IS: Kuntosalit aloittivat kapinan avin sulkumääräyksiä vastaan - Ovet pysyvät auki ja suunnitteilla joukkokanne
Kommentit (52)
Facebookissa Töölö Gymin postauksen kommenteissa "AVI:lla on tuttuni töissä. Hänen kanssaan juttelin niin sulun rikkureille voi olla edessä vuoden liiketoimintakielto."
Vierailija kirjoitti:
Rahanahneet yrittäjät ja egoistiset itsensä pumppaajat ovat löytäneet toisensa.
Tämä ei koske salien TULES-väkeä.
Tiedoksi kaikille pumppi-penoille, ette te parissa kuukaudessa kokonaan kutistu.
Mutta kun minä, minä, minä, minä, minä, minä
Niin. Onhan se kurjaa, kun sinä niin mielelläsi rajoittaisit kaikkia muita ihmisiä.
No ihan tahallaan on yrittäjä hankalaksi alkanut. Ei se tee kenestäkään vielä ammattiurheilijaa, että osallistuu kisoihin. Sana ammatti jo kertoo että henkilö työkseen urheilee, siinä on jonkinlainen tulonhankkimistarkoituskin. Suomessa ei ole kuin kourallinen ammattiurheilijaa eli elättävät itsensä urheilulla, esim. SM-liigan kiekkoilijat ovat pääasiassa ammattiurheilijoita. Eivät siis treenaa, kisaa ja käy siinä samalla päivätöissä ihan muissa hommissa. Huoh. Ei tämä ole oikeasti epäselvää tuolle yrittäjällekään, kunhan on nyt vaan rajoituksia ja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuomiot näille "yrittäjille", ja laittomien aineiden tarkastukset jokaiselle.
Miten ne yrittäjät ovat aineiden käytöstä vastuussa? Steroidien hallussapito omaan käyttöön, ostaminen ja käyttäminen ovat muuten Suomessa täysin laillisia. Välittäminen, valmistus ja maahantuonti ovat tosin laittomia.
Kun näillä rajoituksilla suojellaan niitä yli 90v monisairaita niin jospa ne vain lopettaisi puntin noston niin muiden ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Sanna on menettänyt otteensa.
Oliko sellaista ikinä?
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa Töölö Gymin postauksen kommenteissa "AVI:lla on tuttuni töissä. Hänen kanssaan juttelin niin sulun rikkureille voi olla edessä vuoden liiketoimintakielto."
Voi olla noinkin. Silloin se kyllä vaatii käräjäoikeuden tuomion.
Onko se vain aprillia, että uskaltavat vastustaaa järjettömyyttä?
Minusta tartuttuvuutta edustäville pitäisi lukea syyte törkeän pahoinpitelyn yrittämisestä. Tai, no, miksei samantien murhan, koska itsehän he s suunnitellusti menevät salille, tartuttavat jonkun ja se joku sitten kuolee.
Haukkukaa vaikka miten maskihörhöksi, mutta minä teen kaikkeni, etten ole vastuussa toisen ihmisen kuolemasta edes välillisesti.
Näköjään psyykeltään heikoimmat tuhoaa muutkin siinä sivussa.
Mutku eihän meidän salilla nyt hei. Kaikki muut voivat sulkea, mutta meillä ollaan Tosissaan kaikki ja kaikki on vähintään piirimestaruustasoa
Jos valtio maksaa menetetyt tulot niin ok, jos ei niin paikat auki.
Eikö nyt oikeesti olis helpompaa laittaa vaan ovet kiinni ja pitää vaikka lomaa sen aikaa. KAKSI (2) VIIKKOA on todella lyhyt aika ja jos siihen jonkun urheilu-ura kaatuu niin ei kovin lahjakas ole ollutkaan..
Ravintolat sais tehdä saman tempauksen! Hotellit myös.
Huhhuh. Tää kuntosalien touhu menee jo ihan överiksi. Eikö oikeasti kuntosaliyrittäjillä ole minkäänlaista lojaliteettia ja kunnioitusta muita yrittäjiä kohtaan? Ravintola- ja tapahtuma-ala ovat kärsineet tilanteesta aivan tolkuttomasti ja kiltisti laittaneet ovet säppiin silloin, kun heiltä sitä vaadittu. Mitä ihmeen erityisoikeuksia nää kuntosaliyrittäjät luulee omaavansa? Onks se oikeesti niin hiton vaikeeta laittaa lappu luukulle edes kahdeksi viikoksi. Voi luoja.
Jokainen voi tietenkin olla eri mieltä päätöksentekijöiden kanssa ja kertoa, että salien sulkeminen ei heidän mielestään ole järkevää. Mutta jos päätös on tehty, niin sitä noudatetaan.
Mun kaverilla on kolme kuntosalia ja pitää auki kaikkia. Ei ymmärrä miksi pitäisi sulkea. Kerroin etten ainakaan minä aio olla yhdestäkään koronakuolemasta tai vaikeudesta vastuussa. Olen kampaamoyrittäjä. Viime vuonna kiinni 3 kk ja asiakkaita sen jälkeen tosi vähän. En valita vaikka rahat tosi tiukoilla. Ilmeisesti nää bulldog ja fitnesstyypit ei välitä kuin itsestään.
Olen käynyt koko pandemian ajan salilla n. 5x vko, eikä ole tullut mitään pöpöjä vaikka salilla on aina ollut n. 10-20 ihmistä. Eikä ole tullut ilmoituksia että olisi kukaan ollut levittämässä, samat vakkarit olleet salilla jatkuvasti joten ei näytä kukaan muukaan sairastaneen.
Salien sulkeminen on täysin hölmö ylireagointi. Pitäisi olla se viimeisin asia. Kuntosaleilta ei tule tartuntoja merkittävästi, mutta sen sijaan kuntoilu kyllä ehkäisee tulevia sairastumisia.
Sen sijaan pandemian "pysy kotona" -viesti on aiheuttanut enemmän tulevaa terveyskriisiä kuin mikään terveydenhuoltojärjestelmä pystyy tulevaisuudessa hallitsemaan. Mielenterveys, liikalihavuus, syömishäiriöt, sydän- ja keuhkosairaudet. Kaikkiin näihin kotona pysyminen vaikuttaa valtavasti.
Ne jotka tekivät näin tyhmän päätöksen salien sulkemisesta ovat kaikesta tästä vastuussa. Tätä tyhmempää päätöstä on vaikea tehdä, ja sen tietää että nämä päättäjät eivät edes itse käy salilla niin eivät edes ymmärrä kuinka olematon riski saleilla on ollut koko pandemian ajan.
Vierailija kirjoitti:
"Pelko ja uhka ovat aina olleet tehokkaita markkinointikeinoja ja näiden varjolla on helppo myydä kansalle kuin kansalle palanen turvallisuudentunnetta. Massahysterian saavutettua kipupisteensä ei järjelle tai tosiasioille enää ole sijaa julkisessa keskustelussa. Päätöksenteosta tulee kiihotetun kansanjoukon lepyttämisen airut."
Isn't it ironic.
Aloittivat siis anoilemisen.