaisuuteni... Vaikkeivat ihmiset ikina osaakaan sen perusteella paikantaa mista pain olen kotoisin. Yleensa veikkaavat joko Norjaa, Ruotsia tai Itablokin maita...
" Åj nou ha e vori na varmt liäng nu" ! Tämä on äidinkieltäni.
Tätä kieltä ei taida kovin moni osata:-). Lisäksi puhun högsvenskaa ja suomea sujuvasti.
Viittomankieli ja kreikka olisi kiva jossain välissä opetella. Kuten myös parantaa espanjaa ja viroa joissa on parantamisen varaa paljon :)
Rakastan erilaisia kieliä ja mulla on kielipäätä. Tosin osaan kaikista kielistä paremmin puhua, kuin kirjoittaa.
Kävin äänestämässä presidentinvaaleissa, jonka jälkeen tulin kotiin ja keitin kahvia sekä tein ruokaa. Lapseni tuli samaan aikaan koulusta tuoden ison pinon läksyjä ja pyysi minulta rahaa ostaakseen piparkakkuja sekä hampurilaisaterian. Illalla suunnittelimme Dominikaanisen tasavallan matkaamme ja nautimme elämyksekkäästä ja hienosta elokuvaillasta.
mutta ymmärrän hyvin norjaa sekä ukkini äidinkieltä karjalaa (ei siis karjalan murretta vaan karjalan kieltä)
osaan turisti-italiaa ja venäjää
Muutenkin kielitaitoni on ihan näitä tuttuja eurooppalaisia kieliä, eli suomi, ruotsi, englanti, saksa ja ranska. Taisivat olla samat kuin Stellalla. ; )
stella80:
Viittomankieli ja kreikka olisi kiva jossain välissä opetella.
Vieraista harvinaisista osaan albaniaa ja kreikkaa (joka ei liene niin harvinainen kieli kuitenkaan...?).
En tiedä mitä kieli on, enkä ymmärrä mitä sanon. Minusta se kuulostaa vähän espanjalta, mutta ei taida olla sitä. Aina kun telkkarissa haastatellaan eksoottisten maiden ihmisiä kuuntelen, että onkohan se samaa kieltä mitä minä puhun. ;) Aika jännä...