Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi makaaberia käyttää kuolleen ihmisen vaatteita?

Vierailija
02.04.2021 |

Minä käytän esim. edesmenneen vaarin vaatteita joita mummu on antanut. Äitini mielestä se on kauhean hullua, ei pitäisi käyttää edesmenneiden vaatteita. Sairasta kuulemma. Mun mielestä ei mitään ongelmaa ja tuntuu jopa mukavalta että sen vaatteita menee hyötykäyttöön.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitetään, että samat kohtalot toteutuu, jos käyttää kuolleen vaatteita tai tavaroita.

Pitääkin käyttää mummin vanhoja vaatteita. Elän sitten huonoilla elämäntavoilla tosi vanhaksi.

Vierailija
42/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni kuoli aggressiiviseen syöpään ja sain hänen hyvin vähän käytetyt nastakenkänsä. Olen käyttänyt niitä paljon parina talvena ja aina lämmöllä ajatellut, miten laadukasta tavaraa hän hankki.

Joku on nostanut tämän vanhan keskustelun. Tämä lienee oma vanha viestini viiden vuoden takaa. Nuo kengät on jo kulunut loppuun ajat sitten, mutta en olisi raaskinut heittää niitä pois muistojen takia :). Toki pitää luopua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö siis mitä ihmettä?! 😅

Juuri sain ison kasan kesällä edesmenneen mummoni hyväkuntoisia, kauniita vaatteita. ”Pidä itelläs tai myy” sanottiin. Osan jätän itselle, mutta suurimman osan myyn Vintedissä. Ja hyvään hintaan niitä on kaupaksi mennytkin.

Mitä makaaberia tässä on? Miksi ihmeessä mun olisi pitänyt hävittää nämä? Eri asia tietty sitten jos pitäisin päällä vaatteita, jotka on olleet jonkun päällä kuollessaan.

Vierailija
44/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitetään, että samat kohtalot toteutuu, jos käyttää kuolleen vaatteita tai tavaroita.

Sitten kannattaa käyttää jonkun satavuotiaana biljonäärinä kolmen teini-ikäisen kanssa seksiä harrastaessaan kuolleen vaatteita.

Vierailija
45/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useamman kuolleen ihmisen tavaroita joten kenen kohalon saan vai saanko kaikkien?

Taas tuollaisia typeriä ja lapsellisia uskomuksia joissa ei ole mitään perää.

Vierailija
46/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaaberia olisi heittää käyttökelpoisia vaatteita pois.

Veljeni käytti väkivallan tuloksena kuolleen bestiksensä kenkiä kauan, joskin kuoleman ja kenkien käyttöönoton välillä oli vuosia. Hän sai kuulemma niistä lohtua lopulta, ja tyylikkäät popot olivatkin.

Vierailija
47/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiikkia omistavilla on varmasti mielenkiintoiset kohtalot. Saattavat pästä kokemaan jopa kymmenien satojen ihmisten kohtalot.

Vierailija
48/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otin käyttööni äitini vaatteita, jotain nytkin päällä. Köyhänä hamusin mukaan mm. käyttämättömät sukat ja pikkaritkin, tuliteriä käyttämättömiä villasukkia (hän oli loistava kutoja) pari laatikollista,, joista iso osa menee muille jatkossa. Enpä nyt tiedä, olisiko se paha elää lähes 90-vuotiaaksi omassa kodissa ja menehtyä rauhallisesti ja hyvin lääkittynä saattohoidossa....

Vierailija
49/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajelen edesmenneen anopin pyörällä, ja on muuten hyvä mummonpyörä. Edesmenneen anopin takkia käytän ja verkkatakki on edesmenneen appiukon. Minulle ne ovat pelkkiä tavaroita. 

Vierailija
50/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kannattaa käyttää jonkun satavuotiaana biljonäärinä kolmen teini-ikäisen kanssa seksiä harrastaessaan kuolleen vaatteita.

Mitä jos ei halua olla pedari? 

Vierailija
51/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin käyttänyt edesmenneen isoäitini kaulahuiveja ja hattuja, koska pidin niistä. Teini-ikäinen tyttäreni kuoli viime vuonna. Pidin hänen villapuseroaan paljon viime talvena ja myös muut läheiset naispuoliset sukulaiset ovat ottaneet joitain hänen vaatteitaan käyttöön. Se lohduttaa, kun ei voi häntä itseään enää koskettaa tai pitää lähellä.

Vierailija
52/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olisin voinut ihan hyvin käyttää äidiltä jääneitä vaatteita, mutta hän oli pienikokoisempi kuin minä, joten ne eivät mahtuneet. Hänen sateensuojansa ja kävelykeppinsä minulla on, joitakin huiveja myös. 

Vierailija
53/53 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli viime vuonna. Otin joitakin hänen paitojaan ja kenkiään ja olen niitä käyttänyt, kun ollaan samaa kokoa. Ihan hyvä tapa muistaa häntä myös tällä tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi