Kauanko B-lausunnossa kestää?
Kävin torstaina lääkärissä, joka kirjoitti/aikoi kirjoittaa vastaanoton jälkeen B-lausunnon sairauslomaa varten. Hän sanoi lähettävänsä sen suoraan Kelaan ja mulle itselle oman postissa. Mitään ei ole kuulunut. Soitin eilen Kelaan ja sieltä sanottiin, ettei B-lausuntoa näy vielä.
Kelan sivuilla sairauspäivärahan kohdalla ei ole mitään merkintää, että asia olisi edes käsittelyssä. 60 päivää tuli jo 12.3. täyteen. Sain lääkäriajan vasta 25.päivälle, mutta puhelinkeskustelun (15.3.) perusteella hän laittoi vielä varmuuden vuoksi A-todistuksen tuolle väliajalle. Siinä luki lisätietona, että 25.päivän lääkäriaika oli sovittu ja silloin kartoitettaisiin tilannetta tarkemmin. Tuon A-todistuksen lähetin heti Kelaan (asiointipalvelussa), kun olin sen sairaalasta 17.3. hakenut.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lääkäriaika 15.2. ja b-lausunto oli Kelassa kirjattu saapuneeksi 23.2. En tiedä olisiko mennyt vielä pidempään, jollen olisi toisen työntekijän välityksellä pyytänyt kiirehtimään lausuntoa. Kela siis oli jo viestillä pyytänyt minua toimittamaan tietoja jatkoani varten. Päätöstä tuolle sairauspäivärahalle odottelen muuten yhä edelleen.
Tiedätkö, oliko lähettikö sun lääkäri lausunnon sähköisesti vai postilla? Mun lääkäri sanoi, että menee suoraan Kelalle sähköisenä.
Kiitos kuitenkin omasta kokemuksesta. Ja muuten, voit myös soittaa Kelaan ja pyytää kiirehtimään asiaasi! Niillä on kiire ja käsittelyaikatavoitteet venyvät, mutta pystyvät kyllä siirtämään sut ns jonon kärkeen, jos selität asiasi ja pyydät. Mä olin odotellut edellistä päätöstä melkein 5 viikkoa, kunnes soitin ja he sanoivat että laittavat asiani kiireseksi - asia oli ratkaistu seuraavana päivänä ja päivä sen jälkeen tuli jo vähän rahaa.
Oltava sitten tarkkana että ei päivänkään katkosta välillä
Vierailija kirjoitti:
Oltava sitten tarkkana että ei päivänkään katkosta välillä
Parin päivän katkos on ihan ok. Tai siis lääkäri on kirjannut todistuksiin sairausloman jatkumaan siitä, mihin edellinen loppui.
Mulla kesti n. 3kk tuo päätös. Piti käydä työkkärin sivuilla ilmoittamassa itsensä työttömäksi vaikka olenkin töissä kirjoilla. Näin sain liitosta työttömyyskorvausta tuon ajan. Siinäkin päätöksessä kesti joku 6 viikkoa.
Kelagoldilaiset alaklikkaa. Miten nukutte öisin? Ilmeisesti ihan hyvin kun teillä ei ole omatuntoa eikä omanarvontuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Kelagoldilaiset alaklikkaa. Miten nukutte öisin? Ilmeisesti ihan hyvin kun teillä ei ole omatuntoa eikä omanarvontuntoa.
Nyt varmaan voimaannuit tästä sun ihanasta kommentistasi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siitä vaan siitä miinusmerkistä joka palkastani lähtee jollekin potevalle oleskelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei saa sieniä tai marjoja metsästä. Ei sitä pelkällä pyhällä hengellä pärjää. Joo ja olen minäkin veroja maksanut vuosikymmeniä. Ei kyllä yhtään hävetä jos tarvitsen välillä apua ja sitä kerran saa. En ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla kesti n. 3kk tuo päätös. Piti käydä työkkärin sivuilla ilmoittamassa itsensä työttömäksi vaikka olenkin töissä kirjoilla. Näin sain liitosta työttömyyskorvausta tuon ajan. Siinäkin päätöksessä kesti joku 6 viikkoa.
ohoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siitä vaan siitä miinusmerkistä joka palkastani lähtee jollekin potevalle oleskelijalle.
Ap tässä. En tiedä oliko tuo 'poteva oleskelija' tarkoitettu mulle. Olen maksanut 15 vuotta itse veroja - koko aikuisikäni. Anna mun nyt levätä vähän, jotta pääsen sitten takaisin töihin.
Mulla oli lääkäriaika 15.2. ja b-lausunto oli Kelassa kirjattu saapuneeksi 23.2. En tiedä olisiko mennyt vielä pidempään, jollen olisi toisen työntekijän välityksellä pyytänyt kiirehtimään lausuntoa. Kela siis oli jo viestillä pyytänyt minua toimittamaan tietoja jatkoani varten. Päätöstä tuolle sairauspäivärahalle odottelen muuten yhä edelleen.