Teetkö omia päätöksiä elämässäsi vai alistutko toisen/toisten vaatimuksiin?
Itse pyrin myös tekemään omia päätöksiä ja ehdotan niitä, mutta yhdessä myös parisuhteessa tietysti pitää tehdä päätöksiä ja keskustella asioista.Tuttavani alistuu puolison päätöksiin, tekee kuten hän sanoo, ei uskalla tehdä omia päätöksiä. Olen huolissani, kun ei enää näe ystäviään tai sukulaisiaan, kun mies on saanut hänet kaikkia vastaan. Pelkääkö hän toisia ihmisiä, kateutta vai mitä ihmettä tapahtuu? Sitä pohdin, en enää halua kysyäkään.
Kommentit (5)
Teen omia päätöksiä ja elän elämääni rohkeasti.
Mä teeen varmaan aina huonoja päätöksiä. SIksi tunnistan hyvät päätökset niiin hyvin. Oleen koekaniiini.
Kuulostaa siltä, että ystäväsi on väkivallan kohde. Älä hylkää. Tai jos ei ole, niin me emme voi toistemme puolesta toistemme solmuja aukoa. Sullakin on omasi.
Kommenttini meni hyväksyttäväksi joten uusi yritys:
Ensin aiheen ohi. Minä tajusin mieheni tavatessani miten epäaitoja kaikki muut ihmissuhteeni olivat, miten ne veivät enemmän kuin antoivat. En halua nähdä esimerkiksi entisiä kavereitani tämän vuoksi juuri ollenkaan. Varmaan ajattelevat juuri että mies ei anna, vaikka ihan on oma päätökseni.
Sitten itse kysymykseen. Olen aina ollut hyvin omapäinen ja luottanut omaan arvostelukykyyni, joten en ole kovin tunnettu siitä että kuuntelisin muiden näkemyksiä omaa elämääni koskevissa päätöksissä. Mies ja paras ystäväkin joutuvat usein takomaan järkeä päähäni, kun haluaisin itsepäisenä vain tehdä sen huonomman vaihtoehdon mukaan jos ehdin niin jo päättää tekeväni. :-D