Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaako teidän elämää, kun kahvilat ja ravintolat ovat kiinni?

Vierailija
31.03.2021 |

Onko vaikeaa olla ilman?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä meuhkaava ravintola-alan yrittäjä menettää bisneksensä 😊

En ole menettämässä ja sekös sinua v'tuttaa :) Sitten kun sinulla on vaikeaa tulen hieromaan naamallesi sitä, kuinka MINÄ elätän SINUT.

Kenenkään ei koskaan tarvitse elättää minua, ihan itse sen teen 😊 sinä voisit elättää muutaman kourallisen matoja ja muita maassa möyrijöitä. Olisit eniten hyödyksi. Ehkäpä siis omasta neuvostasi voisit ottaa vaarin 🙂

Trollaamisesta ei saa kukaan palkkaa, vaikka kuinka paljon käyttäisi hymiöitä. Ja muuta et näy osaavan. 

Vierailija
82/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on täällä yrittäjiä, huh huh. Onneksi en käy näiden putiikeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta suoraan. On kuitenkin huolestuttavaa puuttumista ihmisten elinkeinon harjoittamiseen. Jos tämä on mahdollista niin mitä tulee seuraavaksi?

Vierailija
84/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että lokeroit kaikki samaan kastiin yhden tai kahden sekopään takia. Näin me yrittäjät vedämme yhtä köyttä <3

Vierailija
85/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistapa aloittaja loinen visvainen vitt*.

Ne noin satatuhatta palvelualan työntekijää ovat sinuakin yhteiskunnan syöpäkasvainta veroja maksamalla elättäneet, että vitt*ko heidän hyvinvoinnistaan ja taloudellisesta ahdingostaan??

Eli teepä saatan*n loinen kaikille palvelus ja

TAPA ITSESI!!!!

Ja kuinkahan moni elättää sinua nyt, kun saat työttömyyskorvauksia?? Niin että suuta soukemmalle, räyhääjä!

T. Työssäkäyvä matalapalkka-alalla

En saa senttiäkään työttömyyskorvausta. Yrittäjä ei voi olla työtön. Että pidä ihan itse vaan suuta soukemmalla, kun et tiedä asioista tarpeeksi.

t. ravintola-alan yrittäjä.

No tuolla ulostulolla menetät loputkin asiakkaat. Marssi pankkiin, lyö dokumentit tiskiin ja sovi raha-asioista aikuismaisesti. Tappamiseen kehoitus on vaarallista.

Miten ajattelin, että ne asiakkaat tunnistavat yrittäjän ANONYYMILLÄ palstalla :D:D:D:D:D:D

Valitettavasti ne ulostulot vaikuttavat muidenkin ravintola-alayrittäjien elinkeinoon. Kannattaisi vetää yhtä köyttä ja pysyä asialinjalla, jopa löytää yhdessä keinoja selvitä tilanteesta.

Tämä olisi pitänyt tapahtua jo ajat sitten. Minun kohdallani on jo myöhäistä. Yksi vuosi on ollut yhtä eloonjäämiskamppailua syöpää sairastavan puolison ja koronan vuoksi ja ravintola-alan jatkuva ininä on tuntunut todella irvokkaalta. En enää koskaan käytä yhdenkään ravintolan palveluja. En nyt enkä koronan jälkeen. Olen kurkkua myöten täynnä tätä.

Vierailija
86/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn normaalisti kaksi kertaa viikossa hyvällä kahvilla ostosreissun yhteydessä vakiokahvilassani. Ikävä kahvilan pitäjää ja muita kanta-asiakkaita. Nyt korona-aikana ei muita kontakteja kuin kaupan kassa. Joskus kauppareissulla törmään johonkin tuttuun, kauppakeskuksesta on mentävä ulos vaihtamaan kuulumiset.

Näin yksin asuvana tuntuu että pää alkaa kohta hajota.

Vierailija
87/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä haluan tukea yrittäjyyttä, mutta sinun putiikkiisi en halua laittaa senttiäkään. En halua tukea ihmisten epäoikeudenmukaista lokerointia. Nimittäin se, että joku palstahullu täällä mesoaa, ei tarkoita sitä että ravintola-alan yrittäjät olisivat kaikki samanlaisia. Näillä mesoajilla tuskin edes on yritystä, jota voisit tukea tai olla tukematta. 

Vierailija
88/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ihan vi......   jo yrittäjien puolesta. Normaalisti käyn kahviloissa lähes joka päivä, lounaalla joka arkipäivä, aperitiivilla ja välillä illallisella.

Vierailija
89/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne noin satatuhatta palvelualan työntekijää ovat sinuakin yhteiskunnan syöpäkasvainta veroja maksamalla elättäneet, että vitt*ko heidän hyvinvoinnistaan ja taloudellisesta ahdingostaan??

TAPA ITSESI!!!!

Ja kuinkahan moni elättää sinua nyt, kun saat työttömyyskorvauksia?? Niin että suuta soukemmalle, räyhääjä!

En saa senttiäkään työttömyyskorvausta. Yrittäjä ei voi olla työtön. Että pidä ihan itse vaan suuta soukemmalla, kun et tiedä asioista tarpeeksi.

No tuolla ulostulolla menetät loputkin asiakkaat. Marssi pankkiin, lyö dokumentit tiskiin ja sovi raha-asioista aikuismaisesti. Tappamiseen kehoitus on vaarallista.

Miten ajattelin, että ne asiakkaat tunnistavat yrittäjän ANONYYMILLÄ palstalla :D:D:D:D:D:D

Valitettavasti ne ulostulot vaikuttavat muidenkin ravintola-alayrittäjien elinkeinoon. Kannattaisi vetää yhtä köyttä ja pysyä asialinjalla, jopa löytää yhdessä keinoja selvitä tilanteesta.

Tämä olisi pitänyt tapahtua jo ajat sitten. Minun kohdallani on jo myöhäistä. Yksi vuosi on ollut yhtä eloonjäämiskamppailua syöpää sairastavan puolison ja koronan vuoksi ja ravintola-alan jatkuva ininä on tuntunut todella irvokkaalta. En enää koskaan käytä yhdenkään ravintolan palveluja. En nyt enkä koronan jälkeen. Olen kurkkua myöten täynnä tätä.

Onhan se melkoista ininää, kun yrittää pitää perheensä elossa nollatuloilla. Sinustako on oikeudenmukaista viedä lapsilta leipä pöydästä? 

Vierailija
90/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kommentissa on oivallisesti tiivistettynä av-palastailijoista suurimman osan älykkyyden taso. Ja kuten näkyy, taso ei päätä huimaa. Melko sairasta toivoa, että joku menettää elinkeinonsa? Eikö tullut mieleen, että siinä samalla joutuu moni muukin työttömäksi, koska harva ravintola pyörii pelkän yrittäjän voimin? 

Joku täysipäinen täyttää sen kolon ja se on parempi vaihtoehto myös työntekijöille. Tuollainen pomo helvetistä ei ole kellekään hyväksi.

Vierailija
91/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAPA ITSESI!!!!

Malliesimerkki minäminä-ajatusmallista. Minä saan valittaa, että on vaikeaa, mutta jos joku muu tekee niin, rankaisen häntä vaikeuttamalla hänen elämäänsä entisestään. Helvetti, että ottaa päähän ihmisten itsekkyys, vaikka en ravintola-alalla ole koskaan työskennellyt. 

Vierailija
92/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kommentissa on oivallisesti tiivistettynä av-palastailijoista suurimman osan älykkyyden taso. Ja kuten näkyy, taso ei päätä huimaa. Melko sairasta toivoa, että joku menettää elinkeinonsa? Eikö tullut mieleen, että siinä samalla joutuu moni muukin työttömäksi, koska harva ravintola pyörii pelkän yrittäjän voimin? 

Joku täysipäinen täyttää sen kolon ja se on parempi vaihtoehto myös työntekijöille. Tuollainen pomo helvetistä ei ole kellekään hyväksi.

Kukaan täysipäinen ei ota vastuulleen konkurssiin mennyttä yritystä. Eli työttömäksi jäävät sen pomon alaiset. 

Vierailija
93/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAPA ITSESI!!!!

Meinasin tänään tehdä itse ruokani. Mutta pelkästään tämä kommentti sai minut muuttamaan mieleni. Menen hakemaan take awaytä ja osaltani tukemaan ahtaalle ajettuja yrittäjiä. Ostan tavallista runsaammin tuon kommentin itsekkyyden innoittamana. 

Vierailija
94/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kuin pakottavassa tapauksissa. Ylihintaista paskaa, en suostu maksamaan kahvista kahvipaketin hintaa, enkä eineksistä tehdystä ruoasta (huippukokin tekemää 😏).

Ne rahat säästän, olen useamman lomamatkan tehnyt säästyneillä rahoilla, joita ei olisi jos eläisin kuten moni ystäväni tekee, notkunut kahviloissa ja jatkuvasti syönyt ulkona. Eikä lomiin tarvitse käyttää sijoitukseen varaamiani rahoja. Tavoitteena jäädä itse ansaitullae eläkkeelle viimeistään kun täytän 50-vuotta.

Harrastan itse ruoanlaittoa antaumuksella ja tekemäni ruoka on huippulaatuista verrattuna monen ”huippuravintolan” tarjoamaan mättöön. Sen verran niissä olen työn takia käynyt, etten itse niistä suostu maksamaan.

Vierailija
95/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuo aika kiva käydä välillä lounaalla jossain. 

Vierailija
96/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolayrittäjä on yksiä perkeleitä, aina niitä pitää veronmaksajien tukea. Joutasivat kuolla koronaan.

Vierailija
97/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolayrittäjä on yksiä perkeleitä, aina niitä pitää veronmaksajien tukea. Joutasivat kuolla koronaan.

Sinuna en huutelisi, kun veronmaksajat ovat elättäneet sinut koko ikäsi. 

Vierailija
98/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa, mutta tylsistyttää. Teen paljon reissuhommia ja käyn mielelläni eri paikkakuntien kahviloissa. Ja siis tarkoitan kunnon kahvilaa, eikä mitään huoltoasemaa tai r-kioskia. Kotona ollessa käydään perheen kanssa ulkona syömässä noin kerran kuussa. Eli ei tämä varsinaisesti haittaa, mutta tylsäähän tämä jatkuva kotona/hotellissa istuminen on.

t. reissumies

Vierailija
99/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Liikun edelleen ilman maskia, koska ihmisen henki ei merkitse minulle mitään.

Vierailija
100/115 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ravintolassa joten kyllä haittaa