Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuuli-Elina nosti kytkintä, vaikka kaikki oli hyvin

Vierailija
31.03.2021 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/d2dd8511-ed02-4d7b-a1b3-9219307f5628

Jotenkin tästä jutusta tuli miehenä mieleen, että olisi hauska kuulla miehen ajatukset. Tuuli-Elina nosti kytkintä vaikka kaikki oli hyvin. Nyt on rennompaa sinkkuilla, kun lapset on jo tehty, ei tarvitse enää etsiä siittäjää.

Mitä tästä oikein pitäisi ajatella tästä jutusta? Taas yksi voimaantuja joka väänsi lapset ja sen kummemmin ajattelematta mitä mies halusi elämältään ja suhteelta tai lapset, päätti vaan lähteä veks. Vai että hän todellakin on se voimaantuja eikä kenenkään tarvitse uhrata elämäänsä vaan tehdä mitä tahtoo?

Kommentit (226)

Vierailija
41/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen nainen on jo kihloissa uuden miehen kanssa. 

Vierailija
42/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeton ihminen,kivisydän.En ikinä voisi tehdä samaa lapsilleni. Olen omistautunut täysin perheelleni omasta halustani. Eihän lapsuus edes kestä ikuisesti.Katuisin rankasti jos en olisi läsnä omille lapsilleni kun he ovat vielä pieniä. Tässä tapauksessa lapsille voi olla parempi että kylmä äiti lähti. Toivottavasti isä on tasapainoinen ja lämmin ihminen. Lapsiensa turva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me erosimme ex:n kanssa minun aloitteestani. Tavallaan tunnistan joitain tuossa esitettyäj pohdintoja, mutta minua häiritsee se, että hän yrittää esiintyä kaikkien eronneiden äänitorvena. Minä halusin eron ex-miehen alkoholisoitumisen ja henkisen väkivallan vuoksi. Ulospäin kaikki näytti hyvältä, oli autot, talot, lapset ja vakituiset hyväpalkkaiset työt. Vain pari ihmistä tietää todelliset eron syyt. Minusta olisi epäreilua levitellä ympäriinsä eroon johtaineita todellisia syitä. Ex-mies sen sijaan jaksaa kertoa kaikille, miten olin vain hänen rahojensa perässä ja oikeasti himoitsin koko ajan vieraita miehiä.

Minulla ja Tuuli-Elinalla on tuon artikkelin perusteella monia yhdistäviä ulkoisia tekijöitä (ikä, lapset yms), mutta eron todelliset syyt ovat aivan erilaiset. Minuun sattuu edelleenkin parin vuotta eron jälkeen, että rikoin perheeni, vaikka minulla oli ihan oikea syy. Tuntuu todella pahalta, että joku tuuliviiri selittää, miten eron syyksi riittää halu päästä pyörittämään persettä baariin (mitä vit ttua oikeasti?) ja, että tämä on se todellinen motiivi erota?

Vierailija
44/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten into kirjoittaa omaan elämäänsä pohjautuvia kirjoja hämmästyttää minua. Yleensä niistä näkee niin selvästi joko sen, että isoja asioita jätetään käsittelemättä tietoisesti, tai sitten että ihminen ei edes tajua jättävänsä isoa asioita käsittelemättä. Harva uskaltaa tai osaa perata asioita ihan oikeasti. Eikä kenenkään tarvitse julkisesti kaikkea käsitellä mutta miksi sitten kirjoittaa?

Ymmärrän joo, että aina ei tunnu asialliselta ruotia kaikkia perhesuhteitaan julkisesti, mutta monesti ne ovat ihan oleellisia asian kannalta, ja herää kysymys, että miksi ylipäänsä kirjoittaa esim. vanhempien vaikeasta menneisyydestä ja traumasta joka on siirtynyt eteenpäin, mutta ei oikeastaan kuvaa vanhempiaan ja suhdettaan vanhempiinsa ollenkaan. Tai miksi kirjoittaa masennuksestaan ja ylisuorittamisestaan, ja sitten vain kuitata se "se johtui vain jostain". Niin varmaan.

Tätä kirjaa en ole lukenut, ja tuskin luen, mutta artikkelin ja kuvauksen perusteella että tämä menee sarjaa "en edes tajua mitä kaikkea jätän käsittelemättä ja silti huudan valintojani ja perustelujani koko maailmalle".

Pidän vastuun ottamista omasta käytöksestään ja omista valinnoistaan aikuisuuden mittarina. Nähdä oma osuutensa kaikissa niissä tilanteissa ja ihmissuhteissa joissa on mukana. Pelkkä "minusta kamalasti tuntui" ei ole vastuunottoa.

Vierailija
45/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse uhrata elämäänsä. Jokainen saa tehdä, mitä tahtoo - sukupuolesta riippumatta. Vain lapsista on huolehdittava aikuiseksi saakka. Saa lähteä, saa erota, saa muuttaa elämänsä. Ihmisen perustila on olla yksin. Kaikki muut tavat elää ovat sopeutumista ja väliaikaista. Kuinka pitkään? Sen saa jokainen päättää itse.

Tämän ajatuksen kanssa vain tasapainoilen tässä aloituksessani, että kun se perhe on muutakin kuin minä. Toki hän perkaa varmaan kirjassaan näitä tuntemuksia. En silti ilkeäisi kehua lehdessä että jätin perheeni vaikka kaikki oli ok ja nyt olen jopa saanut huomiota parilta nuoremmalta naiselta, kun heiluttelin kopteria kentällä.

ap

Ymmärrän. Vastasin aloitukseesi lukematta lehtijuttua. Lasten hyvinvoinnin täytyy olla ykkösprioriteetti ja ratkaisut ja järjestelyt täytyy tehdä siitä näkökulmasta; vaikka ratkaisu olisi sitten ero puolisosta.

Lasten hyvinvoinnin kannalta olisi pitänyt pysyä yhdessä jos kerran siinä parisuhteessa miehen kanssa ei Tuuli-Elinan oman kertomuksen perusteella ollut mitään vikaa.

Nyt nimenomaan lasten hyvinvointi jäi toissijaiseksi kun minäminäminätuuliviiri sai päähänsä että eroanpa nyt koska ... no eroanpa nyt vaan.

t. ohis

Parempi se on erota 36 vuotiaana kun on vielä saumaa miehiin. Mitä järkeä Tuulin olisi ollut odottaa, että lapset täysi-ikäisiä? Olisi silloin 46v-50v ja sen ikäinen nainen ei saa nuorta miestä kihloihin

. Siinä iässä sitten ollaan sen lasten isän kanssa hamaan loppuun (koska pakko, muille ei kelpaa, ikävä totuus meille kaikille naisille)

N36

0/5

Vierailija
46/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne lapsetkin on hankittu, niin tällainen minä minä sinkkuelämä lähinnä ihmetyttää. Kaikki oli ihan hyvin? Kuka miettii lasten tunteita?

Milloin aikuinen aikuistuu? Ei koskaan?

Vierailija
47/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tarttua tähän kohtaan artikkelista:

"Voiko olla suhdetta, joka tuntuisi paritanssilta, Ruuskanen pohtii ja tarkoittaa tällä sitä, että kumppanit tulkitsisivat vaistomaisesti toistensa eleitä ja toimisivat niiden mukaisesti. Tanssilattialla ei kysellä, mihin suuntaan mennään, vaan toista ymmärretään puhumattakin, Ruuskanen miettii."

Tästä paistaa läpi, kuinka kummallinen käsitys hänellä on parisuhteesta. Vertaus ontuu nimittäin pahemman kerran. Ensinnäkin, oikeassa elämässä kummallakin parisuhteen osapuolella on oikeus ja velvollisuus kertoa omista ajatuksistaan ja tunteistaan toiselle säännöllisesti. Sitä kutsutaan kommunikoinniksi. On aivan älytöntä kuvitella, että toinen osaisi lukea ajatukset, jos niistä ei kerro toiselle. Toiseksi, oikeasti taitavat paritanssijat ovat harjoitelleet vuosikausia. Tanssilattialla ei puhuta, mutta sielläkin kommunikoidaan pienillä asennon muutoksilla. Ei sekään mitään ajatustenlukua ole, vaan harjaantumisen tulosta.

Että tällaiset aivopierut ottaa päähän. En yhtään ihmettele, että hän häipyi ilmeisen tavallisesta suhteesta, kun alkoi vain vähän kyllästyttämään, eikä osannut itse tehdä mitään sen parantamiseksi.

Vierailija
48/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuntui vähän pissikseltä kun on lähtenyt avioliitosta ja lapsilta on hajonnut perse niin hänelle on ollut upeinta heiluttaa persettä baarissa ja saada huomiota nuoremmilta miehiltä. 

Niinpä!

Nämä nykyajan vahvat ja itsenäiset naiset......

Ennen erottiin jos oli joku oikea syy. Nyt erotaan vain mielijohteesta ja sitten jaetaan tavaraa ympäri kaupunkia....

Vierailija
49/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan tarttua tähän kohtaan artikkelista:

"Voiko olla suhdetta, joka tuntuisi paritanssilta, Ruuskanen pohtii ja tarkoittaa tällä sitä, että kumppanit tulkitsisivat vaistomaisesti toistensa eleitä ja toimisivat niiden mukaisesti. Tanssilattialla ei kysellä, mihin suuntaan mennään, vaan toista ymmärretään puhumattakin, Ruuskanen miettii."

Tästä paistaa läpi, kuinka kummallinen käsitys hänellä on parisuhteesta. Vertaus ontuu nimittäin pahemman kerran. Ensinnäkin, oikeassa elämässä kummallakin parisuhteen osapuolella on oikeus ja velvollisuus kertoa omista ajatuksistaan ja tunteistaan toiselle säännöllisesti. Sitä kutsutaan kommunikoinniksi. On aivan älytöntä kuvitella, että toinen osaisi lukea ajatukset, jos niistä ei kerro toiselle. Toiseksi, oikeasti taitavat paritanssijat ovat harjoitelleet vuosikausia. Tanssilattialla ei puhuta, mutta sielläkin kommunikoidaan pienillä asennon muutoksilla. Ei sekään mitään ajatustenlukua ole, vaan harjaantumisen tulosta.

Että tällaiset aivopierut ottaa päähän. En yhtään ihmettele, että hän häipyi ilmeisen tavallisesta suhteesta, kun alkoi vain vähän kyllästyttämään, eikä osannut itse tehdä mitään sen parantamiseksi.

Paritanssissa mies vie. Harva toivoo sellaista parisuhdetta.

Vierailija
50/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää miehen mielipide asiasta. Ehkä tämä lähti suhteeseen sillä ajatuksella, että olemme yhdessä aina ja kasvatamme lapset yhdessä. Onko hän tyytyväinen ratkaisuun, jonka rakastamansa nainen teki vai miettiikö sitä, miksi lapset ovat viikon hänellä, viikon Tuulin vanhemmilla.

Missä muka sanottiin että lapset Tuulin vanhemmilla? Eiköhän Tuuli lapset itse hoida.

Vierailija
51/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin tällaisia ihmisiä, vastuunkantokyky nolla.

Vierailija
52/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuntui vähän pissikseltä kun on lähtenyt avioliitosta ja lapsilta on hajonnut perse niin hänelle on ollut upeinta heiluttaa persettä baarissa ja saada huomiota nuoremmilta miehiltä. 

Niinpä!

Ennen erottiin jos oli joku oikea syy. Nyt erotaan vain mielijohteesta ja sitten jaetaan tavaraa ympäri kaupunkia....

Näitä samanlaisia tapauksia on myös miehissä. Miehet vaan harvemmin huutelee lehdessä että lapset ja vaimo ei enää kiinnostanut ja on kivempi pyöriä baareissa vonkaamassa toosaa.

Vierailija
53/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tuntuu olevan todella hukassa nykyaikana itsensä kanssa.

Vierailija
54/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku Tero-Erkki laukoisi tuollaisia lehtijuttuja niin AV ristiinnaulitsisi hänet keskenkasvuisena vastuuntunnottomana haihattelijana.

Tuuli-Elina taasen on oman elämänsä rohkeasti hallintaan ottanut emansipoitunut seikkailijatar.

Näinhän se on. Tämä on sitä "tasa-arvoa"!

Vierailija
55/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Näitä samanlaisia tapauksia on myös miehissä. Miehet vaan harvemmin huutelee lehdessä että lapset ja vaimo ei enää kiinnostanut ja on kivempi pyöriä baareissa vonkaamassa toosaa.

On niitä miehissäkin. Mutta huomattavasti harvemmassa. Ero on myös siinä että sellaisia miehiä on aina inhottu, mutta Tuuli-Elinoita kehutaan vahvoiksi ja itsenäisiksi naisiksi.

Vierailija
56/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset tuntuu olevan todella hukassa nykyaikana itsensä kanssa.

Tämä on sitä liberaalia feminististä yhteiskuntaa. Pitää saada kaikki eikä saa olla sidottu mihinkään.

Vierailija
57/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin että vaikka heillä ei ollut mitään oikeaa vikaa,niinjostain syystä suhteessaei ollut hyvä olla? Jos olisi olluthyvä niin ei kai kukaan silloin eroa.

Rakkaus loppu tms? 

Aina eroon ei tarvitse olla syynä väkivalta, pettäminen tms

Vierailija
58/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan seitsemän vuotta jaksoi saman miehen kanssa. Kaksi lasta tehty ja ero. Kiirettä on pitänyt. Jotenkin en nyt pysty ymmärtämään ollenkaan.

Meillä yhteiseloa nyt miehen kanssa 15 vuotta, lapsia kaksi, 6- ja 8-vuotiaat. Elämä on hyvää juuri näin, omituinen ajatuskin että lähtisin eroamaan "huvikseni".

Vierailija
59/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos joku Tero-Erkki laukoisi tuollaisia lehtijuttuja niin AV ristiinnaulitsisi hänet keskenkasvuisena vastuuntunnottomana haihattelijana.

Tuuli-Elina taasen on oman elämänsä rohkeasti hallintaan ottanut emansipoitunut seikkailijatar."

Tämä kommentti sai ensin pelkkää yläpeukkua ja sitten poistettiin.

Osuiko hermoon siellä moderaatiossa?

Vierailija
60/226 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kesän päästä T-E on kahden lapsen 40v yh ja todellisuus iskee päin näköä. On pilannut lapsiensa mahdollisuuden normaaliin perheeseen ja hyvä mies menetetty jollekin aivot omaavalle naiselle, koska luultavasti joku podcastbimbo aivopesi "voimaantumaan", eroamaan ja kiimasekoiluun. Voi voi.