Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin kaverilta apua, vastauksena "ei kiinnosta"

Vierailija
31.03.2021 |

Mulla on kaveri, jonka kanssa ollaan tunnettu 10 vuotta. Ei olla niin läheisiä tai sitten hän on estynyt mun seurassa tunteitaan näyttämästä että esimerkiks voisin hänelle laittaa viestiä kun olo on surullinen, mutta esim kahvilla käydään muutaman kuukauden välein (koronan aikaan ny missää kahvilla voi olla mut vastaavaa) ja aiemmin oltiin samassa koulussa, oltiin luonnollisesti enemmän yhdessä.

Kyseinen kaveri on selkeästi aina sillon yällöin kyllästynyt/hermostunut muhun, kun piikittelee mulle, en osaa sanoa oonko oikeasti ärsyttävä, vai onko hänellä vaikeaa elämässä, sitä en tosiaan tiedä kun hän ei koskaan puhu mistään mikä häntä kuormittas, ehkä kertoo niistä sitten muille.

No, ollaan nähty viimeks tässä kuussa ja muutenkin viesteillä ollaan oltu yhteydessä, mutta kun pari pv sitten kysyin, voisko auttaa huonekalureissulla, vastaus oli että ei oo kiinnostusta mihinkään sellaseen ja ei muuta. Hänen viestit on joskus muulloinkin vastaavankaltasia, mutta nyt vastauksen kylmyys (ei välity tässä varmasti samalla tavalla) laitto miettimään että oiskohan meidän ystävyyden aika hiljalleen loppua. Kun hän tosiaan kylmästi aina vastailee, tai piikittelee, ja en pääse perille, oonko mä tehny jotain väärin, vai onko hänellä henkkoht vaikeuksia. Itsellä on huonona tapana jäädä pohtimaan liikaa tällasia asioita, ja syyllistän sitten itseäni, ja hänen kohdallaan mietin ihan liikaa, mistä kiikastaa, ja taitaa se syödä voimia liikaa.

Kuulostaako typerältä jättää ystävyys tällaisessa tilanteessa :(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voisi olla kaverini kirjoittama. Kyllä, olen kyllästynyt hänen itsekeskeisyyteensä. Kaikki puheenaiheet liittyvät aina häneen ja niitä perataan tuntikaudet. Jos hän kysyykin, mitä minulle kuuluu, kaivaa hän heti puhelimensa esiin ja keskittyy siihen, ynähtäen aina välillä, että luulisin hänen kuuntelevan. Hän myös suuttuu miltei kaikista asioista, joista haluaisin jutella, mm. uutisiin liittyen.

Vierailija
2/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaverisi tarvitse sinua kaverikseen. Sinä olet hänelle vain se ylimääräinen riesa ja ärsyttävä tyyppi, joka käyttää hänen vapaa-aikaansa väärin. Anna hänen siis olla jo vihdoinkin ja älä roiku enää ihmisissä, jotka eivät seuraasi selkeästi kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla kaverini kirjoittama. Kyllä, olen kyllästynyt hänen itsekeskeisyyteensä. Kaikki puheenaiheet liittyvät aina häneen ja niitä perataan tuntikaudet. Jos hän kysyykin, mitä minulle kuuluu, kaivaa hän heti puhelimensa esiin ja keskittyy siihen, ynähtäen aina välillä, että luulisin hänen kuuntelevan. Hän myös suuttuu miltei kaikista asioista, joista haluaisin jutella, mm. uutisiin liittyen.

Ja sinä olet hänen kanssaan, koska?

Vierailija
4/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vastaava työkaveri kuin AP. Suoltaa WA-viestejä illatpitkät. Ei mitään suodatinta mitä laittaa, saattaa tulla 10 viestiä muutamassa minuutissa.

Vastailen niihin ”OK, Joo, Ei”.

Sitten tulee tarkentava kysymys, ”mitä tarkoitit? kun vastasit Ei”.

Epäilen, että hänellä on jonkinsortin maanis-depressiivisen piirteitä.

Vierailija
5/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"huonekalureissu" = selkä vääränä huonekalujen ronttaamista siksi, että toinen on liian pihi ottaakseen kotiinkuljetuksen tai kantoapua

Vierailija
6/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää nyyhkydraamaa taas täysin tyhjästä. Jotkut naiset eivät osaa elää ilman draamaa, vaan sitä pitää väkisin kehitellä.

Vierailija
7/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin tuttu siis koulusta eikä ystävä/kaveri. Ei sellaisilta pyydetä mitään muuttoapuja jne.

Vierailija
8/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä et tarvitse ystävääsi, ellei tämä osallistu huonekaluhankintoihisi? En ihmettele, ettei häntä kiinnosta. Ei minuakaan mun ystävien huonekalut ja muuttamisurakat kiinnosta. Jos itse muutan tai ostan huonekaluja, en vaivaa sillä ystäviäni.

Vierailija
9/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vastaava työkaveri kuin AP. Suoltaa WA-viestejä illatpitkät. Ei mitään suodatinta mitä laittaa, saattaa tulla 10 viestiä muutamassa minuutissa.

Luuletko, että kaikki tietävät, mitä ovat WA-viestit? Mitä ne ovat?

Vierailija
10/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mä just luin?

- Ette ole läheisiä

- Näette maks muutaman kuukauden välein

-Pyydät kantoapua, hän kieltäytyy (ymmärrettävästi, en itsekään lähtisi kantoavuksi kuin korkeintaan omille vanhemmille tai todella läheiselle ystävällä jonka tietäisin olevan esim. rahapulassa)

Ja nyt märehdit jossain täysin käsittämättömässä syvyydessä "ystävyyttänne" ja sitä mitä hän sinusta ajattelee? En käsitä. Miksi ihmeessä teet elämästäsi noin vaikeaa turhaan?

Ehkä sinun pitäisi lähteä ulos, olla itsellesi jatkossa hieman lempeämpi ja lakata pohtimasta asioita loputtomiin ja hakemssta syvällistä merkitystä asioille joilla sitä ei ole.

Vierailija
11/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti suurin osa tietää. Whatsapp-viesti.

Vierailija
12/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli paro vastaavanlaista "ystävää", tajusin että eivät ikinä itse anna mitään eivätkä kuuntele, vaan haluavat viedä aikaani ja varastaa huomiotani. Laitoin molemmat estoon whatsappissa ja puhelimen yhteystiedoissa, elämä muuttui paljon seesteisemmäksi ilmam jokapäiväisiä aikavarkaita. Suosittelen.

Vierailija
13/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

White Association, äärioikeistolainen järjestö, jolla on omia sisäisiä kommunikointikanavia

Vierailija
14/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli paro vastaavanlaista "ystävää", tajusin että eivät ikinä itse anna mitään eivätkä kuuntele, vaan haluavat viedä aikaani ja varastaa huomiotani. Laitoin molemmat estoon whatsappissa ja puhelimen yhteystiedoissa, elämä muuttui paljon seesteisemmäksi ilmam jokapäiväisiä aikavarkaita. Suosittelen.

Huomaavatko he sen miten? Olitpa tosi tyly ja paha ihmisiä kohtaan. Olivatpa he miten rasittavia tahansa, niin olisi kypsempää vain jättää vastaamatta, kuin olla noin töykeä. Sulla ei ole mitään tapoja.

Vierailija
15/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on.

Vierailija
16/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

White Association, äärioikeistolainen järjestö, jolla on omia sisäisiä kommunikointikanavia

Mä luulin, että ne olivat what about -viestejä, ja olin ihan että häh, mitä?

Vierailija
17/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole ystäväsi vaan tuttusi, joten tuskin häntä kiinnostaa vaikka et enää yhteyttä ottaisikaan.  Olemme aikuisia, koitetaan opetella erottaamaan, ystävät, kaverit, tutut ja työtoverit, entiset koulukaverit, jotta emme laita heidän harteilleen asioita jotka ei sinne kuulu.

Vierailija
18/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaisi tulla tähän ihan arkiseen todellisuuteen jos tuollainen tulee ensiksi mieleen eikä ihmisten jokapäivä käyttämät kommunikointimuodot.

Vierailija
19/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whats App. Vähän niinkuin tekstari, jos sen tiedät.

Vierailija
20/35 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvin samanlainen kaveri jonka olin tuntenut lapsuudesta saakka. Koin että joskus oltiin hyviäkin kavereita, mutta sitten hän muuttui. Ja sitten aloin kyseenalaistamaan oltiinko me koskaan niin hyviä oltukaan.

Hän siis vaikutti välillä seurassani jotenkin ärsyyntyneeltä ja oli ihan samalla tavalla sulkeutunut. Myös viestit alkoivat mennä koko ajan tympeämpään suuntaan. Joskus soitin hänelle iloisena oltuani jossain pidemmän aikaa ja hän vaan nuivasti totesi että on nyt kiireinen. Lopetin sitten puhelun äkkiä että ei mulla mitään ollut. Kohdatessani todella vaikean asian ja laitoin siitä viestiä hän ei edes vastannut. En tiedä miten selitin itselleni asian, koska jatkoimme kaveruuttamme kuitenkin. Taisin minä olla se joka oli kiinnostuneempi pitämään yhteyksiä yllä. Loppuvaiheessa hän aika suoraan piikitteli joistain asioistani. Kaiken tämän vastapainona kuitenkin nähtiin toisinaan ja välillä oli ihan mukavaakin.

Emme ole enää tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän