MILLOIN nelikymppinen saa rokotteen? Ei riskiryhmää.
Meneekö tässä tämäkin kesä pilalle, onko missään julkaistu rokotuksista tarkempia aikatauluja?
Oman kaupungin sivuilta koitin etsiä tietoa, mutta siellä vain maininta minkä ikäisiä NYT rokotetaan.
Onko mahdollista toukokuussa, mietin jos lkma heinäkuussa ja 2.piikki pitää saada, niin pitäisi 1. saada toukokuussa että rokotettu ennen lomaa.
Kommentit (17)
Viimeisenä, ystäväni. Me saamme sen viimeisenä.
Pilalle menee tämäkin kesä ja vuosi
Mä olen 40v ja astma sekä verenpainetauti.
Tuskin tälle vuodelle saa rokotetta.
HUSin tiedotustilaisuudessa sanottiin tänään että ehkä toukokuussa nyt jos järjestystä muutetaan. Siis jos asut HUS-alueella tai Turussa.
Villi arvaus, että joulukuussa 2021, jos rokotteita on saatavilla. Arvaan, että jos tauti on sitä ennen laantunut, lopuille kansalaisille ei osteta rokotusta, vaan aloitetaan kierros alusta jo rokotetuista sitten vuonna 2022, kun tulee uusi aalto.
Mihin sinä rokotetta tarvitset? Sen kun elät.
Saat ap rokotteen sitten, kun ne massarokotukset alkavat.
Ja milloin ne alkavat, sitähän ei vielä tiedetä tarkkaan.
Alkavat silloin, kun saadaan niin paljon rokotteita maahan, että voidaan aloittaa.
Rokotuspaikat massarokotteille on jo joka paikassa katsottu ja suunniteltu. Ainakin meidän kaupungissa ja naapurikaupungissakin.
Massarokotuksia ei voida aloittaa, jos rokotteita ei kerran ole, johan tämän käsittää jokainen.
Jos olet helsinkiläinen, niin ilmeisesti pian. Me ”maalaiset” ehkä vuoden lopulla, jos silloinkaan.
Eiköhän ehdi tauti muuntua jo uuteen malliin, ennenkuin riittää rokotetta kaikille. Ja sitten se onkin jo vanhentunut toimimaton tuote.
Sitten taas odotellaan rokotetta uusinta versiota vastaan. Jota riittää aluksi vain riskiryhmille.
Ja sitten tauti ehtii taas muuntua jne.
Eli sama homma kuin influenssan kanssa vuosikymmenestä toiseen.
Olisin itse valmis ottamaan vaikka sputnik-rokotteen, miksei hallitus tilaa niitä? Valmistus Suomessa kuten Haloselle ehdotettiin. Moni olisi valmis ottamaan minkä tahansa rokotteen. Hallitus liian kiltti, pitäisi toimia! Mitä nopeammin työkäiset saadaan rokotettua, sitä noepammin saadaan yhteiskuhta normaaliin tilaan, ravintolat, teatterit auki etc. Ymmärrän että vanhukset rokotetaan ensin, mutta ei se hoitokodissa makaava mummo kesällä ole festareille menossa, jos häntä hoitavat ja katsomassa käyvät sukulaiset olisi rokotettu, sekin olisi ehkäissyt mahdplliselta sairastumiselta.
Huhti-kesäkuun aikana Suomeen tulee lähes 5 miljoonaa rokotetta.
Ensimmäisen rokotteen saavat laskennallisesti lähes kaikki halukkaat kesäkuun loppuun mennessä mikäli viivästyksiä rokotteiden saatavuuteen ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tälle vuodelle saa rokotetta.
Kuulut riskiryhmään 2, joten saat rokotteen luultavimmin toukokuun loppuun mennessä. Perusterveitä aletaan rokottaa viimeistään kesäkuussa.
Ei milloinkaan. Et saa koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ehdi tauti muuntua jo uuteen malliin, ennenkuin riittää rokotetta kaikille. Ja sitten se onkin jo vanhentunut toimimaton tuote.
Sitten taas odotellaan rokotetta uusinta versiota vastaan. Jota riittää aluksi vain riskiryhmille.
Ja sitten tauti ehtii taas muuntua jne.
Eli sama homma kuin influenssan kanssa vuosikymmenestä toiseen.
On kyllä hyvä, että työttömiä ja tuottamattomia pidetään hengissä viimeiseen saakka, mutta työtä tekevillä työikäisillä ei ole niin merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tälle vuodelle saa rokotetta.Kuulut riskiryhmään 2, joten saat rokotteen luultavimmin toukokuun loppuun mennessä. Perusterveitä aletaan rokottaa viimeistään kesäkuussa.
Tuskin. Täällä ei meinaa saada rokotetta edes elinsiirtojonossa olevat tai sydänsairaat tms.
Kesällä.
Vuodesta ei tietoa