Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä kolmekymppisistä tuntuu joita luullaan aina lapseksi?

Vierailija
02.04.2021 |

Täällä oli ketju muiden virheistä ikääsi koskien, mutta entä jos se on päivittäistä? Tuntuu jo jotenkin epätodelliselta. Esim.

Jos maksan käteisellä bussissa pyrin aina antamaan isomman rahan eikä tasarahaa, sillä poikkeuksetta joka ikinen kerta silloin minulle myydään lastenlippu.

18-vuotias tyttö kysyi minulta lässyttävällä äänellä yläasteen nykyisistä opettajista, kun selvisi että olemme käyneet samaa koulua.

Vuotta nuorempi esimies pelotteli alemman tason työstä työhaastattelussa ja sanoi että nuorimmatkin työntekijät ovat jo kuitenkin pitkällä opinnoissaan (olin valmistunut, mitenhän alun perin päädyin sinne jos ei edes lukenut hakemusta).

16-vuotiaan pikkuveljeni kaverit olivat naureskelleet veljelleni siitä ettei asuntoon ole mahtunut hänen pikkusiskolleen edes omaa sänkyä, kun eivät tajunneet 30-vuotiaan asuvan jo jossain muualla.

Minulta kysyttiin uutena työntekijänä miten pääsen kulkemaan. "Niin ei kai sulla vielä ajokorttia ole."

Seisoin kaljakärryn kanssa jossa oli useampi lava alkoholia. Lähistöllä jutustellut nainen vaikeni ja alkoi tuijottamaan. Sitten sanoi kovaan ääneen kuin minun olisi tarkoitus kuulla: "18-vuotta on ihan liian matala ikäraja. Se johtaa vain lasten ryyppäämiseen."

Teinitytöt seisoivat edessäni kassajonossa ja joku heistä huomasi minut ja kaljaostokseni. Alkoi kova supatus ja jokainen vuorollaan kääntyi katsomaan. Jäivät vielä kassan lähelle tuijottamaan maksamistani. Tuijottivat hiljaa kun pakkasin ja kävelin ohi. Sitten alkoi taas kova pölinä josta erottui "muka 18".

Parturi kysyi millä luokalla olen ja kun sanoin etten opiskele enää alkoi paasaamaan kuinka hänkin minun iässäni halusi tehdä kaikkea muuta kuin opiskella mutta kyllä se opiskelu vain kannattaa.

Kolme vuotta nuoremman poikaystäväni isoäiti otti pojan puhutteluun liian nuoriin sekaantumisesta. Kyttää minua edelleen ja tuhahtelee kuinka seurusteluhommat aloitetaan "nykyään niin aikaisin".

Isäni työkaverit olivat ottaneet puheeksi meidät nähtyään kuinka on hassua että heillä on jo yli kolmekymppisiä lapsia vaikka ovat saman ikäisiä isäni kanssa ja isälläni on vasta pieni koululainen.

Nuorempi työntekijä jota tulin sijaistamaan ihmetteli miten minä voin olla hänen sijaisensa ja alkoi kyselemään kiinnostuneena nykyisestä lukion kurssitarjonnasta ja että olenko opiskellut paljon myös lukiokurssien ulkopuolista asiaa itsenäisesti.

Tapasin 5v nuoremman kaverin kaverin joka oli juuri saanut lapsen. Hän puhui minulle alentavasti huokaillen että "sitten ymmärrät kun sinusta tulee äiti". Kysyin mistä tietää etten ole jo äiti. Nauroi että "toivottavasti et vielä ole".

Hauskaahan se on jos näyttää ikäistään nuoremmalta mutta ei LAPSELTA. Ja nyt pitäisi olla kolmenkympin kriisi mutta odotan edelleen että minut aletaan näkemään aikuisena ja otetaan tosissaan. Odotan että alkaisin näyttää vanhemmalta, mutta pahimmassa tapauksessa kohta tulee jokin pikarupsahdus ilman että sai koskaan näyttää nuorelta naiselta. "Hauskaa" myös se että tuntemattomat ihmiset asennoituvat sinuun tietyllä tavalla jo pelkän ulkonäön perusteella.

Kommentit (247)

Vierailija
241/247 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kerran uusi työntekijä, jolla oli heti alusta asti alentava tyyli suhtautua minuun. Hän komensi ja käskytti ja yritti passuuttaa ja laittaa mut tekemään kaikki likaiset hommat. Neuvoi ihan alkeellisimmissakin jutuissa yms. Hän piti mua ihan lapsena. 

Yksi toinen työkaverini kuuli sen ja sanoi, että ei häntä tarvi noin neuvoa ja komentaa koko ajan, se on ollut täällä 15 vuotta. Uusi työntekijä meni vähän noloksi. 

Toinen, ikäiseni tyyppi puhui mulle siihen tyyliin, että "kyllä säkin tajuat, kun tulet tähän ikään". 

Vierailija
242/247 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppistä ei ikinä luulla LAPSEKSI. Haloo, ap, vähän rajaa tuohon hyperbolaan. Itse olen 33-vuotias mies, jota säännöllisesti luullaan noin 10 vuotta nuoremmaksi, kenties nuorimmillaan 20-vuotiaaksi. Mutta en tietenkään voisi koskaan näyttää "lapselta". Miten murrosiän läpikäynyttä voisi sellaiseksi luulla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/247 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppistä ei ikinä luulla LAPSEKSI. Haloo, ap, vähän rajaa tuohon hyperbolaan. Itse olen 33-vuotias mies, jota säännöllisesti luullaan noin 10 vuotta nuoremmaksi, kenties nuorimmillaan 20-vuotiaaksi. Mutta en tietenkään voisi koskaan näyttää "lapselta". Miten murrosiän läpikäynyttä voisi sellaiseksi luulla? 

Minäkin ihmettelen muiden ihmisten suhtautumista. Miksi minua tytötellään ja myydään lastenlippua, vähätellään, lässytetään ja kysytään millä luokalla olen? Käyn neljääkymmentä.

Vierailija
244/247 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä oli harjoittelijana tyttö jota luulin alle 2-kymppiseksi. Naama, vartalo, asema, kaikki puolsi sitä. Selvisi myöhemmin että hän on minua vanhempi.

M32

Vierailija
245/247 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorimman näköisten tähdet-listaa IMD:llä johtaa Thomas Brodie-Sangster, joka on tosiaan erittäin lapsenkasvoinen. Tässä Thomas vuodelta 2021, kun hän täytti 30 vuotta, mutta näyttää teinille: https://www.celebritynetworth123.com/wp-content/plugins/networthdisplay…

Tämmöisille muut kertovat minkä ikäisiä he ovat. He eivät tiedä sitä itse ja ovat väärässä, muut tietävät paremmin.

Vierailija
246/247 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan normaalilta. Onhan siihen jo 30v ollut aikaa tottua.

Vierailija
247/247 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorimman näköisten tähdet-listaa IMD:llä johtaa Thomas Brodie-Sangster, joka on tosiaan erittäin lapsenkasvoinen. Tässä Thomas vuodelta 2021, kun hän täytti 30 vuotta, mutta näyttää teinille: https://www.celebritynetworth123.com/wp-content/plugins/networthdisplay…

Tämmöisille muut kertovat minkä ikäisiä he ovat. He eivät tiedä sitä itse ja ovat väärässä, muut tietävät paremmin.

Miksi muut kertovat toiselle hänen ikänsä?