Mitäs muuta te metsästyksen vastustajat vastustatte?
Vain, koska ette ymmärrä miksi toiset tekevät jotain sellaista mitä ette itse tee?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kykenisi metsästämään, mutta kannatan sitä silti ja on hienoa, että joku sitä tekee. Mutta miksi niiden kuolleiden eläinten kanssa pitää poseerata ja laittaa kuvia facebookiin?
Vähän saman asian takia kuin ihmiset laittavat kuivia häistään, lapsistaan ja tomaatintaimistaankin.
Ei se ihan noin ole, metsästäjät ovat pellejä kun ovat olevinaan niin voittajaa viattomaan luontokappaleeseen nähden.
Tuskin kukaan kokee samaan tomaatintaimensa osalta.
Kehtaan väittää että pienellä googlettamisella löydät kyllä tomaatintaimien kanssa poseeraajan joka vielä ylpeästi hymyilee kuin voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästämällä saan lihani huomattavasti eettisemmin kuin kaupasta. Ulkoillessa kunto kohenee ja mieli virkistyy. Kansantaloudellisestikin järkevää, koska metsästäjät ovat siten tehokkaampia työssään.
Kunto kohenee kun seisoo passissa metsätiellä? Koirahan siinä kuntoilee ja sinä odotat. Sitten kun saalista saatte miesporukalla, pistetään nuotio pystyyn ja korkataan kossupullo. Pidätte peijaisia ja tarjoatte soppaa. Kansantalous hyötyy vain Alkon kautta ja asekaupan ja lupien kautta. Aika isomahaisia metsämiehiä yleensä näkee tvssäkin. Lihan eettisyydestä en edes ala. Tuntikausia kestävä jahti koiralla ja eläinparka on kuoleman kielissä pelosta ja stressistä.
Jopa on stereotypiat omassa pikku päässä rakenneltu :D Kannattaisi joskus kurkistaa neukkukuution ovesta ulos :D
Tämän jälkeen en viitsi harhojasi kommentoida, voit häpäistä itsesi ihan vapaasti :D
Metsästää voi jos metsästää vain sen verran kuin syö. Huvikseen pelkästään tappamisen ilosta ei saa metsästää. Itsepuolustukseksikin saa tappaa mutta hyvin harvoin sellainen tilanne tulee eteen. Niin ja pyöräilijöitä ei missään nimessä saa metsästää. Pitäisi olla määräaikainen tarkastus metsästäjillä vaikka parin vuoden välein jossa katsottaisiin että on fyysisesti ja henkisesti kykenevä siihen hommaan. Aika monesti olisi turvallisempaa kaikille kun metsästäjä hakisi sen lihansa lihatiskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Metsästää voi jos metsästää vain sen verran kuin syö. Huvikseen pelkästään tappamisen ilosta ei saa metsästää. Itsepuolustukseksikin saa tappaa mutta hyvin harvoin sellainen tilanne tulee eteen. Niin ja pyöräilijöitä ei missään nimessä saa metsästää. Pitäisi olla määräaikainen tarkastus metsästäjillä vaikka parin vuoden välein jossa katsottaisiin että on fyysisesti ja henkisesti kykenevä siihen hommaan. Aika monesti olisi turvallisempaa kaikille kun metsästäjä hakisi sen lihansa lihatiskiltä.
Metsästäjät suorittavat ampumakokeen vähintään kolmen vuoden välein jossa nämä asiat mitataan.
Minusta on kiinnostavaa, että useampi kohtaamani metsästyksen vastustaja on kuitenkin syönyt lihaa. Kuvittelevatko nämä ihmiset sen hampparin välissä olevan pihvin hoidelleen itsensä päiviltä, vai? Vai onko ongelma se ase? Onko eläimen syöminen ok kunhan se lopetetaan lääkkeillä tai veitsellä?
Useimmat lienee kuitenkin vegaaneja (?) jolloin kunnioitan heidän näkemyksiään, kunhan kunnioittavat myös minun. Itse syön vain riistaa ja vastustan tehotuotantoa, riista on mielestäni eettisempää. Toki vastustan myös vastuutonta ja asiatonta metsästystä, mutta tämä on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kiinnostavaa, että useampi kohtaamani metsästyksen vastustaja on kuitenkin syönyt lihaa. Kuvittelevatko nämä ihmiset sen hampparin välissä olevan pihvin hoidelleen itsensä päiviltä, vai? Vai onko ongelma se ase? Onko eläimen syöminen ok kunhan se lopetetaan lääkkeillä tai veitsellä?
Useimmat lienee kuitenkin vegaaneja (?) jolloin kunnioitan heidän näkemyksiään, kunhan kunnioittavat myös minun. Itse syön vain riistaa ja vastustan tehotuotantoa, riista on mielestäni eettisempää. Toki vastustan myös vastuutonta ja asiatonta metsästystä, mutta tämä on asia erikseen.
Suurin ongelma varmaankin vastustajilla on että jauheliha on aina muovilaatikossa ostettua, eikä silloin edes tarvitse ajatella eläintä josta se on tehty. Kyllä kaikki tuntemani metsästäjät, minä mukaanlukien pyrkii pitämään homman niin kliinisenä ja nopeana kuin se vaan ikinä on mahdollista. Väittäisin, että moni metsästäjä myös arvostaa eläimiä yleensäkin huomattavasti enemmän kuin perusjauhelihanostelija.
Lähestymistapasi on siis kieltää sellainen mitä et itse tee? Sinua ei loppujenlopuksi kiinnosta mikä perimmäinen syy on? Et kai ole Päivi Räsänen?[/quote
Ei, en ole Päivi Räsänen. Ja joissakin oloissa voisin jopa harkita metsästystä itsekin, mutta en nykytilanteessa. Ja logiikkani, miksen ole ensin kieltämässä veneilyä tai mökkeilyä, on se, että vaikka nekin välillisesti häiriön seurauksena pilaavat pesintöjä ja lisäävät poikaskuolleisuutta, niissä ei kuitenkaan ole TARKOITUKSENA vähentää lintukantaa. Metsästyksessä tähtäin on kirjaimellisesti tappamisessa, eli kuolleisuuden lisääminen on intentionaalista. Minusta tällaisesta kuolleisuuden muodosta on johdonmukaisinta ja helpointakin aloittaa.
Joo, ja jos ei minkinpyynnistä ole kiitosta sadellut niin täältä tulee. Toivottavasti harrastus saa jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Lähestymistapasi on siis kieltää sellainen mitä et itse tee? Sinua ei loppujenlopuksi kiinnosta mikä perimmäinen syy on? Et kai ole Päivi Räsänen?[/quote
Ei, en ole Päivi Räsänen. Ja joissakin oloissa voisin jopa harkita metsästystä itsekin, mutta en nykytilanteessa. Ja logiikkani, miksen ole ensin kieltämässä veneilyä tai mökkeilyä, on se, että vaikka nekin välillisesti häiriön seurauksena pilaavat pesintöjä ja lisäävät poikaskuolleisuutta, niissä ei kuitenkaan ole TARKOITUKSENA vähentää lintukantaa. Metsästyksessä tähtäin on kirjaimellisesti tappamisessa, eli kuolleisuuden lisääminen on intentionaalista. Minusta tällaisesta kuolleisuuden muodosta on johdonmukaisinta ja helpointakin aloittaa.
Joo, ja jos ei minkinpyynnistä ole kiitosta sadellut niin täältä tulee. Toivottavasti harrastus saa jatkoa.
Samaan aikaan pitäisi myös vähentää tehokasvatetun lihan syöntiä joka ei oikein onnistu ilman metsästämistä omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjien tarkoitus ei ole vähentää lintukantaa, vaan pitää se kestävällä tasolla. Ihan kaikki metsästys perustuu samaan periaatteeseen. Voit olla varma että metsästäjät tietävät ensimmäisenä jos jonkin eläinlajin kanta taantuu tai kasvaa voimakkaasti.
Metsästäjien tarkoitus ei ole vähentää lintukantaa, vaan pitää se kestävällä tasolla. Ihan kaikki metsästys perustuu samaan periaatteeseen. Voit olla varma että metsästäjät tietävät ensimmäisenä jos jonkin eläinlajin kanta taantuu tai kasvaa voimakkaasti.[/quote]
Luotan kyllä linnuston Atlas-kartoituksiin enemmän kuin metsästäjien havaintoihin. Ne kertovat vain paikallisista muutoksista ja lisäksi metsästäjien intresseissä saattaa olla liioitella kantoja. Itsekkäistä syistä metsästäjät suhtautuvat penseästi rajoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjien tarkoitus ei ole vähentää lintukantaa, vaan pitää se kestävällä tasolla. Ihan kaikki metsästys perustuu samaan periaatteeseen. Voit olla varma että metsästäjät tietävät ensimmäisenä jos jonkin eläinlajin kanta taantuu tai kasvaa voimakkaasti.
Luotan kyllä linnuston Atlas-kartoituksiin enemmän kuin metsästäjien havaintoihin. Ne kertovat vain paikallisista muutoksista ja lisäksi metsästäjien intresseissä saattaa olla liioitella kantoja. Itsekkäistä syistä metsästäjät suhtautuvat penseästi rajoituksiin.
Ei kukaan metsästäjä ole kieltänyt sorsalintukantojen vähenemistä.
Juurihan kokenut metsästäjä luuli pyöräilevää ihmistä metsoksi, siis linnuksi luuli ihmistä ja siihen päättyi sen ihmisen tarina.
Kiva kulkea luonnossa miettien milloin joku metsästäjä luulee sinuakin linnuksi tms. ja matkasi päättyy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan kokenut metsästäjä luuli pyöräilevää ihmistä metsoksi, siis linnuksi luuli ihmistä ja siihen päättyi sen ihmisen tarina.
Kiva kulkea luonnossa miettien milloin joku metsästäjä luulee sinuakin linnuksi tms. ja matkasi päättyy siihen.
Ei luullut. Se oli vahinkolaukaus. Kannattaa tehdä kotiläksyt ennenkuin huutelee jonninjoutavia.
Mitäkö Muuta?
- Metsästäjiä
- Lihan syöntiä yleensä
- Koe-eläimiä, sirkuseläimiä
- Koiria
- Aseita ja väkivaltaa
- Julmuutta ja kiusaamista
Perustelkaa ihan miten haluatte miksi metsästäminen on hoeno harrastus. Minä olen kuitenkin täysin vakuuttunut että jokainen metsästäjä on sisimmissään murhanhimoinen luolaihminen. Ihan se tappamisen halu on se oikea syy miksi joku metsästää. Ihan turha yrittää naamioida muuksi. En ikinä huolisi metsästävää miestä. Yksi harvoja asioita joista en neuvottele yhtään. Eikä auttaisi vaikka mies lupaisi lopettaa metsästyksen, koska luonne ja arvot ovat silti mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa ihan miten haluatte miksi metsästäminen on hoeno harrastus. Minä olen kuitenkin täysin vakuuttunut että jokainen metsästäjä on sisimmissään murhanhimoinen luolaihminen. Ihan se tappamisen halu on se oikea syy miksi joku metsästää. Ihan turha yrittää naamioida muuksi. En ikinä huolisi metsästävää miestä. Yksi harvoja asioita joista en neuvottele yhtään. Eikä auttaisi vaikka mies lupaisi lopettaa metsästyksen, koska luonne ja arvot ovat silti mitä ovat.
Perustele.
Kerrankin mukavaa luettavaa aiheesta, koska palstalle on näemmä osunut älykäs vastustaja ja metsästäjä samaan aikaan. Molemmat kuuntelevat toisiaan ja argumentoivat selkeästi. Usein nämä menevät ihmeelliseksi uhoamiseksi, ja outoa kyllä, vastustajien toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin samat sanat. Tämä on ihan kynnyskysymys. Se on ollut niin itsestäänselvyys, että en ole oikein edes ajatellut asiaa. Olen vege, taitava keittiössä ja voin jopa kokkailla liharuokia. Mutta kaikki miehet ovat alkaneet syömään kovin mielellään kasvispainotteisesti, ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin samat sanat. Tämä on ihan kynnyskysymys. Se on ollut niin itsestäänselvyys, että en ole oikein edes ajatellut asiaa. Olen vege, taitava keittiössä ja voin jopa kokkailla liharuokia. Mutta kaikki miehet ovat alkaneet syömään kovin mielellään kasvispainotteisesti, ennemmin tai myöhemmin.
Enpä ole tavannut yhtään ainoaa hyvää kasvissyöjäkokkia.
t.kokki
Miksi vastustan metsästämistä? Seuraavista syistä;
- Omassa metsästysseurassa yritettiin saada kolmen vuoden täysrauhoitus metsäkanalinnuille, koska ne ovat lähes hävinneet meidän mailtamme. Ei käynyt.
- Sama juttu metsäjäniksen kanssa
- Haavakoita ammutaan yhtenään, koska on niin kova kiima pästä olemaan se joka kaataa
- Salakaadetaan hyvällä yhteishengellä
- Jos joku puhuu rikkomuksista virkavallalle, t apetaan sen koirat
Ei paljo kiinnosta kulkea tuollaisen täysin läpipaskan ukkokerhon kanssa.