Meidän pääsiäinen oli sitten tässä: Miehellä 40,3 astetta kuumetta. :C
Pakko purkaa tätä kauheaa tilannetta. Alkoi viime viikolla ja nyt ukko alkaa olemaan jo siinä kunnossa, että oikeasti huolestuttaa miten tässä käy. Valvoin koko yön, koska kuume ei laske särkylääkkeellä. Hoitaja sanoi puhelimessa että normaalia influenssassa ja voi kestää vielä viikon ja tarvittaessa otetaan osastolle. Influenssa siis, koronaa ei löytynyt. Lääkärissä on käytetty kahdesti, ei ole apua. Onneksi muilla on rokotus, toihan on ihan hirveää mitä se tauti on tehnyt mun miehelle ja pahenee vain.
Voi paskan paska täytyy sanoa!
Onko teillä koskaan ollu influenssaa perheessä?? Tosi raju tauti!!
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Olkoon miten vanha ketju tahansa aina joku sairastaa.
Hänelle tiedoksi että minulla epäiltiin keuhkokuumetta vuonna 1997 talvella. Kova kuume nousi asteen tunnissa, en jaksanut mitään. Lääkäri sanoi minulla olevan keuhkokuumeen ja lähetti kotiin. Kahdeksan vuotta myöhemmin tutkittiin muista syistä veriarvoja joiden yläraja on 1000 ja siihen asteikko loppuu. Minulla tämä kyseinen arvo oli yli 1000 ja lääkäri kyseli sairaushistoriaa. Päädyin lopulta kertomaan vuoden 1997 keuhkokuumeesta jolloin ilmeni että se olikin ollut listerioosi ja näkyi edelleen veriarvoissa.
Keuhkokuume ei aina olekaan keuhkokuume ellei sitä röntgenillä varmisteta
Kuume ei lasketa särkylääkkeellä -lauseesta tuli mieleen, että käytäthän Buranaa ja Panacodia. Erikseen eivät laske kuumetta. Lisäksi nesteytys tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehellesi mehua ja lepoa, jotain pientä suolaista myös. Sinkki voi lyhentää taudin kestoa. Kipulääkettä.
Eiköhän tuossa ole menty jo reippaasti yli jostain mehuhetkistä. Kuulostaa jo liki osastohoidon tarpeelta.
Näin vakavassa tilanteessa ei kyllä trippimehu auta, tarvitaan vähintään ferritiinin mittaus.
Vierailija kirjoitti:
Kuume ei lasketa särkylääkkeellä -lauseesta tuli mieleen, että käytäthän Buranaa ja Panacodia. Erikseen eivät laske kuumetta. Lisäksi nesteytys tärkeä.
En tiedä mistä repäisit moisen tiedon.
Meillä myös mies kipeä, mutta sairastaa todennäköisesti miesflunssaa. Mietinkin tässä, että pitäisikö oma mieli ala olla myös huono jotta olisi henkisenä tukena flunssaa sairastavalle miehelle. En voi mitään, että ärsyttää tuo jatkuva kuumeen mittaaminen ja raportoiminen. Pientähän tämä on, mutta en mahda mitään tunteilleni. Pääsiäissuunnitelmatkin meni pilalle, mutta meneehän se täällä kotonakin. Itse en pysty ajamaan autoa joten olen reissuissa miehen armoilla.
Ap tosiaan kirjoitteli vuonna 2021 ja mieskin parani, hyvä juttu.
Jos influenssassa kuume nousee yli 40 asteen, niin hengissä selviytyminen on 50/50. Silloin henkilön elimistö on taudille normaalia herkempi ja kuolleisuus heillä on huomattavan korkea.
Vierailija kirjoitti:
Jos influenssassa kuume nousee yli 40 asteen, niin hengissä selviytyminen on 50/50. Silloin henkilön elimistö on taudille normaalia herkempi ja kuolleisuus heillä on huomattavan korkea.
Influenssassa on ihan normaalia (siis kun kyseessä on oikeasti influenssa) että kuume nousee aikuisellakin yli 40 asteen. Ei ole kivaa ei. Sairaala kyllä kutsuu, mutta ei kuolema tule joka toiselle.
Miettikääpäs niitä joilla jo 38 asteen kuumeflunssa tuntuu ja sitten tällaiselle henkilölle jysähtää oikea influenssa... :O
Vierailija kirjoitti:
Influenssa (oikea influenssa) nimenomaan on erittäin korkeakuumeinen tauti. Olo on kuolemasta seuraava kaksikin viikkoa ja osa oksentaa sen huonon olon takia, mutta ei siihen välttämättä kuole. Mutta se kipeänä olemisen tunne on ihan käsittämätön, kun oikea influenssa jysähtää omalle kohdalle. Ei kivaa ja sitten vielä jälkitaudit päälle. Minulla oli kuume 41,1 astetta ja kotihoidolla meni. Mies tosin sai kantaa minua viimeisen viikon, niin heikkona jo olin. Ei edes ensimmäisellä viikolla parin päivän jälkeen tullut mieleenkään, että olisin enää mihinkään lääkäriin selvinnyt. Että tuollainen jos tulee vanhempana ilman rokotusta niin en kyllä selviäisi.
Pari vuotta vanha aloitus joten eiköhän mies ole jo kuollut tai kunnossa!
Olkoon miten vanha ketju tahansa aina joku sairastaa.
Hänelle tiedoksi että minulla epäiltiin keuhkokuumetta vuonna 1997 talvella. Kova kuume nousi asteen tunnissa, en jaksanut mitään. Lääkäri sanoi minulla olevan keuhkokuumeen ja lähetti kotiin. Kahdeksan vuotta myöhemmin tutkittiin muista syistä veriarvoja joiden yläraja on 1000 ja siihen asteikko loppuu. Minulla tämä kyseinen arvo oli yli 1000 ja lääkäri kyseli sairaushistoriaa. Päädyin lopulta kertomaan vuoden 1997 keuhkokuumeesta jolloin ilmeni että se olikin ollut listerioosi ja näkyi edelleen veriarvoissa.
Keuhkokuume ei aina olekaan keuhkokuume ellei sitä röntgenillä varmisteta