G: KAUHUJEN PÄIVÄKODIT?
Esikoisemme aloittaa näin neljävuotiaana ensimmäistä kertaa päiväkodin. Itse elän siinä uskossa, että kaikki päiväkodit ovat lintukotoja ja kaikissa on ammatitaitoisia hoitajia. Aina ei tietenkään näin taida olla, vrt. viime aikojen uutiset.
Galluppia siis: Onko teillä ollut ongelmia päiväkodin kanssa? Millaisia? Onko tilanne mennyt niin pahaksi että olette joutuneet vaihtamaan päiväkotia?
Kommentit (3)
Työtoverillani ja minulla oli lapset samaan aikaan samassa päiväkodissa, ja hänen lapsilleen sattui ja tapahtui, mun muksulle taas ei pahemmin mitään. Oma lapseni oli nähdäksemme kohtalaisen tyytyväinen hoitoonsa. Hän meni päiväkotiin yksivuotiaana, oppi siellä syömään - söi tosi huonosti sitä ennen - ja juomaan kaupan maitoa - sitä ennen oli kelpuuttanut melkein vain rintamaidon.
Vanhempana hänen ryhmälleen sattui yksi nuori hoitaja, jota eräs toinen äiti luonnehti kauheaksi natsiksi, joka ei ymmärrä lapsia ollenkaan. Oma tyttöni tuli kuitenkin sen hoitajan kanssa toimeen ihan hyvin ja piti häntä jopa hauskana.
Tietysti niihin vuosiin sattui tilanteita, joita piti hoitajien kanssa selvittää, mutta oikeastaan en muista mitään, mistä olisi jäänyt kauhea muisto.
Se pakkosyöttötapaus, on menossa hovioikeuteen
että naapurini lasten päiväkodissa hoitajat tupakoi pihamaalla lasten vieressä kun leikkivät.