En uskalla tavata nettideittiä - kerro ROHKAISEVA kokemuksesi
Tilanne on nyt se, että olen rohkaistunut nettideittailun maailmaan eron jälkeen, vähän päälle viisikymppisenä. Yksi suhde muuttui nopeasti ns. vakavaksi, pitkiä viestejä on vaihtettu kuukauden verran päivittäin. Nyt olisi aika tavata. Tuntuu, että en millään uskalla, vaikka haluaisin. Olen ollut viesteissä rehellinen ja oletan, että hänkin. Olemme kumpikin myöntäneet, että kiinnostusta toista kohtaan on. Taidan olla jopa ihastunut.
Pelkään niin, että tavatessa kemiat eivät kohtaakaan. Se olisi valtava pettymys. Siksi tuntuu, että en uskalla edes tapaamiseen, vaikka emmehän voi loputtomiin vain kirjoittaa.
Täältäkin olen lukenut paljon kokemuksia epäonnistuneista tapaamisista. Olisiko jollakin kertoa rohkaisuksi oma, onnistunut kokemus? Jos se jännityskin sitten helpottaisi vähän.
Kommentit (19)
Muistat vaan, että julkisella paikalla tapaat.
Sepä se, kuukausikin varmaan aika pitkä aika ja hyvä olisi nähdä jo parissa viikossa, ettei "turhaan" tule kirjoiteltua. Lopulta iskee se kauhu että jos ei synkkaakaan ja kaikki on ollut turhaa, haluaisi pysyä vaan siinä kuplassa ja jatkaa samaa kirjoittelua hamaan tulevaisuuteen.
Itsekin taisin kirjoitella toisen kanssa toista kuukautta, kunnes uskaltauduimme treffeille. Pelot oli juuri nuo samat, että mitä jos ei olekaan kemiaa ja menee homma pilalle. Mutta yllättäen se menikin sitten ihan täydellisesti ja olimme toisiimme aivan lääpällämme. Juttu ei tosin kauaa sen jälkeen kestänyt, mutta eipä taida tällaistakaan tapahtua kuin kerran elämässä että heti ekatapaamisella niin kovat kemiat.
Virhe jo tehty.
Pitkät viestittelyt ilman tapaamista typeriä.
Paitsi tietysti jos ei meinaakaan tavata.
No eihän tuossa muuta tapahdu, kuin että molemmat pettyvät.
Olethan laittanut tuoreen kuvan itsestäsi sinne palveluun? Pahin moka on laittaa itsestään kuva 5-25 v. nuorempana, 20 kg laihempana ym. Se koetaan harhaanjohtamiseksi ja johtaa pettymyksiin. Voit itsekin pettyä deittiisi, joten huoli on molemminpuolinen jos mies on oikealla asialla.
Tottakai se olisi pettymys, mutta eihän niin välttämättä käy. Voit miettiä, mitä siitä seuraa, jos ette tapaa? Eikö silloinkin tule eteen pettymys ja suhteen päättyminen?
Olen 45-vuotias. Olen käyttänyt Tinderiä on off vuosien varrella. Aika harvoin on keskustelut edennyt mitenkään hyvin, mutta välillä on ollut kiinnostava ja kuvienkin perusteella tapaamisen arvoinen juttukaveri.
Olen päätynyt noin 10 treffeille. 50% olen jo tapaamisen aikana tajunnut, että toinen on ihan eri ihminen kuin odotin. Silti tilanne on mennyt hyvin. Tunnelma on ollut vähän sama kuin tapaisi yläasteen aikaisen kaverin vuosien jälkeen. Ihan kivasti on mennyt ja olen ihan viihtynyt, mutta silti vähän ” teennäistä”. 50% on sitten vastannut odotuksia ja on tullut heti sellainen treffifiilis. Perhosia vatsassa ja kiva olla sen toisen seurassa.
Nämä kokemukset siis sieltä jostain 2014 lähtien kun Tinder tuli. Enemmän plussaa kuin miinusta. Eikä miinuksessakaan mitään menettänyt.
Mina olla turvalline Minulla mukana myos veli ja 2 serkku vahtii etta meilla kaikki huvi
t.Abdi
Kannattaa tavata nyt, eikä myöhemmin! Niinkuin joku jo mainitsi, jos tulee pettymys niin jos et tapaa, pettymys tulee kuitenkin koska ilman tapaamista oikeaa suhdetta et voi saada.
Pari kuukautta kirjoittelua on ihan ok ja ymmärrän hyvin oltuani samassa tilanteessa itse kun ekaa kertaa menin deittisivustolle ja olin todella arka tapaamaan ketään. Monelle sanoinkin suoraan että en tiedä olenko valmis tapaamaan ketään livenä. Se oli sellaista tunnustelua ja kontaktien etsimistä. Pari ihmistä tapasin kauan kirjoiteltuani, mutta heistä en ollut kiinnostunut romanttisesti. Jäi kuitenkin ystävyyttä, joka on ihan eri tasolla kun ollaan tavattu, jopa muutaman kerran. Näin oli hyvä harjoitella live tapaamista, kun oli vapaa suuremmista odotuksista.
Jos kuitenkin on tosissaan ja tunteita tulee, ainoa keino on vaan rohkaista itsensä ja mennä tyyliin kaikki tai ei mitään, totuus on mikä on, ja jos ei yritä niin ei varmasti saa mitään. Se on aina riski haavoittua, mutta sama riski on vaikka tapaaminen menisikin hyvin. Aina löytyy tilaa jännittää uusia tapaamisia ja sitä, muodostuuko suhteesta mitään suurempaa vai ei. Ei kannata pelätä, vaikka tiedän että se pelottaa. Kadut myöhemmin jos annoit pelolle vallan. Itse jätin tapaamatta erään joka kiinnosti ja romantiikkaa oli ilmassa, koska pelkäsin pettymystä. Sitten juttu kuivui kasaan, ystävyys jäi mutta sekään ei ole niin rikasta koska ei nähdä livenä. Se livenä näkeminen ei enää ole luontevaa.
Ne viisi pelottavaa kirjainta...!
Totta kai uskallat! Julkisella paikalla tapaatte, sen hetken pystyy juttelemaan kenen vaan kanssa. Ehkä vähän nopeammin yleensä kannattaisi tavata, ettei pettymys ole liian iso, jolle mätsääkään. Sun ei tarvi sanoa treffien päätteeksi mitään jatkoista paitsi tietysti jos selvästi haluat tavata.
No jos noin pelottaa, älä sitten tapaa. Sillähän siitä pääsee.
Kai nyt olette kuvat lähettäneet puolin ja toisin, sekä jutteleet niin, että toisesta on jo selkeä peruskäsitys.
Kuka sitä etukäteen tietää koskaan, nappaako vai ei. Sama juttu se kaikilla on, kun mennään eka kertaa deittiä tapaamaan.
Miten joku muka voisi neuvoa mitään, sinä itsehän se päätät ja tiedät asiasi ja deittisi parhaiten.
Mulla on ollut kaikilla treffeillä kivaa vaikka vastapuoli ei ole välttämättä vastannut täysin mun mielikuvia. Ei kannata ottaa kauhean vakavasti!
Vierailija kirjoitti:
Ne viisi pelottavaa kirjainta...!
E V V V K?
Mä olen naimisissa mun internetihastukseni kanssa :)
Ei tavattu treffimielessä, ihan kaveripohjalta juteltiin, kunnes tavattiin. En ollut kovin tarkasti kysynyt mille kaverini näyttää. Ei ihan sellaiselle, mitä olisin baarista mennyt etsimään, mutta kemiat kohtasivat silti sataprosenttisesti.
Vierailija kirjoitti:
Virhe jo tehty.
Pitkät viestittelyt ilman tapaamista typeriä.
Paitsi tietysti jos ei meinaakaan tavata.
No eihän tuossa muuta tapahdu, kuin että molemmat pettyvät.
Me tavattiin parin viikon kirjoittelun jälkeen. Asuttiin eri paikkakunnilla, eikä pitempää reissua kannata lähteä tekemään ihan parin viestin perusteella mun mielestäni - eri asia jos ollaan lähellä toisiaan jo valmiiksi. No, nyt ollaan oltu jo 5,5v naimisissa <3
Jos olette olleet rehellisiä puolin ja toisin niin suurta pettymystä ei välttämättä olisi tiedossa.
Itselläni on rohkaiseva kokemus, tapasin nettideittini kuukauden juttelun jälkeen, jolloin olin jo niin lääpälläni etten edes välittänyt onko niin komea kun kuvissa, oli niin mukava jutella hänen kanssaan.
Lopulta uskalsin tavata, suurin pelkoni oli että pettyisikö hän minun ulkonäkööni, vaikka oli ajan tasalla olevia kuvia niin en ollut tyytyväinen itse ulkonääkö tuolloin. Onneksi pelot osoittautui erittäin turhiksi ja huomasin hänen pitävän siitä mitä näki.
Itsekin ajattelin heti kun näin hänet livenä, että kyllä "tässä se on"!<3
No olemme nyt olleet 3vuotta naimisissakin ja olemme erittäin onnellinen pariskunta.<3
Mutta suosittelen tosiaan julkisella paikalla treffaamista ihan varmuuden vuoksi. Tsemppiä!
Tapasin oman puolisoni netissä joitain vuosia sitten. Alkuhuuma on laskenut ja suhde arkistunut eli ihan normaalia arkea vietämme ja edelleen olen tyytyväinen, että hänet olen tavannut. Vaikka suhteemme joskus päättyisi, olen onnellinen näistä yhteisistä kokemuksista, mitä meillä on ollut.
Etukäteen ei kannata liikaa miettiä pettymyksiä. Ota realistinen riski, tapaa treffit julkiselle paikalle, käykää vaikka kävelemässä yhdessä kaupungilla ja sopikaa tapaamisen loppuvaiheessa jo,että tapaatteko vielä. Avopuolisoni esittikin asian ensi treffeillämme suoraan, että haluanko vielä nähdä..kun vastasin kyllä niin hän ilmaisi suoraan haluavansa tutustua minuun rauhassa ja uskovansa, että molempien meidän pyskimykset on etsiä rauhassa tutustuen vakituista suhdetta. Sillä edettiin ja edelleen yhdessä.
Sen verran kuitenkin pakko sanoa, että osa ihastumisestahan koostuu niistä omista mielikuvista siitä toisesta ihmisestä eli anna hänelle tilaisuus olla oma itsensä ja tutustu häneen avoimesti. Hän on kuitenkin se, mitä on - ei se,mitä oletat hänen olevan ;) Tsemppiä treffeihin!Pidä kivaa ❤️ Parhaat vuodet on edessä päin 💕
Minulla on voin huonoja kokemuksia ja niitä et halua kuulla.