Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkantiksi opiskelleella koulukaverillani on hyvä elämä t. Ammattivalittaja

Vierailija
02.04.2021 |

Hän pystyi opiskelemaan, kun sai asua kotonaan. Minä jouduin ekan vuoden opiskeltuani pois kotoa. Olisin kyllä merkantiksi pystynyt opiskelemaan. Harmittaa tosi paljon.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaat lukea ja kirjoittaa, joten voit opiskella merkonomiksi, mitään osaamista siihen ei tarvita.

Mä yritin viimeksi melkein 3 vuotta. En pärjännyt kirjanpidossa ja tietokone asioissa. Silloin 80-luvun lopulla olisi saanut helpommin tutkinnon suoritettua. Silloin oli tuo merkantin tutkinto, jota ei enää ole. Ap

Luulen, että 80- luvulla merkantin tutkinto oli vähintään samaa vaatimustasoa kuin nykyään merkonomi.

Merkonomihan oli opistotason tutkinto, vastaa AMK:ta ja tradenomia.

Vierailija
22/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on merkantti???

Merkonomia alempi tutkinto. Niitä oli 80 ja 90-luvuilla. Opiskelu kesti 2 vuotta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä merkanttituttavasi nyt tekee? Pärjäisitkö niissä? Ei kaikkeen tarvita koulutusta, vaan töissä opitaan. Onko hänen työnsä tietokoneella tehtävää vai mitä? Nykyään uudella merkonomitutkinnollajaan ei tahdo päästä kuin myyjäksi.

Millaisia olivatne asiakaspalvelutehtävät, joissa pärjäsit? Voitko hakea samanlaisiin töihin uudelleen?

Vierailija
24/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä merkanttituttavasi nyt tekee? Pärjäisitkö niissä? Ei kaikkeen tarvita koulutusta, vaan töissä opitaan. Onko hänen työnsä tietokoneella tehtävää vai mitä? Nykyään uudella merkonomitutkinnollajaan ei tahdo päästä kuin myyjäksi.

Millaisia olivatne asiakaspalvelutehtävät, joissa pärjäsit? Voitko hakea samanlaisiin töihin uudelleen?

Hän tekee kaupungilla toimistotöitä. Kyllä pärjäisin, jos vaan saisin edes yrittää. Tein mieheni kanssa yhteisessä yrityksessä asiakaspalvelutöitä. Ongelma on ettei kukaan palkkaa, kun ei ole koulutusta. Ap

Vierailija
25/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö yhtään, että kaikki "toimistotyöt" tehdään nykyisin tietokoneella, ihan kaikki.

Perusohjelmat on osattava ja uusia opeteltava sitä mukaa kuin niitä tulee.

Vierailija
26/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö yhtään, että kaikki "toimistotyöt" tehdään nykyisin tietokoneella, ihan kaikki.

Ymmärrän mä sen ja uskon, että oppisin, jos saisin vain yrittää. Ap

Vierailija
27/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mä sen ja uskon, että oppisin, jos saisin vain yrittää. Ap

Millä perusteella uskot, että nyt viisikymppisenä pystyisit itseksesi "yrittämällä" oppimaan tietokoneen käytön ja ohjelmat?

Kun et oppinut niitä nuorenakaan, vaikka ammattimaiset opettajat sinua monta vuotta opettivat? Ja vielä aikana, jolloin ohjelmat olivat sata kertaa helpompia kuin nykyään.

Vierailija
28/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee kyllä, että ap:lle on tämä elämänmuutos tehnyt hyvää, niin on positiivisella mielellä! 

No tulot on nyt muutaman kuukauden 0 euroa ja sitten pitäisi alkaa saamaan muutama satanen kuukaudessa. Miten tuosta voi iloita? Ap

Nolla euroa kuukaudessa? Millä perusteella sinulta on evätty esimerkiksi asumistuki?

Vierailija
29/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä valittajan omituisimpia tarinoita tää muutto. Olis kyllä hauska tietää mitä tän takana oikeasti on, useinhan niillä jutuilla on joku etäinen yhteys todellisuuteen.

Vierailija
30/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiskottiin älyllisesti kehitysvammainenkin väkisellä merkonomin tutkinnosta läpi (2010 vuoden tienoilla) , mikä on mielestäni väärin normaalisti koulutuksen suorittavia kohtaan. Itse olen opiskellut aikoinaan merkantiksi ja sen jälkeen kyllä muutakin.

Vierailija
31/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähestkään kaikilla valittajan tarinoilla ei kyllä ole mitään yhteyttä todellisuuteen. Mieti vaikka Arubaa.

Vierailija
32/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä haittaa. Voinhan alkaa evankelistaksi. Se on mulle tuttu homma. Ap

Vierailija
33/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uusimmassa on kyllä oudointa se, että ikuisesti rahattomalta löytyi taas muutama tonni "säästöjä" joilla oli helppo maksaa muutto, uuden kämpän kalustus ja vuokratakuut.

Eikä vieläkään ole huolen häivää, vaikka tulot on jatkossa "0 euroa" kuukaudessa...

Vierailija
34/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Ruvetaanko me puhumaan kielillä, kun ollaan kuunneltu sun saarna? Käviskö, että alkaisin puhua ranskaa? 

Vierailija
35/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä uusimmassa on kyllä oudointa se, että ikuisesti rahattomalta löytyi taas muutama tonni "säästöjä" joilla oli helppo maksaa muutto, uuden kämpän kalustus ja vuokratakuut.

Eikä vieläkään ole huolen häivää, vaikka tulot on jatkossa "0 euroa" kuukaudessa...

Ap kuvittelee nämä käänteet, eipä se haittaa, voidaan me leikkiä mukana. 

Vierailija
36/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan mulla huoli, mutta aluksi on tämä karenssi ja sitten tulee se työmarkkinatuki. Ap

Vierailija
37/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Karenssin" muistit vasta sitten, kun joku täällä erikseen kertoi sulle, että et voi heti saada työmarkkinatukea...

Vierailija
38/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee kyllä, että ap:lle on tämä elämänmuutos tehnyt hyvää, niin on positiivisella mielellä! 

No tulot on nyt muutaman kuukauden 0 euroa ja sitten pitäisi alkaa saamaan muutama satanen kuukaudessa. Miten tuosta voi iloita? Ap

Nolla euroa kuukaudessa? Millä perusteella sinulta on evätty esimerkiksi asumistuki?

Tämä kiinnostaisi muakin. Mutta tottakai tähänkin on olemassa hyvä selitys.  :)

Vierailija
39/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tämä haittaa. Voinhan alkaa evankelistaksi. Se on mulle tuttu homma. Ap

Evankelistaksi? Oletko uskossa?

Vierailija
40/57 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiinnostaisi muakin. Mutta tottakai tähänkin on olemassa hyvä selitys.  :)

Saanhan mä asumistukea, mutta en saa työmarkkinatukea. Kyllä kannattaa olla tällaiselle työelämästä syrjäytyneelle kateellinen. Ap