Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, en tiennyt olevani raskaana ja olen juonut alkoholia.

Vierailija
13.08.2006 |

Tein siis testin eilen, kolme päivää siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Join vielä torstaina eräiden juhlien takia melkoisesti. Onko kellään kokemusta, olenko aiheuttanut haittaa sikiölle?

Vastauksista kiitollisina.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vaan!

Vierailija
2/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelle on käynyt noin ja en osaa selittää tätä täsmällisesti, mutta ennen kun nainen tietää olevansa raskaana, hänellä ja alkiolla ei ole yhteistä verenkiertoa. Joku toinen selittää tämän varman paremmin.

Onnea raskauteen!

Minäkin join alkoholia, vaikka menkat olivat vähän myöhässä ja tein sitten vasta testin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri alkuvaiheessa ja raskauden loppuvaiheessa sikiö on eniten altis kaikelle myrkylle kuten alkoholi yms.

Mutta käytännössä taitaa olla aika yleistä, että moni tietämättään on nauttinut alkoholia raskauden ollessa ihan alussa ja ihan terveitä lapsia on silti syntynyt. Että sinuna olisin huoleti ja nauti raskaudesta ja välttele tästä eteenpäin kaikkea haitallista kuten alkoholia ja tupakkaa yms.

Vierailija
4/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt alkanut epäilemään että olisin raskaana, mutta en ole vielä tehnyt testiä. Edelliset kuukautiset olivat viime viikonloppuna mutta kestivät vain vuorokauden! Nyt kun sitten muistelen sitä edellisiä menkkoja niin nekin oli niukemmat kuin normaalisti.. Olen laihduttanut ja painokin on pudonnut n. 5 kiloa mutta silti maha on kasvanut..

Olen nyt juonut joka viikonloppu, sekä pe että la, n. 5 olutta illassa. Mitä jos olenkin raskaana, onko tuo vaikuttanut lapseen??

Vierailija
5/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä noin alkuvaiheessa alkio on suojassa äidin nauttimilta aineilta! Olen kuullut, että äiti ei voi vahingoittaa lasta tietämättään, eli ennen kuin huomaa olevansa raskaana (menkat myössä yms.) Luonto on viisaudessaan järjestänyt niin.

Onnea ja iloa odotukseen!!

Vierailija
6/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokani taas on vammautunut täysin mitättömästä syystä. Alkoholia en hänen odotusaikan käyttänyt tippaakaan.

Ei sitä tiedä, mitä kohtalo tuo eteen ja sitä on turha murehtiakaan etukäteen. Harvemmin se satunnainen kännin vetäminen mitään kuitenkaan aiheuttaa ja jos aiheuttaa, niin todennäköistä on, että raskauskin menee kesken.

Vierailija
7/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan huoletta siitä yhdestä kerrasta.

Vierailija
8/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan -ei edes yksikään lääkäri- voi varmuudella sanoa, mikä voi aiheuttaa häriön sikiön kehityksessä, joten siksi on varminta olla esim. nauttimatta alkoholia raskausaikana. Sille taas ei sitten voi mitään, jos ei edes epäile olevansa raskaana tms. Ja harvemmin se kerta-annos mitään aiheuttaa. Mutta sitähän ei kukaan pysty varmuudella sanomaan.

Vierailija:

Nostan tätä vielä, jos joku osaisi ..

Vierailija
9/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolassa sanottiin, että on varsin yleistä ja että ei ole hätää.

Noin alkuraskaudesta sikiö ei ole vielä äidin verenkierrossa kiinni, muistaaksi se on aika monta raskausviikkoa ennen kuin äidin verenkierto vaikuttaa.

Älä ole huolissasi - mitään pahaa ei ole tapahtunut, mikäli et enää juo.

Vierailija
10/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo helpotti hieman. En aio millaan lailla riskeerata tätä raskautta ja aion olla ottamatta yhtäkään lasillista mitään alkoholijuomaa.

t. ap

Vierailija
11/13 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ainakin yksi vastaus, jossa puhutaan äidin ja sikiön yhteisestä verenkierrosta. Sellaista ei ole! Ei koko raskauden aikana.

Vierailija
12/13 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jolla kulla olisi lisää tietoa. Asia vaivaa yhä :(

t. ap

Vierailija
13/13 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, kun alkio alkaa saada ravintonsa äidin verestä, vaikkakin istukan suodattamana. Istukka kuitenkin läpäisee esim. alkoholin ja tupakan myrkyt joten siinä mielessä verenkierto on " yhteinen" .