Kukaan ollut äitiyslomaan saakka töissä?
Ilman ainuttakaan saikkupäivää? Mulla tähän asti saikuton raskaus ja yritän kovasti sinnitellä vielä viimeiset 5 viikkoa ennen ä-loman alkua töissä. No ei ole ollus juuri sinnittelemistä, kun kaikki on mennyt ihan hyvin ja säästynyt pahemmilta vaivoilta.
Työ melko fyysistä, liikkumista, kantelua, nostelua, mutta myös päätteellä istumista.Sopivan vaihtelevaa.
Kommentit (18)
Osastolla, jossa on aika paljon nostelemista ja autettavia.
raskaus tuntuu olevan niin monelle se syy jäädä kotiin, vaikka oikeesti pystyis olla vielä töissä.
Yhtä paljonhan se närästää kotonakin, vai mitä, ei se óle paikasta kiinni.
Olen pelkästään iloinen pýstyessäni jatkaa töitä normaalisti vaikka olenkin raskaana.
ap
muuten en ole kotona ollut, paitsi yksi kahden päivän sairasloma oli mahataudin takia.
Selkä kyllä on ollut kovilla tässä istumatyössä, vuorotyö vieläpä, joten kyllä huomaa sitten kotona olleensa esim. yövuorossa :/ mutta tosiaan, enää kuusi työpäivää, JEE! :)
tosin saikkupäiviä oli joitakin muista syistä, mutta ei raskauksien takia
Kyllä olen ollut ja ravintolatöitä (keittiö) vielä tein.
tässä ja edellisessä raskaudessa. Molemmat raskaudet olleet hyvin vähävaivaisia ja minulla kevyt toimistotyö. Nyt on enää 5 työpäivää jäljellä onneksi :) Olen kyllä ollut saikulla influenssan ja flunssan vuoksi x2 kaksi mutta niitä en laske, saikut eivät johtuneet raskausvaivoista- olisin joutunut olemaan pois vaikka en olisi raskaana ollutkaan.
Mulla on kyllä tuttavia jotka ovat hakeneet raskausaikana saikkua ihan laiskuudestaan, todellisia vaivoja ei ole ollut mutta eivät ole vaan viitsineet tehdä töitä (ja ovat tämän ihan tunnustaneet). Yksi totesi mulle kun valitin väsymystä että käy hakemassa saikkua- kun sanoin ettei ole muuta vaivaa eivät varmasti anna, hän sanoi että ainahan voit valittaa selkäkipua- sanoin etten osaa valehdella. Työmoraalini on sen verran korkea etten moiseen lähde.
töissä äitiysloman alkuun saakka. Tällä kerralla olen tehnyt töitä vielä sen jälkeenkin.
Muissa maissahan äiti on usein synnytykseen asti töissä, joten ei kai tuo nyt niin kummallinen asia voi olla, että "vasta" 30 päivää ennen laskettua aikaa jää kotiin.
Minullekin sitä pari kertaa oikein "tarjottiin", mutta enpä huolinut kun jaksoin vallan hyvin töissäkin.
itse olin myös äitiysloman alkuun töissä, tein (yllättävän rankkaa) istuma/näyttöpäätetyötä. Saikulla olin pari päivää flunssan takia koko aikana.
töissä äitiysloman alkuun saakka. Tällä kerralla olen tehnyt töitä vielä sen jälkeenkin.
Muissa maissahan äiti on usein synnytykseen asti töissä, joten ei kai tuo nyt niin kummallinen asia voi olla, että "vasta" 30 päivää ennen laskettua aikaa jää kotiin.
Olin ilman sairauslomia kummassakin raskaudessa aitiysloman alkuun, joka siis alkoikin 1 vk enne laskettua aikaa. Ai niin paitsi otinhan nuorimmaisen kanssa viikon lomaa juuri enne aitiyslomaa, mutta han syntyikin 10 paivaa etuajassa, eli jollen olisi ollut lomalla, olisin kai lahtenyt synnyttamaan suoraan toista (lapsi syntyi 1 h ensimmaisesta supistuksesta!!)
Mutta toki jos joku tarttee sairauslomaa aikaisemmin, niin ottakkon, eihan tama mikaan kilpailu ole..
Ensimmäisen kanssa ei yhtään sairauslomapäivää ja toisen odotuksen taisin jäädä kaksi päivää ennen äitiysloman alkua sairauslomalle väsymyksen vuoksi (univaikeuksia vatsan ja kolotuksen takia).
Ja voi sitä ihmetyksen määrää, että mitä sinä vieä töissä teet (kevyt toimistotyö). Eri puolilta sateli neuvoja miten saa parhaiten saikkua, jopa miehet tuli kertomaan että hänen vaimonsa jäi saikulle puoli vuotta ennen laskettua aikaa, mikset sinäkin?
Kolme raskautta mennyt näin.
Kolmannessa oli oikeasti tosi huonossa kunnossa, selkä ihan romuna ja iskias vaivasi. Sain myös raskaushepatoosin, jonka vuoksi synnytys käynnistettiin viikolla 38.
Silti en saanut päivääkään sairaslomaa. Kerran varovasti valitin selkäkipua ja kutinan aiheuttaman valvomisen vaikutuksia, mutta äitipolin lääkäri vaan hymähti että sellaista se on. Tunsin itseni turhan ruikuttajaksi ja suljin suuni ihan kiltisti.
Samaan aikaan työpaikallani oli esikoisen odottaja kivuttomien supistusten ja väsymyksen takia sairaslomalla yli kaksi viikkoa :)
eli pitempään kuin äitiysloman viralliseen alkuun saakka.
Kolmannessa raskaudessa jäin sitten kuukautta ennen äitiysloman alkua sairaslomalle mutta silloinkin syynä oli se että työssä oli ihan järjettömän raskasta (80 tuntia viikossa ja tosi rankkaa). Normaalissa työssä olisin kyllä pystynyt olemaan.
Nyt kun luin tämän, niin ilmeisesti sitten on. Ihmettelinkin, kun töissä monet kyseli, että jaksatko nyt olla vielä siihen loman alkuun asti, mieti nyt pystytkö olemaan... Eikä mitään erikoista ollut, voin ihan normaalisti, olisi sitä selkää särkenyt varmaan kotonakin. Suurin ongelma oli, että ei oikein mahan kanssa mahtunut tarpeeksi lähelle näppistä :D. Työni on kevyt toimistotyö.
Eli olen ollut töissä kaksi kertaa ihan viralliseen äitiyslomaan asti.
Esikoista odottaessa taisi olla pari päivää saikkua flussan ja keuhkoputken tulehduksen takia. Toista odottaessa en sairastanut lainkaan. Ja kolmatta odottaessa taisin olla viikon päivät lomalla influenssan takia. Neljännen kanssa en muistaakseni ollut päivääkään poissa töistä.
Näitä sairauksia lukuunottamatta olen aina tehnyt töitä sinne äitiysloman alkuun asti.
Minä olen ollut töissä synnytykseen asti. Teen maatalous ja karjanhoito työtä. Työ on rankkaa ja kovasti on nostelua ja painavia asioita saa kantaa myös. Viikko ennen esikoisen syntymää menin rauhoittelemaan sonneja KARSINAAN jossa oli 6kpl 700kiloisia sonneja kun toiset oli käyneet yhden päälle.Pakko tehdä kun ei saa lomittajaa.Toinen lapsi syntyi amulla klo 8,30 kun olin vielä klo 6,00 navetalla.