Miltä teistä kolmekymppisistä tuntuu joita luullaan aina lapseksi?
Täällä oli ketju muiden virheistä ikääsi koskien, mutta entä jos se on päivittäistä? Tuntuu jo jotenkin epätodelliselta. Esim.
Jos maksan käteisellä bussissa pyrin aina antamaan isomman rahan eikä tasarahaa, sillä poikkeuksetta joka ikinen kerta silloin minulle myydään lastenlippu.
18-vuotias tyttö kysyi minulta lässyttävällä äänellä yläasteen nykyisistä opettajista, kun selvisi että olemme käyneet samaa koulua.
Vuotta nuorempi esimies pelotteli alemman tason työstä työhaastattelussa ja sanoi että nuorimmatkin työntekijät ovat jo kuitenkin pitkällä opinnoissaan (olin valmistunut, mitenhän alun perin päädyin sinne jos ei edes lukenut hakemusta).
16-vuotiaan pikkuveljeni kaverit olivat naureskelleet veljelleni siitä ettei asuntoon ole mahtunut hänen pikkusiskolleen edes omaa sänkyä, kun eivät tajunneet 30-vuotiaan asuvan jo jossain muualla.
Minulta kysyttiin uutena työntekijänä miten pääsen kulkemaan. "Niin ei kai sulla vielä ajokorttia ole."
Seisoin kaljakärryn kanssa jossa oli useampi lava alkoholia. Lähistöllä jutustellut nainen vaikeni ja alkoi tuijottamaan. Sitten sanoi kovaan ääneen kuin minun olisi tarkoitus kuulla: "18-vuotta on ihan liian matala ikäraja. Se johtaa vain lasten ryyppäämiseen."
Teinitytöt seisoivat edessäni kassajonossa ja joku heistä huomasi minut ja kaljaostokseni. Alkoi kova supatus ja jokainen vuorollaan kääntyi katsomaan. Jäivät vielä kassan lähelle tuijottamaan maksamistani. Tuijottivat hiljaa kun pakkasin ja kävelin ohi. Sitten alkoi taas kova pölinä josta erottui "muka 18".
Parturi kysyi millä luokalla olen ja kun sanoin etten opiskele enää alkoi paasaamaan kuinka hänkin minun iässäni halusi tehdä kaikkea muuta kuin opiskella mutta kyllä se opiskelu vain kannattaa.
Kolme vuotta nuoremman poikaystäväni isoäiti otti pojan puhutteluun liian nuoriin sekaantumisesta. Kyttää minua edelleen ja tuhahtelee kuinka seurusteluhommat aloitetaan "nykyään niin aikaisin".
Isäni työkaverit olivat ottaneet puheeksi meidät nähtyään kuinka on hassua että heillä on jo yli kolmekymppisiä lapsia vaikka ovat saman ikäisiä isäni kanssa ja isälläni on vasta pieni koululainen.
Nuorempi työntekijä jota tulin sijaistamaan ihmetteli miten minä voin olla hänen sijaisensa ja alkoi kyselemään kiinnostuneena nykyisestä lukion kurssitarjonnasta ja että olenko opiskellut paljon myös lukiokurssien ulkopuolista asiaa itsenäisesti.
Tapasin 5v nuoremman kaverin kaverin joka oli juuri saanut lapsen. Hän puhui minulle alentavasti huokaillen että "sitten ymmärrät kun sinusta tulee äiti". Kysyin mistä tietää etten ole jo äiti. Nauroi että "toivottavasti et vielä ole".
Hauskaahan se on jos näyttää ikäistään nuoremmalta mutta ei LAPSELTA. Ja nyt pitäisi olla kolmenkympin kriisi mutta odotan edelleen että minut aletaan näkemään aikuisena ja otetaan tosissaan. Odotan että alkaisin näyttää vanhemmalta, mutta pahimmassa tapauksessa kohta tulee jokin pikarupsahdus ilman että sai koskaan näyttää nuorelta naiselta. "Hauskaa" myös se että tuntemattomat ihmiset asennoituvat sinuun tietyllä tavalla jo pelkän ulkonäön perusteella.
Kommentit (247)
Ihania aina nämä kommentit ja alapeukut, että ei voi olla, kun minulla ei ole/en itse tunne ketään/en ole törmännyt tähän. Ihan sama mikä aihe :D
Minä voisin väittää hämähäkkiharrastajien ketjussa, että hämähäkkiharrastajia ei ole, kun en itse ole/en tunne ketään/en ole itse törmännyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32 kirjoitti:
Ooh, olen ajatellut tehdä aiheesta ketjun jo muutaman päivän,koska tämä asia on alkanut masentaa ja vituttaa nyt ihan todella. Olen 32vuotias,mutta saman näköinen ja kokoinen kun 15 vuotiaana ja naamassa finnejä! Hävettää ihan törkeästi hakea töitä ja jos tulee kutsu haastatteluun,näkee sen järkytyksen ihmisten kasvoilla kun tulen paikalle. 25 vielä menis täydestä,mutta ei kohta 33! Viinaa ja tupakkaa on vedetty 14vuotta,ei näy naamassa... En tiedä miten saisi habitusta vanhemman oloiseksi!? En halua olla ikuinen teini teini.....
Ei saisi nauraa, mutta nauran, koska samaistun täysin! :D Edelleen naama kukkii kuin teinillä, ikää 40 vuotta. Täällä aina neuvotaan, että jos haluaa näyttää nuorelta niin pitää elää terveellisesti, syödä oikein, liikkua paljon ja nukkua hyvin, ja naisilla pitää olla kasvojen hoitorutiini jo 20-vuotiaasta lähtien säännöllisesti.
No, sinä vedät viinaa ja tupakkaa, minä en liiku yhtään, en hoida naamaani, enkä nuku säännöllisesti, elän roskaruoalla ja suklaalla ja mehuilla ja naama näyttää edelleen ihan samalle kuin 20 vuotta sitten. Ryppyjä odotellessa...
Kandee käydä Specsaversilla, ihan oikeasti. Ikänäkä tekee armollisesti temppunsa, laita lasit naamaan ja kirkkaassa valossa katso itseäsi kylppärin valossa. Voit yllättyä😅
Voidaan tehdä näin, jos sinä maksat minulle ne mystiset tarvitsemani lasit ja tulet suurennuslasin kanssa katsomaan yhdessä naamaani, ja jos löydetään niitä ikäryppyjä, niin maksan sulle 20 000€ ja jos ei, niin sinä maksat mulle 20 000€ :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32 kirjoitti:
Ooh, olen ajatellut tehdä aiheesta ketjun jo muutaman päivän,koska tämä asia on alkanut masentaa ja vituttaa nyt ihan todella. Olen 32vuotias,mutta saman näköinen ja kokoinen kun 15 vuotiaana ja naamassa finnejä! Hävettää ihan törkeästi hakea töitä ja jos tulee kutsu haastatteluun,näkee sen järkytyksen ihmisten kasvoilla kun tulen paikalle. 25 vielä menis täydestä,mutta ei kohta 33! Viinaa ja tupakkaa on vedetty 14vuotta,ei näy naamassa... En tiedä miten saisi habitusta vanhemman oloiseksi!? En halua olla ikuinen teini teini.....
Ei saisi nauraa, mutta nauran, koska samaistun täysin! :D Edelleen naama kukkii kuin teinillä, ikää 40 vuotta. Täällä aina neuvotaan, että jos haluaa näyttää nuorelta niin pitää elää terveellisesti, syödä oikein, liikkua paljon ja nukkua hyvin, ja naisilla pitää olla kasvojen hoitorutiini jo 20-vuotiaasta lähtien säännöllisesti.
No, sinä vedät viinaa ja tupakkaa, minä en liiku yhtään, en hoida naamaani, enkä nuku säännöllisesti, elän roskaruoalla ja suklaalla ja mehuilla ja naama näyttää edelleen ihan samalle kuin 20 vuotta sitten. Ryppyjä odotellessa...
Kandee käydä Specsaversilla, ihan oikeasti. Ikänäkä tekee armollisesti temppunsa, laita lasit naamaan ja kirkkaassa valossa katso itseäsi kylppärin valossa. Voit yllättyä😅
Voidaan tehdä näin, jos sinä maksat minulle ne mystiset tarvitsemani lasit ja tulet suurennuslasin kanssa katsomaan yhdessä naamaani, ja jos löydetään niitä ikäryppyjä, niin maksan sulle 20 000€ ja jos ei, niin sinä maksat mulle 20 000€ :)
Helppo sanoa, kun en sinua kuitenkaan näe. Ja vaikka ei olisi paljoa vielä ryppyjä, niin kyllä siitä ajetut kilsat näkymään tavalla tai toisella keski-ikäisenä. Toki voi olla nuorekas mutta ei saman näköinen kuin 20 vuotta sitten. Suosittelen niitä silmälaseja.
Älkää siis ottako näitä "ei ryppyjä" kommentteja sillä ajatuksella, että "Ah, kun olen vielä niin siloposkisen nuori, hoh hoh hoo!" Vituttaa, kun ikää tulee lisää, mutta naama ei aikuistu kuten muilla normaaleilla ihmisillä. Siihen saa sitten työpaikoilla lässytystä, osaamisesi kyseenalaistamista, taitojesi kyseenalaistamista, pahoja mulkaisuja kun "teini" on mennyt lisääntymään tai ostamaan viinaa tai polttaa tupakkaa ymv. "mukavaa".
Käsi ylös, kuka luottaa vaikka lääkäriin tai muuhun asiantuntijaan hyvin vakavassa sairaudessa ja sen tutkimisessa, jos lääkärin naama näyttää sille, että hän on 22-vuotias?
On paljon sellaisia naisia jotka oikein ylpeilevät sillä että näyttävät ikäistään vaikka 20-vuotta nuoremmalta vaikka tosiasia on että näyttävät täysin ikäiseltään ja pettyvät kovin jos joku sanoo ihan näin. Mutta aloittaja taitaa ihan oikeasti olla nuoren näköinen, olen itsekin ihmetellyt miten ihmiset aina olettavat jotkin tiettyyn ikäryhmään. Elämä on ihan hirveän pinnallista kaikin puolin... itse en katso toisia ulkonäön mukaan, tiedän että on nuoren näköisiä aikuisia ja päinvastoin, ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32 kirjoitti:
Helppo sanoa, kun en sinua kuitenkaan näe. Ja vaikka ei olisi paljoa vielä ryppyjä, niin kyllä siitä ajetut kilsat näkymään tavalla tai toisella keski-ikäisenä. Toki voi olla nuorekas mutta ei saman näköinen kuin 20 vuotta sitten. Suosittelen niitä silmälaseja.
No sinä voit uskoa ihan mitä haluat minusta, minähän sitä naamaani katson päivittäin ja sen tilanteen näen reaaliajassa :D
Kaulasta kyllä näkee jo ikää, samoin käsistä, eli sen puoleen keho ikääntyy. Naamaan asti se ei vielä ole ehtinyt, vaikka sinä et sitä uskokaan, koska tottahan on, että yleisesti ja normaalisti se ikä näkyy siellä naamassa. Kyllähän viimeistään keski-iässä rupsahtaa. Katson ystäviäni ja heidän ikääntymistään ihan normaalina tapahtumana.
Mutta mitäpä, kun näin ei käy, ei ainakaan siinä normaalissa ajassa? Siitähän tässä ketjussa nyt puhutaan ja harmitellaan sitä ja sen aiheuttamia lieveilmiöitä tuolla maailmassa, kun puolisosi luullaan sekaantuneen liian nuoriin, työkaveri pitää sinua epäpätevänä, asiakas ei luota sinuun vaan haluaa jonkun toisen hoitavan asiansa ja lapsesi ollaan suunnilleen viemässä rattaista äkkiä jonnekin lastenkotiin tuolta selkeästi 15-vuotiaana lapsensa saaneelta hepsankeikalta.
Jos sulla on ryppyjä, voitko lähettää osan tänne? Ottaisin niitä ihan aidosti vastaan.
Vierailija kirjoitti:
On paljon sellaisia naisia jotka oikein ylpeilevät sillä että näyttävät ikäistään vaikka 20-vuotta nuoremmalta vaikka tosiasia on että näyttävät täysin ikäiseltään ja pettyvät kovin jos joku sanoo ihan näin. Mutta aloittaja taitaa ihan oikeasti olla nuoren näköinen, olen itsekin ihmetellyt miten ihmiset aina olettavat jotkin tiettyyn ikäryhmään. Elämä on ihan hirveän pinnallista kaikin puolin... itse en katso toisia ulkonäön mukaan, tiedän että on nuoren näköisiä aikuisia ja päinvastoin, ei siinä ole mitään ihmeellistä.
En tiedä puhunko kaikkien meidän lapsenkasvoisten puolesta, mutta minä ja tuntemani lapsenkasvoiset emme todellakaan mainosta missään turuilla ja toreilla omaa nuorukkuuttamme. Siitä kun kuulee koko ikänsä päivittelyjä, niin ei sitä tosiaankaan halua nostaa enää esiin itse. Että hei, katsokaa, mä olen niin nuoren näkönen, voitteko oikeesti uskoa mikä mun aito ikä on?! Eikö oo mahtavaa?!
Varmaan samaa kuin heillä, jotka ovat luonnostaan tosi hoikkia. Ei tarvitse paljoakaan liikkua, eikä vahtia syömisiä. Kaikki sitten päivittelevät, että kun olet niin laiha, etkö sä syö, kyllä sä tarviit massaa, liikutko liikaa, ootpa sä tosi laiha! Ei sitä enää erikseen ala mainostaa, että minä muuten olen sitten tosi laiha ja se on ihanaa <3
Enemmänkin nousee sarvi otsaan, jos joku ottaa taas asian puheeksi.
Mulle on aina puhuttu sillai kun olisin tosi nuori tyttö/teini, ja mistähän se johtuu? Tuskin suoraan ulkonäöstä, silläolen pitkä ja muutenkin. vaikka omistankin pyöreät kasvot ja näytän ikäistäni nuoremmalta luulen että se johtuu enemmän luonteestani. Olen naiivi ja sellainen pelokas mitä 30-vuotiaan eikai kuuluisi olla.
Mä en usko tuollaisia juttuja... ei kukaan voi näyttää lapselta enää 30-v. jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32 kirjoitti:
No sinä voit uskoa ihan mitä haluat minusta, minähän sitä naamaani katson päivittäin ja sen tilanteen näen reaaliajassa :D
Kaulasta kyllä näkee jo ikää, samoin käsistä, eli sen puoleen keho ikääntyy. Naamaan asti se ei vielä ole ehtinyt, vaikka sinä et sitä uskokaan, koska tottahan on, että yleisesti ja normaalisti se ikä näkyy siellä naamassa. Kyllähän viimeistään keski-iässä rupsahtaa. Katson ystäviäni ja heidän ikääntymistään ihan normaalina tapahtumana.
Mutta mitäpä, kun näin ei käy, ei ainakaan siinä normaalissa ajassa? Siitähän tässä ketjussa nyt puhutaan ja harmitellaan sitä ja sen aiheuttamia lieveilmiöitä tuolla maailmassa, kun puolisosi luullaan sekaantuneen liian nuoriin, työkaveri pitää sinua epäpätevänä, asiakas ei luota sinuun vaan haluaa jonkun toisen hoitavan asiansa ja lapsesi ollaan suunnilleen viemässä rattaista äkkiä jonnekin lastenkotiin tuolta selkeästi 15-vuotiaana lapsensa saaneelta hepsankeikalta.
Jos sulla on ryppyjä, voitko lähettää osan tänne? Ottaisin niitä ihan aidosti vastaan.
Ei ole kauheasti ryppyjä minullakaan, silmien ympärillä tietenkin ilmerypyt, niitä tulee väistämättä kaikille iän myötä. Teineillä niitä ei ole ja siitä tunnistaa oikeasti nuoren, samoin lapsen ja nuoren iho on kuulas ja hehkeä, sitä ei enää nelikymppisen tai kolmekymppisenkään iho ole, tuo nuoren ihon kuulaus häviää viimeistään 25- vuotiaana. Joten ap tai sinä voitte olla nuoren näköisiä, mutta nuoresta tai lapsesta ette mene, se on satavarma.
Itse näytän myös nuorelta mutta vain silloin kun on meikkiä. Meikit kun pesen pois näytän ihan ikäiseltäni. N36
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko tuollaisia juttuja... ei kukaan voi näyttää lapselta enää 30-v. jälkeen.
Tuskin kukaan näyttää ihan lapselta, mutta kummiskin ikäistään huomattavasti nuoremmalta.
Tähän vaikuttaa myös se, että osa nuorista näyttää ikäisistään vanhemmilta, joten se aiheuttaa vaikeuksia hahmottaa kuka on minkäkin ikäinen.
Kuvitelkaapa sitä, kun toiset vanhenee toisia nopeammin ulkonäöllisesti. Ei kannata ottaa pahalla omaa nuorta ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen, menisin helposti 14-15 vuotiaasta. Oon 157,5 cm pitkä, aika babyface enkä muutenkaan kovin isokokoinen. Töissä lastenhoitajana monet ala- ja yläastelaiset ohittaa pituudessa :D Välillä ärsyttää mutta oon oppimu ottamaan aika huumorilla.
N24
Minulla meni tunteisiin kyllä. Minulla pituutta noin 156 ja ikää 49 ja olen todella hämmentynyt sinun vastauksesta. Siis on olemassa todella lyhytkasvuisia ihmisiä ja sinä olet siihen tatukseen liian pitkä. Kandee ihan oikeasti miettiä, mitä laukoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan näyttää ihan lapselta, mutta kummiskin ikäistään huomattavasti nuoremmalta.
Tähän vaikuttaa myös se, että osa nuorista näyttää ikäisistään vanhemmilta, joten se aiheuttaa vaikeuksia hahmottaa kuka on minkäkin ikäinen.
Ap:han kovasti painottaa kuinkabhpntä luullaan lapseksi jatkuvasti. Epäuskottavaa, lapsen iho on ainutlaatuisen kaunista kuulas, siihen ei kolmekymppinen enää pääse muualla kuin vauvapalstalla fantasioidessaan. Toki voi näyttää kauempaa lapselta, jos on tosi pienikokoinen ja lyhyt, totuus paljastuu kyllä lähempää katsottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:han kovasti painottaa kuinkabhpntä luullaan lapseksi jatkuvasti. Epäuskottavaa, lapsen iho on ainutlaatuisen kaunista kuulas, siihen ei kolmekymppinen enää pääse muualla kuin vauvapalstalla fantasioidessaan. Toki voi näyttää kauempaa lapselta, jos on tosi pienikokoinen ja lyhyt, totuus paljastuu kyllä lähempää katsottaessa.
Eilen katsoin jonkun ohjelman parikymppisestä naisesta joka kävi ihan pienestä lapsesta. Joko ap on hänen kaltaisensa tai puhuu potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen katsoin jonkun ohjelman parikymppisestä naisesta joka kävi ihan pienestä lapsesta. Joko ap on hänen kaltaisensa tai puhuu potaskaa.
Puhutko Shauna Raesta? Kaukaa katsottuna näyttää 8-vuotiaalta mutta kasvot ovat kuin aikuisen. Puheestakin huomaa heti ettei ole enää alle 20-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko Shauna Raesta? Kaukaa katsottuna näyttää 8-vuotiaalta mutta kasvot ovat kuin aikuisen. Puheestakin huomaa heti ettei ole enää alle 20-vuotias.
Saatoin puhuakin. Tuo on sun tulkintasi, mutta kaikki eivät näe samoin kuin sinä.
Mä tässä myös ihmettelen, miksi ap olisi mennyt noin pitkästi tarinoimaan itsestään, jos noi ei pitäisikään paikkaansa. Kyllähän meidän ihmisten joukkoon mahtuu monenlaista kulkijaa.
No enää ei miltään, olen jo tottunut. Jos joskus aletaan kohtelemaan aikuisena niin vaatii varmaan totuttelua.
Jep sama täällä. Muistan yläasteella joidenkin tyttöjen huokailevan miten kamalalta näytän keski-iässä kun en vielä käytä naamarasvaa xD harmi ettei olla enää tekemisissä..