Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä positiivista nuorelle kesäksi?

Vierailija
01.04.2021 |

Esikoisemme on lukiolainen, joka on ollut viimeiset 4 kk etäkoulussa. Hän on tsempannut ja yrittänyt, mutta nyt alkaa olla voimat loppu. Etäopetus ei sovi hänelle, koulumenestys kärsii ja mieliala laskee. Hän itse kokee, että mikään elämässä ei onnistu eikä mene hyvin. Hyviä ystäviä nuorella on vähän, tuttavia koulussa paljon - kontaktit kodin ulkopuolelle ovat hyvin vähäisiä, kun aikaisempi päivittäinen vuorovaikutus lukiossa on jäänyt pois. Kesätöitäkään ei ole löytynyt.

Haluaisin järjestää nuorelle kesäksi kivaa ja mielialaa kohentavaa ohjelmaa, mutta en keksi mitä :( Nuori tykkää matkustella, tavata erilaisia ihmisiä, tekisi mielellään töitä. Mikään näistä ei nyt onnistu. Ei tykkää järjestetyistä harrastuksista eikä erityisesti liikunnasta. Perheen kesken vietetään aikaa, laitetaan ruokaa, ulkoillaan ja katsellaan sarjoja, mutta nämä ympyrät nyt vaan jäävät hänelle pieniksi ja ahdistavat.

Ideoita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Mopo tai auto. Koira. Huoneen remontti. Vaihto-opiskelu ulkomailla ja siihen valmistautuminen.

Vierailija
2/7 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä kuntoon ja lähiseutumatkailemaan. Joissain pikkumuseoissa on niin vähän kävijöitä, että oppaat ehtivät rupattelemaan niitä näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti oli hyvä idea, joku sen jo heitti. Itse just tuon ikäisenä halusin oppia tapetoimaan ja aloitinkin projektin. Iskä sössi homman ja lopulta vaan liisteröin, kun isä lätki seinään. Mutta oli teinille ihanaa saada itse valita tapetti ja olla mukana toteuttamassa. Varmasti piristäisi ja olisi pariksi päiväksi tekemistä

Vierailija
4/7 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos teini on yhtään sisustusihminen, ehdottaisin että kirpparilta saisi valita huonekalun tai muun härpäkkeen, hankkisin kalkkimaalia ja antaisin toteuttaa tuunauksen. T. Sama remonttihullu tapetoija

5/7 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä johonkin maalaistaloon ja kysy jos voisivat antaa hänen olla siellä työtä vastaan tai maksatte oleskelusta. Jos hän kiinnostuu.Talo jossa voisi olla hänen ikäinen kaveri ...

Vierailija
6/7 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko jollekin kurssille osallistuminen vaikka onkin järjestettyä toimintaa? Esimerkiksi melontaretki. Syksyllä oli myös mahdollista osallistua akryylimaalausiltoihin pienellä porukalla, mikä voisi olla kesälläkin mahdollista.

Kannattaa myös edelleen olla aktiivinen kesätöiden etsimisen suhteen. Osa paikoista voi havahtua tarpeeseen myöhäänkin. Itse sain yhden kesätyön tietoon koulujen päättäjäispäivänä ja haastattelu oli heti samana päivänä ja työt alkoivat pari päivää myöhemmin..

Vierailija
7/7 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan