Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui, kun kerroin avanneeni säästötilin, jonne laitan 20€ kuussa. Miksi?

Säästäjä
01.04.2021 |

Mies sanoo, että loukkaantui, koska en kertonut hänelle, vaikka olin jotain aiemmin asiasta maininnut. Mies sanoo, että ongelma on siinä, etten kokenut tarpeelliseksi keskustella asiasta tarkemmin hänen kanssaan, ja kokee ulkopuolisuutta. Minun on vaikea ymmärtää, miksi näin vähäpätöisestä asiasta olisi pitänyt keskustella sen enempää, koska kyse on hyvin pienestä summasta.

Toki olisin avannut asiaa enemmän, jos olisi kyse jostain isoista summista, mutta ajatus oli, että laitan vähän sivuun vuosien pitkäaikaisesti, sen mukaan, minkä verran milloinkin pystyn, kuitenkin niin, että en kuormita sillä meidän taloutta. Kerroin miehelle, että tämä voi olla meidän ns. hemmottelurahasto, josta joskus pitkän ajan päästä nostetaan vaikka lomarahat.

Itse taas luulen, että miehellä nousee omat epävarmuudet pintaan, koska emme ole viikkoon harrastaneet seksiä, ja hän otti pari lasia viiniä. Nämä kaksi asiaa yleensä nostavat hänessä epävarmuutta esiin.

Mitä ajattelet, ylinanalysoinko, ja ovatko miehen tuntemukset mielestäsi aiheellisia?

Kuulumme keskiluokkaan, ja olemme tulleet ihan mukavasti toimeen, mutta olen jäämässä työttömäksi koronan takia, ehkä tämäkin voi hiertää miestä.

Kommentit (77)

61/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä aina kerro miehelleni kaikkea.

Vierailija
62/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä taas??? Minun mieheni voi ostaa osakkeita tuhansilla euroilla enkä todellakaan odota hänen mainitsevan siitä minulle. Ihan kuten minä en näe mitään syytä kertoa hänelle miten rahojani käytän ja miten sijoitan.

Naimisissa yli 20 vuotta. Yhteiset kulut maksetaan puoliksi, muuten ei mitään velvollisuutta selittää raha-asioitaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vain hyvä asia, että säästät rahaa, ap. Joku ongelma sillä miehellä on ja siis muukin kuin se, että säästäminen tilille on turhaa, kun voisi säästää osakkeisiin, rahastoihin ja mitä kaikkea. Kysy suoraan mieheltä mikä siinä hiertää äläkä usko palstan mielipiteisiin.

Vierailija
64/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt ihmeessä enemmän kuin 20e/kk säästöön ellette elä ihan kädestä suuhun. Minä laitan säästötilille 200e/kk ja enemmänkin jos on kuun lopussa ylimääräistä. Lisäksi meillä on yhteinen säästötili johon laitetaan 300e isompia menoja varten ja kai mieskin säästää jotain.

Vierailija
65/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerroit?  Tunnettu lähipiirissä miehiä jotka tahtoivat määrätä kaikesta ja sitten kun vaimo joutui kurjaan välikäteen mies selitti, että riippui itsestä.

Yksityisasiasi minun mielestäni.

Vierailija
66/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taitaa nyt olla ongelma se että et ole keskustellut asiasta miehesi kanssa eikä se että olet avannut säästötilin. Jos ollaan parisuhteessa yhdessä niin kyllä asioista pitää keskustella.

Minä en ole kysellyt mieheltä mitään, kun olen sijoittanut rahaa. Jälkeenpäin voin mainita ja välillä kerron, miten sijoitukset ovat tuottaneet. Silloin, kun pörssissä on isompia nousuja ja laskuja, jutellaan aiheesta enemmänkin.

Minustakin aloittajan säästösumma on pieni, mutta hyvä, että jotain jää säästöön. Tuolla summalla aloittaja on eläkkeellä ennen kuin säästöistä tulee mitään erorahastoa.

67/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuriton Kati kirjoitti:

Naisen tulee aina kysyä mieheltään ennenkuin tekee taloudellisia päätöksiä. Mies on perheen pää jota vaimon tulee totella.

Yläpeukku

Vierailija
68/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täällä kaikki naiset omistaa sijoitusasuntoja ja säästää tonnin kuussa eikä puhu mitään niistä puolisolleen, koska se ei kuulu sille? Ja silti ollaan yhdessä ja eletään yhteistä elämää ja suunnitellaan tulevaa, mutta aina takataskussa sijoituksia ja passi joista ei mainita puolisolle..? Erikoisia suhteita.

Kyllä me ainakin mieheni kanssa välillä keskustelemme sijoituksistamme, mutta en ymmärrä, miksi minun pitäisi tietää tipi tarkkaan mieheni sijoitukset, kun emme ole suunnitelemassa mitään suurempaa hankintaa. Minulle riittää ihan hyvin se, että tiedän noin parinkymmenen tuhannen euron tarkkuudella, paljonko miehelläni on sijoituksia ja suunnilleen, millaisissa instrumenteissa ne on. Ja ihan sama juttu pätee toisinkin päin. Ei tämä tietämättömyys mitenkään häiritse meidän yhteistä elämää niin kauan kuin kumpikin hoitaa oman osuutensa yhteisistä menoista.

Vierailija
69/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä taas??? Minun mieheni voi ostaa osakkeita tuhansilla euroilla enkä todellakaan odota hänen mainitsevan siitä minulle. Ihan kuten minä en näe mitään syytä kertoa hänelle miten rahojani käytän ja miten sijoitan.

Naimisissa yli 20 vuotta. Yhteiset kulut maksetaan puoliksi, muuten ei mitään velvollisuutta selittää raha-asioitaan. 

Meillä on ihan sama tilanne. Mies ostelee osakkeita. Hän on myös ostanut auton ja maksoi asunnosta suurimman osan.

Vierailija
70/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset kysyy tälläisiä, kun he tietävät jo valmiiksi vastauksen, että mies on huono ja se pitää jättää.

Jos suhteessa tulee tuolleen riitaa, niin kannattaa katsoa vähän syvemmälle pinnan alle et onko molemmat onnellisia.

Vierailija
71/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täällä kaikki naiset omistaa sijoitusasuntoja ja säästää tonnin kuussa eikä puhu mitään niistä puolisolleen, koska se ei kuulu sille? Ja silti ollaan yhdessä ja eletään yhteistä elämää ja suunnitellaan tulevaa, mutta aina takataskussa sijoituksia ja passi joista ei mainita puolisolle..? Erikoisia suhteita.

Tätä minäkin ihmettelen..

Vierailija
72/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus ja 0/5 pistettä.

Vierailija
73/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaan että 20 e on fiksua lykätä johonkin rahastoon eikä tilille

Vierailija
74/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies itse kovin säästäväinen? Jos ei, niin saattaa olla harmistusta siitä, että olet alkanut säästää.

Olen huomannut itsessäni samanlaisen piirteen. Jotkut kaverit saa helposti säästettyä palkasta isojakin summia, mutta minä elän samanlaisella palkalla kädestä suuhun. En vaan saa säästettyä ja olen pikkuisen kateellinenkin kavereille jotka siihen pystyvät

Vierailija
75/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos niistä ei oikein synny keskustelua kun toista ei kiinnosta?

Vierailija
76/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e on kuitenkin hyvin hyvin vähän

Vierailija
77/77 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä yhteisiä rahoja/tiliä miehen kanssa! Naisella pitää olla omat tulot, omat tilit, omat säästöt ja sijoitukset eivätkä ne kuulu puolisolle millään tavalla.

Ja avioehto ehdottomasti.

Olet oikeassa. Unohdin tuon listastani.