Missä vaiheessa koulussa käynnistä tuli kivaa ja lähes henkireikä teineille?
Itse muistan omasta lapsuudestani, että koulupäiviä odotti kauhulla ja niin odotti kaveritkin. Näin olen kuullut monen muunkin ikäiseni (30v) ja vanhemman ihmisen sanovan. Innolla odotti lomia, kun sai olla kotona eikä tarvinnut kulkea koulussa. Jos silloin olisi puhuttu etäkoulusta, niin varmaan kaikki olisivat innoissaan etäilemässä. Missä vaiheessa koulusta tuli teineille viihtyisä paikka, jota ilman elämä on pilalla?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapset purnaakaan vaan niiden vanhemmat, jotka eivät jaksa valvoa huonosti kasvatettujen lastensa koulunkäyntiä. Kaikki fiksut lapset pärjää etäkoulussa loistavasti.
Huh mitä yksinkertaistusta :D Koulu on muutakin kuin opiskelua. Vai väitätkö, et parhaimmille ei sosiaaliset kontaktit merkkaa mitään? Sit puhutaan jo autismin kirjosta. Oma kympin tyttöni saa edelleen kymppejä, mutta kärsii siitä, ettei ole nähnyt ystäviä juuri kuin ulkona.
Hyvänen aika. Kyllähän nyt kesälomat täytyy lakkauttaa, koska lapset kärsii niin kovasti jos eivät näe kavereitaan koulussa joka päivä tuntikausia.
Kesäloma on aika paljon lyhyempi aika kuin lukiolaisten eytävuosi. Itse kyllä monesti kesän lopussa odotin jo koulua, rupes tylsistyttämään ;) Mut joo, et haluakaan ymmärtää niin turha tämän enempää energiaa sinuun tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapset purnaakaan vaan niiden vanhemmat, jotka eivät jaksa valvoa huonosti kasvatettujen lastensa koulunkäyntiä. Kaikki fiksut lapset pärjää etäkoulussa loistavasti.
Huh mitä yksinkertaistusta :D Koulu on muutakin kuin opiskelua. Vai väitätkö, et parhaimmille ei sosiaaliset kontaktit merkkaa mitään? Sit puhutaan jo autismin kirjosta. Oma kympin tyttöni saa edelleen kymppejä, mutta kärsii siitä, ettei ole nähnyt ystäviä juuri kuin ulkona.
Hyvänen aika. Kyllähän nyt kesälomat täytyy lakkauttaa, koska lapset kärsii niin kovasti jos eivät näe kavereitaan koulussa joka päivä tuntikausia.
Naulan kantaan! Nyt on oltu suurimmassa osassa Suomea etäopetuksessa vajaa 4 viikkoa ja kaikki hyppii seinille. Kesäloma on 9 viikkoa. Miten ne teidän lapset ja nuoret sen kestää?
Aika heikkoa argumentointia. Lomalla ei kuitenkaan tarvitse käydä sitä koulua, eli istua sisällä koneen ääressä 8-16 plus läksyt päälle. Vai onko sinusta sama asia tuijottaa ruutua 8h kuin mennä vaikka rannalle kavereiden kanssa?
Tämän lisäksi monella yli 15-vuotiaalla on normaalisti kesätyöt.
Sitä minäkin ihmettelen. Jo on aikoihin eletty! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naulan kantaan! Nyt on oltu suurimmassa osassa Suomea etäopetuksessa vajaa 4 viikkoa ja kaikki hyppii seinille. Kesäloma on 9 viikkoa. Miten ne teidän lapset ja nuoret sen kestää?
Aika heikkoa argumentointia. Lomalla ei kuitenkaan tarvitse käydä sitä koulua, eli istua sisällä koneen ääressä 8-16 plus läksyt päälle. Vai onko sinusta sama asia tuijottaa ruutua 8h kuin mennä vaikka rannalle kavereiden kanssa?
Nääh, turha näille tahallaan tyhmäilijöille vääntää, ihan tarkoituksella muka eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun läpi, ja sun kirjoitustyylin kyllä tunnistaa. Kiva varmaan provoilla, olet kyllä tosi dor ka.
Onko aloittaja kaltaisineen käynyt kolunsa jossain keskitysleirillä, vai miksi sitä on oikein kauhulla odotettu ja inhottu? Näin -85 syntyneenä kouluaika oli suurimmaksi osaksi jopa ihan kivaa, ja kyllä olisi tympäissyt, jos olisi kuukaudenkin joutunut etäkouluilemaan (ei se toki olisi ollut edes mahdollista muuten kuin kirje kurssina). Syrjäkylällä asuneena koulu oli myös pitkälti ainoa keino päästä ihmisten ilmoille, kun ei vanhemmilla ollut aikaa kuskailla ympäriinsä päivät läpeensä.
Joku ihmetteli, eikö lapset voi kavereitaan nähdä sitten illalla. No yleisesti ottaen ei nimenomaan voi. Oletko kuullut sellaisesta, kuin korona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun läpi, ja sun kirjoitustyylin kyllä tunnistaa. Kiva varmaan provoilla, olet kyllä tosi dor ka.
Kirjoitan ensimmäistä kertaa tähän ketjuun. Haukut tuntemattomia. Haluatko olla sellainen? Ei sana osu, vaan tulee takaisin sinne.
Siinä vaiheessa, kun se kiellettiin ja siitä tulikin asia, joka ei ole itsestäänselvä, silloin siitä tuli se kaikista tärkein, jota ilman nuoret ei selviydy.
Vierailija kirjoitti:
Terveesti kasvatetut lapset pärjäävät sekä etäkoulussa että koululla. Ne toiset eivät pärjää kummassakaan! T.ope
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja kaltaisineen käynyt kolunsa jossain keskitysleirillä, vai miksi sitä on oikein kauhulla odotettu ja inhottu? Näin -85 syntyneenä kouluaika oli suurimmaksi osaksi jopa ihan kivaa, ja kyllä olisi tympäissyt, jos olisi kuukaudenkin joutunut etäkouluilemaan (ei se toki olisi ollut edes mahdollista muuten kuin kirje kurssina). Syrjäkylällä asuneena koulu oli myös pitkälti ainoa keino päästä ihmisten ilmoille, kun ei vanhemmilla ollut aikaa kuskailla ympäriinsä päivät läpeensä.
Joku ihmetteli, eikö lapset voi kavereitaan nähdä sitten illalla. No yleisesti ottaen ei nimenomaan voi. Oletko kuullut sellaisesta, kuin korona?
En tosiaankaan pitänyt koulusta koskaan, vaikka olin koulussa hyvä. Kavereita näin muutenkin kuin koulussa. Näin 1980-luvulla koulut käyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Näin vuoden pelkkää etätyötä tehneenä voin kertoa, että kaipaan sinne konttorille työkaverien seuraan.
Ihminen on sosiaalinen eläin. Myös teinit.
Minä taas en kaipaa. Työkaverit on kyllä kivoja, mutta oma elämä ja koti vielä kivempia. Olisin onnellinen, jos saisin tehdä loppuelämän töitä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveesti kasvatetut lapset pärjäävät sekä etäkoulussa että koululla. Ne toiset eivät pärjää kummassakaan! T.ope
Terveesti kasvatetut opet ymmärtävät, että lapsilla ja nuorilla on erilaisia vahvuuksia ja puutteita, mutta AV:lla provoilevat valeopet eivät tietenkään tätä ymmärrä.
Etäkoulu on niinkuin loman ja koulun huonot puolet yhdistettynä: ei nää kavereita, mutta pitää silti herätä aikaisin opiskelemaan. Joillekin se sopii, mutta suurimmalle osalle teinejä ne kaverit ja koulun tuoma sosiaalinen elämä on tosi tärkeää.
Minä viihdyin kaikissa kouluissani mutta eritoten suurella yläasteellani. Olen 25.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt koskaan, että muitakin ammatteja voisi kokeilla? Kuulostat jotenkin niin ammattiisi kyllästyneeltä.
Heti, kun huomasivat, että puhelimen näpelöinti kotona ei ole yhtä mukavaa, kuin muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt koskaan, että muitakin ammatteja voisi kokeilla? Kuulostat jotenkin niin ammattiisi kyllästyneeltä.[/
Oletteko miettineet koskaan, että kohta sinne kouluihin ei ole paljoa tunkua open hommiin? Lastentarhan opeillahan tämä tapahtui jo 10 vuotta sitten ja lastenkodeista henkilökunta alkoi kaikota viitisen vuotta sitten henkirikosten jälkeen.
Kukahan niitä p*rseilijöitä paapoo tulevaisuudessa? Voiko ihan vanhemmat joutua kasvattamaan jälkikasvunsa?
Kyllä nää nykyopettajat on aika mukavia,ennen oli normaalia että opettaja ei puutu esimerkiksi kiusaamiseen tai saattaa kiusata ja nolata itse ihan opetuksen/kasvatuksen nimissä. Ainakin meillä on yhtä lukuunottamatta olleet opettajat mukavia ja antavat positiivistakin palautetta aina kun siihen on hiemankin syytä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nää nykyopettajat on aika mukavia,ennen oli normaalia että opettaja ei puutu esimerkiksi kiusaamiseen tai saattaa kiusata ja nolata itse ihan opetuksen/kasvatuksen nimissä. Ainakin meillä on yhtä lukuunottamatta olleet opettajat mukavia ja antavat positiivistakin palautetta aina kun siihen on hiemankin syytä.
Minä olen syntynyt -96 ja meillä opettajat panostivat siihen että kaikki viihtyisivät koulussa. Oli teemapäiviä jolloin pelattiin joukkuepelejä luokittain, eräs opettaja teki meille tuntien päätteeksi aina taikatemppuja, oli leipomispäiviä... Itse sairastuin paniikkihäiriöön yläasteen alussa ja opettajat ottivat minut todella ihanasti huomioon. Sain esimerkiksi esitelmät pitää yksin opettajalle eikä tarvinnut mennä koko luokan eteen. Disko oli parina iltana kuussa.
Olen edelleen sitä mieltä että yläaste on ollut elämäni parasta aikaa. Kaverit, vapaus kokeilla ja etsiä itseään, koulussa oli ihanan chilliä. Alkaa ihan itkettää kun muistelee. <3
Jaa en tiedä, kyllä minä ainakin viihdyin koulussa. Siellä näki kavereita ja myös se itse opiskelu oli pääasiassa kivaa. Lomia tietysti odotti, mutta niin myös aina uuden lukuvuoden alkua loman jälkeen. Harmi, jos sinulla oli noin kamalaa koulussa.
Terveisin nainen 31v.