Miltä teistä kolmekymppisistä tuntuu joita luullaan aina lapseksi?
Täällä oli ketju muiden virheistä ikääsi koskien, mutta entä jos se on päivittäistä? Tuntuu jo jotenkin epätodelliselta. Esim.
Jos maksan käteisellä bussissa pyrin aina antamaan isomman rahan eikä tasarahaa, sillä poikkeuksetta joka ikinen kerta silloin minulle myydään lastenlippu.
18-vuotias tyttö kysyi minulta lässyttävällä äänellä yläasteen nykyisistä opettajista, kun selvisi että olemme käyneet samaa koulua.
Vuotta nuorempi esimies pelotteli alemman tason työstä työhaastattelussa ja sanoi että nuorimmatkin työntekijät ovat jo kuitenkin pitkällä opinnoissaan (olin valmistunut, mitenhän alun perin päädyin sinne jos ei edes lukenut hakemusta).
16-vuotiaan pikkuveljeni kaverit olivat naureskelleet veljelleni siitä ettei asuntoon ole mahtunut hänen pikkusiskolleen edes omaa sänkyä, kun eivät tajunneet 30-vuotiaan asuvan jo jossain muualla.
Minulta kysyttiin uutena työntekijänä miten pääsen kulkemaan. "Niin ei kai sulla vielä ajokorttia ole."
Seisoin kaljakärryn kanssa jossa oli useampi lava alkoholia. Lähistöllä jutustellut nainen vaikeni ja alkoi tuijottamaan. Sitten sanoi kovaan ääneen kuin minun olisi tarkoitus kuulla: "18-vuotta on ihan liian matala ikäraja. Se johtaa vain lasten ryyppäämiseen."
Teinitytöt seisoivat edessäni kassajonossa ja joku heistä huomasi minut ja kaljaostokseni. Alkoi kova supatus ja jokainen vuorollaan kääntyi katsomaan. Jäivät vielä kassan lähelle tuijottamaan maksamistani. Tuijottivat hiljaa kun pakkasin ja kävelin ohi. Sitten alkoi taas kova pölinä josta erottui "muka 18".
Parturi kysyi millä luokalla olen ja kun sanoin etten opiskele enää alkoi paasaamaan kuinka hänkin minun iässäni halusi tehdä kaikkea muuta kuin opiskella mutta kyllä se opiskelu vain kannattaa.
Kolme vuotta nuoremman poikaystäväni isoäiti otti pojan puhutteluun liian nuoriin sekaantumisesta. Kyttää minua edelleen ja tuhahtelee kuinka seurusteluhommat aloitetaan "nykyään niin aikaisin".
Isäni työkaverit olivat ottaneet puheeksi meidät nähtyään kuinka on hassua että heillä on jo yli kolmekymppisiä lapsia vaikka ovat saman ikäisiä isäni kanssa ja isälläni on vasta pieni koululainen.
Nuorempi työntekijä jota tulin sijaistamaan ihmetteli miten minä voin olla hänen sijaisensa ja alkoi kyselemään kiinnostuneena nykyisestä lukion kurssitarjonnasta ja että olenko opiskellut paljon myös lukiokurssien ulkopuolista asiaa itsenäisesti.
Tapasin 5v nuoremman kaverin kaverin joka oli juuri saanut lapsen. Hän puhui minulle alentavasti huokaillen että "sitten ymmärrät kun sinusta tulee äiti". Kysyin mistä tietää etten ole jo äiti. Nauroi että "toivottavasti et vielä ole".
Hauskaahan se on jos näyttää ikäistään nuoremmalta mutta ei LAPSELTA. Ja nyt pitäisi olla kolmenkympin kriisi mutta odotan edelleen että minut aletaan näkemään aikuisena ja otetaan tosissaan. Odotan että alkaisin näyttää vanhemmalta, mutta pahimmassa tapauksessa kohta tulee jokin pikarupsahdus ilman että sai koskaan näyttää nuorelta naiselta. "Hauskaa" myös se että tuntemattomat ihmiset asennoituvat sinuun tietyllä tavalla jo pelkän ulkonäön perusteella.
Kommentit (247)
Tarkasti olet kirjoittanut ruutuvihkoon kaikki kohtaamiset, joissa sinua oletetaan nuoremmaksi.
Takuuvarmasti saat tästä jotain tyydytystä. Jos haluat aikuisen olemuksen, niin varmasti se onnistuu.
Kyllä minuakin ja suurta osaa pienikokoisista naisista on luultu nuoremmaksi. Varsinkin juuri ennen kolmeakymppiä ikä putosi joissain tilanteissa kymmennellä vuodella. Eipä siitä sen enempää.
Aina luullaan opiskelijaksi tai harjoittelijaksi ja puhutaan lässyttävällä äänellä.
- Vähän väsyttää kun nukuin huonosti.
- Awwwww voi pientä! Otatko kahvia?
- Ei kiitos, kyllä mä pärjään.
- Awwwww!!!
Vierailija kirjoitti:
Tarkasti olet kirjoittanut ruutuvihkoon kaikki kohtaamiset, joissa sinua oletetaan nuoremmaksi.
Takuuvarmasti saat tästä jotain tyydytystä. Jos haluat aikuisen olemuksen, niin varmasti se onnistuu.
Kyllä minuakin ja suurta osaa pienikokoisista naisista on luultu nuoremmaksi. Varsinkin juuri ennen kolmeakymppiä ikä putosi joissain tilanteissa kymmennellä vuodella. Eipä siitä sen enempää.
Miksi luulet että siinä on kaikki, etenkin kun lukee "esim."?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se otti aivoon. Olin samanikäisen kaverin kanssa pakettimatkalla 25-vuotiaana, ja matkan johtaja kyseli että kuinka olemme pärjänneet kun olemme ilman vanhempia matkalla? Aina ja joka paikassa kysytiin papereita, täti-ihmiset (yhdessä vaiheessa jo samanikäiset) lässyttivät kuin vähämieliselle ja antoivat elämänohjeita jne.
Oikeasti minusta on ihanaa olla rupsahtanut nelikymppinen. Muut kauhistelevat vanhenemista, minusta on ihanaa kun ikäni vihdoinkin näkyy! Olen lopettanut tukkani värjäämisen, että harmaantuminen näkyisi kaikille.
Nelikymppinen ja harmaantuminen eivät kyllä kuulu yhteen!
No ei todellakaan. Tiedän vain pari tapausta, jotka nelikymppisinä ovat alkaneet harmaantua. Yleisin ikä lienee yli viidenkympin ja monilla on oma väri vielä kuusikymppisinäkin.
Ei kukaan kolmekymppinen voi näyttää lapselta. Paitsi jos on joku sellainen harvinainen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se otti aivoon. Olin samanikäisen kaverin kanssa pakettimatkalla 25-vuotiaana, ja matkan johtaja kyseli että kuinka olemme pärjänneet kun olemme ilman vanhempia matkalla? Aina ja joka paikassa kysytiin papereita, täti-ihmiset (yhdessä vaiheessa jo samanikäiset) lässyttivät kuin vähämieliselle ja antoivat elämänohjeita jne.
Oikeasti minusta on ihanaa olla rupsahtanut nelikymppinen. Muut kauhistelevat vanhenemista, minusta on ihanaa kun ikäni vihdoinkin näkyy! Olen lopettanut tukkani värjäämisen, että harmaantuminen näkyisi kaikille.
No ei todellakaan. Tiedän vain pari tapausta, jotka nelikymppisinä ovat alkaneet harmaantua. Yleisin ikä lienee yli viidenkympin ja monilla on oma väri vielä kuusikymppisinäkin.
Tumma harmaantuu nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinä ruutuvihossa on vielä tuhat kohtaa, joita tähän ei raportoitu.
Olennaista on, että aloituksesta huokuu itsetyytyväisyys verhottuna "muka" -loukkaantumisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tumma harmaantuu nopeammin.
Ei, vaan tietysti harmaat erottuvat tummasta päästä enemmän kuin blondilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista on, että aloituksesta huokuu itsetyytyväisyys verhottuna "muka" -loukkaantumisena.
En kyllä itse haluaisi näyttää aikuisena lapselta. Ilmeisesti ei ap:kaan. Entä sinä?
Hauskaahan tuo yleensä on ja kaikki osapuolet osaa ottaa huumorilla. Mies oli ensin kauhuissaan, ettei kukaan luule 40-vuotista äijää pedofiiliksi..
Viimeisimpänä tulee mieleen se kun olin lenkillä ja pysähdyin venyttelemään ja tasaamaan hengitystä, tuli vanhempi pariskunta vastaan ja alkoivat kysellä "onko äiti ja isi jäänyt sulta jälkeen" 😂
N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten luulet niin, koska lähes kaikki nelikymppisenä harmaantuvat värjäävät hiuksensa. Blondeissa hiuksissa ne harmaat eivät edes näy kunnolla jos niitä on vain muutamia. Eikä näissä missä on näitä aurinkoraitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin se on tietenkin kivaa, jos näyttää nuoremmalta eikä vanhalta, mutta kun siihen lapsennäköisyyden kanssa tulee se muiden ylimielinen asenne, jossa muka lasta opetetaan niin se ei vaan ole kivaa. Sinä ehkä sotket nuoruuden ja kauneuden toisiinsa, mutta niin se ei vaan aina ole. Monesti se on vain ”anna äiti, isä, setä tai täti opettaa, kun sinä ”lapsi” olet vielä niin nuori ja kokematon.”
Mutta ihmiset, jotka eivät ole tuota muiden asennetta aikuisena kokeneet, eivät selvästi kykene ymmärtämään asiaa.
18-vuotta 😑😑😑😑 MILLÄ V... LOGIIKALLA TUNGETTE TUON VÄLIVIIVAN AINA JA IKUISESTI?! Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kolmekymppinen voi näyttää lapselta. Paitsi jos on joku sellainen harvinainen sairaus.
Aika kakaroitahan tuon ikäiset vielä ovat. Elämää toivottavasti edessä moninkertaisesti enemmän kuin takana.
Olin 30v ku mua luultiin silloisen mieheni lapseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin 30v ku mua luultiin silloisen mieheni lapseksi.
No olitko?
Oma mielipide on, että lähes poikkeuksetta 30-40 -vuotiaita, joita luullaan ikäistään nuoremmiksi, on ulkoisen olemuksen lisäksi usein myös kehityksellistä keskenkasvuisuutta.
Tavanomaisesti henkinen kypsyminen iän karttuessa tuo oman lisänsä ihmisen habitukseen.
Toisinaan olen nähnyt noita kolmekymppisiä tyttöjä ja poikia. Lähes poikkeuksetta on melko nopeasti syntynyt kuva, että ihminen ei ole edennyt nuoruutensa kehitystasolta ylemmäksi. Naisilla tuollainen ilmenee usein lapsenomaisena hihittelynä. Miehillä yleisenä lapsellisuutena ja poikamaisina harrastuksina, kuten moottikelkkoihin tai ralliautoihin fiksoitumisena.
Vai niin, että tällainen ketju jossa kolmekymppiset naiset kuvittelee näyttävänsä lapselta. Mutta se sitten on täysin pöyristyttävää, jos mies sanoo näyttävänsä vaikkapa 5 vuotta nuoremmalta. EEEIJEIJEIJEEEI
Olen 35 v. ja ei nyt ihan lapseksi luulla, mutta usein alle parikymppiseksi. En edes ole lyhyt (170 cm), mutta kai mulla sitten vaan on niin teinimäinen naama, tai jotain. 🤨
Itselle alkoholin ostaminen on vaikeaa. Ensin myyjä tuijottaa henkkareita _pitkään_, sitten minua _pitkään_, sitten henkkareita, sitten minua, sitten henkkareita. Tuntuu ahdistavalta kun jono takana vain kasvaa ja pönötän siinä ikuisuuden tuijotettavana, ja taas myyjä kääntyy katsomaan henkkareita. Mietin että eivätkö tosiaan osaa laskea kun sama juttu upouusienkin henkkareiden kanssa.