Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja lapsen kanssa muutto suomeen

Ap
02.04.2021 |

Heippa.

Ajattelin kysyä täältä mahdollista tietoa..

Olemme kihlattuni kanssa luultavasti eroamassa ( minun tahdostani). Meillä on yksi yhteinen lapsi ja asumme ulkomailla. Asumme maassa joka ei ole meidän kummankaan kotimaa ja mies ei ole suomalainen. Lapsellamme on vain suomen kansalaisuus sillä mieheni ei ole saanut aikaiseksi hankkia hänelle passia tmv omasta kotimaastaan. Maassa jossa asumme, ei asu kummankaan meidän perheemme/tukiverkosto joten siksi haaveilen suomeen muutosta. Hoitaminen jää luultavasti eron jälkeen minulle pääosin sillä mieheni ei jaksaisi lapsestamme huolehtia yötä päivää.

Kysymys kuuluukin, onko minulla mitään mahdollisuuksia muuttaa lapsemme kanssa suomeen vai onko se ns lapsikaappaus?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on vain Suomen kansalainen niin onnistuu kyllä.

Vierailija
2/4 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isyys virallisesti vahvistettu ko. maassa tai edes jossain?

Jos ei, niin sinä aika pitkälti teet niinkuin tykkäät. Ja saat sitten kantaa seuraukset jos mies sattuu olemaan sellaisesta jännittävämmänpuoleisesta kulttuurista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys ”tunnustettu” tämän maan syntymätodistuksessa jossa asumme. Eroamme miehen peliongelmAn ja pettämisten takia, ei jakSa enää kärvistellä tällaisessa tilanteess vaikk yhteinen lapsi on

Vierailija
4/4 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko lapsen isällä millainen suhde lapseen? Onko isä ilmoittanut haluavansa jatkaa vanhemmuutta? Ilmeisesti et ole keskustellut hänen kanssaan mahdollisesta Suomeen-muutosta. Kannattaisi ottaa puheeksi.

Parempi yrittää saada asiat järjestymään sopuisasti.