Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin rokotteet meni maakuntiin

Vierailija
31.03.2021 |

Siellä lähes kaikki vanhukset on rokotettu

Kommentit (32)

Vierailija
2/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitääkö sinne tuppautua" kysyy maalainen hesarissa. Tiedänpä siis mitä kysyn maalaiselta kun tuo seuraavan kerran tulee käsi ojossa vaatimaan tukiaisia elinkelvottomaan pa-kuntaansa jonnekin hevonkorpeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

48% ei minun mielestä ole melkein kaikki vanhukset. Meillä taudit nousussa ja rokotteet uhataan viedä, puolet niistä.

Vierailija
4/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairautensa takia riskiryhmäläisellä helsinkiläisellä on joku tuttu tai sukulainen maaseudulla, niin kannattaisi melkeen siirtää kirjat hänen asuntoonsa hetkeksi ja käydä hakemassa rokotus sieltä ja muuttaa sitten takaisin kirjoille omaan kotiinsa.

Vierailija
5/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48% ei minun mielestä ole melkein kaikki vanhukset. Meillä taudit nousussa ja rokotteet uhataan viedä, puolet niistä.

Opetelkaa siis käyttämään niitä maskeja ja harkitkaa tarkemmin kokoontumisianne. Toistaiseksihan maalla tunnutaan elävän kuin pellossa kun kuvitellaan ettei se heidän peräkyläänsä kuitenkaan tule. Sitten kun tulee niin yhtäkkiä on 70 tartuntaa jossain pikkukunnassa kun porukka ei varo ollenkaan. 

Vierailija
6/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Pohjanmaa nyt ainakin laahaa rokotusmäärissä ihan häntäpäässä. Siis vaikka aina vedotaan siihen, että tääällä on niin paljon lapsia ja nuoria (esim. Oulussa ja Oulun ympäristökunnissa), niin satunnaisotannalla katsoin Hesarin seurannasta, että ainakin monessa kunnassa ikäihmisten rokotusmäärissä ollaan alle maan keskiarvon ja myös alle sen, mikä osuus saman ikäisistä on Helsingissä rokotettu.

Että tännekin kiitos niitä rokotteita, niin saa edes nuo ikäihmiset ja riskiryhmät rokotuksensa samassa aikataulussa kuin muu maa. Sitten voidaan katsoa niitä painotuksia uudestaan.

Vierailija
7/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa siis käyttämään niitä maskeja ja harkitkaa tarkemmin kokoontumisianne. Toistaiseksihan maalla tunnutaan elävän kuin pellossa kun kuvitellaan ettei se heidän peräkyläänsä kuitenkaan tule. Sitten kun tulee niin yhtäkkiä on 70 tartuntaa jossain pikkukunnassa kun porukka ei varo ollenkaan. 

Maskeja käyttää kaikki paitsi mökkiläiset. Ei eletä todellakaan kuin pellossa vaan rajoja ja suosituksia on noudatettu erittäin hyvin siitäkin huolimatta että kunta pysyi kauan ilman tartuntoja. Siitähän tässä on kyse, me ollaan tehty niin hyvää työtä että rokotteet annetaan muille. Jos te siellä etelässä osaisitte olla elämättä pellossa olisi teidänkin tilanne parempi. Ja vielä pysyisitte siellä ettekä levittäisi tautia pitkin maaseutua jonne on ”pakko” tulla lomille kun kaupunki ahdistaa. Ja sitten ollaan lomalla maskeista ja muista suosituksista.

Vierailija
8/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin bile daneille pitäisi saada maaseudun vanhusten rokotteet vaikka ovat itse asiansa sössineet

Vierailija
9/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitääkö sinne tuppautua" kysyy maalainen hesarissa. Tiedänpä siis mitä kysyn maalaiselta kun tuo seuraavan kerran tulee käsi ojossa vaatimaan tukiaisia elinkelvottomaan pa-kuntaansa jonnekin hevonkorpeen. 

Eikös ollut juttua juuri hesarissakin kuinka Espoosta tullut kriisikunta kun ei riitä rahat kaikkien uusien asukkaiden elättämiseen. Kerroppa mulle myös mistä ne helsinkiläisen rahat tai ruoka pöytään on tullu. Ps tervetuloa tänne lapin keväthangille, mun mummi on nyt rokotettu niin ei haittaa teidän taudit

Vierailija
10/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli kyllä muiden kun pk-seudun rokotteita.

Vierailija
11/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmä 1 on myös lähes rokotettu siellä eli myös nuoria hyvin paljon.

Vierailija
12/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin bile daneille pitäisi saada maaseudun vanhusten rokotteet vaikka ovat itse asiansa sössineet

Ne rokotteet tarvitaan Helsingin poliiseille, lääkäreille, bussikuskeille, farmaseuteille, alakoulun opettajille jne. Kaikki tapaavat valtavat määrät ihmisiä päivittäin. Se Rantasalmen Tyyne ei tapaa kuin kaupan kuriirin kerran viikossa. 

Vierailija
13/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjantautikin löysi maalaiskyliin vaikka ihmiset ei paljon reissanneet. Maalaistollot kuvittelee olevansa kaiken pahan ulottumattomissa.

Vierailija
14/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä,olenko vain hyväuskoinen höppänä, mutta olen käsittänyt, että rokotteita jaetaan sh-piireihin suhteessa alueen aikuisväestömäärään. On selvää, että vähäväkisillä alueilla rokotukset sujuvat nopeammin kuin pääkaupunkiseudulla, jo senkin vuoksi, että henkilökuntaa pk-sudulla piikin varteen ei vain ole niin paljon kuin tarvetta olisi. 

Minulla on kahtaallainen mielipide siitä, pitäisikö enemmän rokotteita ohjata sinne, missä tauti jyllää eniten. Toisaalta se voi olla hyväkin, mutta sitten taas tulee mieleen, että onko meidän syrjäseutujen ihmisten passattava niitä, jotka ensin vastuuttomasti hankkivat taudin itselleen ja vielä levittävät sitä läheisiinsä. Me olemme noudattaneet uskollisesti ohjeita jo toista vuotta. Nytkö meitä pitäisi sitten rankaista kuuliaisuudestamme? Kuinkahan paljon pääkaupungin väkeä on tuppautumassa tänne syrjä-Suomeen pääsiäisen viettoon tautia levittämään? Kuulun riskiryhmään ja meidänkin sh-piirissä vielä noin puolet on rokottamatta aivan kuin ap:kin mainitsee. Pienissä kunnissa tilanne on täällä maallakin erilainen kuin isommilla paikkakunnilla.

Huvitti, kun luin nyt aamulla thl:n arvion, että kaikki yli 70-vuotiaat ja muut riskiryhmäläiset ovat saaneet ensimmäisen rokotuksensa huhtikuun puoliväliin mennessä. Meillä vasta 12.4. lähtien yli 70-vuotiaat voivat alkaa varailla aikoja rokotukseen. Näin se tieto kulkee sujuvasti digiloikan auttamana!

Vierailija
15/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään pahoin että jos pk seudeun biledanit saa rokotteen he alkavat levittää koronaa harhaluulossaan että ovat nyt viruspaita. Rokotehan ei estä saamasta koronaa ja levittämästä sitä!

Vierailija
16/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskeja käyttää kaikki paitsi mökkiläiset. Ei eletä todellakaan kuin pellossa vaan rajoja ja suosituksia on noudatettu erittäin hyvin siitäkin huolimatta että kunta pysyi kauan ilman tartuntoja. Siitähän tässä on kyse, me ollaan tehty niin hyvää työtä että rokotteet annetaan muille. Jos te siellä etelässä osaisitte olla elämättä pellossa olisi teidänkin tilanne parempi. Ja vielä pysyisitte siellä ettekä levittäisi tautia pitkin maaseutua jonne on ”pakko” tulla lomille kun kaupunki ahdistaa. Ja sitten ollaan lomalla maskeista ja muista suosituksista.

Tää on just tää hallusinaatio että paikalliset yrittää pikkasen ja se riittää heidän omasta mielestään. Syyt kaikista ongelmista menee satunnaisille ohikulkijoille jotka on ehkä tankkaamassa autoaan ilman maskia (ulkona, yksinään) ja jatkavat sitten matkaansa muualle.

Silti kun ruvetaan sen tartunnan altistumisia tutkimaan niin löydetään ties kuinka monta tilannetta jossa paikalliset on kyläilleet toistensa luona tai viettäneet aikaa jossain baarissa tai harrasteissa yhdessä varomatta ollenkaan.

Vierailija
17/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla yritetään juurikin suojautua teiltä kaupunkilaistolloilta! Tuotte taudin tullessanne yleensä. Itse olen seurannut 5 pienen ympäryspitäjän tartuntoja. Ryväs on alkanut AINA siitä kun välinpitämätön kaupunkilainen toi taudin tullessaan! On sitten taivahan tosi. Turha kieltää asiaa mikä on selväksi havaittu. Miten se voisikaan olla tosin? Ei se tauti tänne maalle ole ensimäisenä tulossa. Aina sen täytyy tulla jonkin kaupungin kautta. Siellä ensin tartunnat kasvaa ja kun tarpeeksi populaatiosta on kipeenä niin joku kantaa sen sitten tänne maalle jossain vaiheessa. Etä eikun tännekin niitä rokotteita ja vastuuttomat kaupunkilaiset ihan ilman rokotteita vaan! Ei ne mitään tartte kun kerta pitää hummata ja pippaloida koko ajan! Täällä maalla on niin vähän porukkaa yleensä ettei meidän juhlinnat mitään tautiryppäitä saa aikaiseksi. Täällämissäasun on 1200 henkeä. Kaupassakoskaan ei ole 3-4 ihmistä enempää kun olenkäynyt. Kaikki ravintelit on nyt kiinni ja olleet jo pitkään muutenkin kun ei kannattanut auki pitää sitten viimekevään. Apteekki on ja sielläkään ei yleensäketään ole kun olenkäynyt eli yksin olen saanut jononi ohittaa. Iltapäivällä voi tulla toinen asiakas... Siis tällä tyylillä mennään. Ainoat mitää tapaan on satunnainen kettu tahi ehkä pyöräilevä naapuri mutta useimmin se kettu tai jänis. Mutta tännekin se korona osiasi juurikin sen kaupunkilaistollon aikaan saamana. Piti tulla mökillen ja lähikaupass käydessään poikkesi paikalliseen huoltamoon ja "parlamentin" kautta sairsti puoli pitäjää!

Vierailija
18/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, katotaas näitä Hesarin numeroita... Koko maassa keskimäärin on 70-79 vuotiaita rokotettu 47.6% ja yli 80 -vuotiaita 83.6%. Näissä liikkumisrajoituskaupungeissa vastaavat prosentit ovat:

- Helsinki 63.7% ja 88.4%

- Espoo 75.5% ja 82.6%

- Vantaa 60.4% ja 84.0%

- Kauniainen 71.1% ja 93.7%

- Turku 67.9% ja 87.4%

Eli ovatko maakunnat vieneet pääkaupunkiseudun rokotteet? Tästä huolimatta, ymmärrän että valtakunnan tasolla on eduksi että rokotteita ohjataan sinne missä tautia on eniten. Vaikka se henkilökohtaisella tasolla vi*u**aakin. 

Vierailija
19/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla yritetään juurikin suojautua teiltä kaupunkilaistolloilta! Tuotte taudin tullessanne yleensä. Itse olen seurannut 5 pienen ympäryspitäjän tartuntoja. Ryväs on alkanut AINA siitä kun välinpitämätön kaupunkilainen toi taudin tullessaan! On sitten taivahan tosi. Turha kieltää asiaa mikä on selväksi havaittu. Miten se voisikaan olla tosin? Ei se tauti tänne maalle ole ensimäisenä tulossa. Aina sen täytyy tulla jonkin kaupungin kautta. Siellä ensin tartunnat kasvaa ja kun tarpeeksi populaatiosta on kipeenä niin joku kantaa sen sitten tänne maalle jossain vaiheessa. Etä eikun tännekin niitä rokotteita ja vastuuttomat kaupunkilaiset ihan ilman rokotteita vaan! Ei ne mitään tartte kun kerta pitää hummata ja pippaloida koko ajan! Täällä maalla on niin vähän porukkaa yleensä ettei meidän juhlinnat mitään tautiryppäitä saa aikaiseksi. Täällämissäasun on 1200 henkeä. Kaupassakoskaan ei ole 3-4 ihmistä enempää kun olenkäynyt. Kaikki ravintelit on nyt kiinni ja olleet jo pitkään muutenkin kun ei kannattanut auki pitää sitten viimekevään. Apteekki on ja sielläkään ei yleensäketään ole kun olenkäynyt eli yksin olen saanut jononi ohittaa. Iltapäivällä voi tulla toinen asiakas... Siis tällä tyylillä mennään. Ainoat mitää tapaan on satunnainen kettu tahi ehkä pyöräilevä naapuri mutta useimmin se kettu tai jänis. Mutta tännekin se korona osiasi juurikin sen kaupunkilaistollon aikaan saamana. Piti tulla mökillen ja lähikaupass käydessään poikkesi paikalliseen huoltamoon ja "parlamentin" kautta sairsti puoli pitäjää!

Eli kuten sanoin, maalaiset ei keskenään varo ollenkaan. Jos helsingissä on joku sairastunut asioillaan ja vähänväliä noita tuppaa olemaan, niin ei se koko lähiötä sairastuta kun ihmiset osaa jo varoa. 

Vierailija
20/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooh, katotaas näitä Hesarin numeroita... Koko maassa keskimäärin on 70-79 vuotiaita rokotettu 47.6% ja yli 80 -vuotiaita 83.6%. Näissä liikkumisrajoituskaupungeissa vastaavat prosentit ovat:

- Helsinki 63.7% ja 88.4%

- Espoo 75.5% ja 82.6%

- Vantaa 60.4% ja 84.0%

- Kauniainen 71.1% ja 93.7%

- Turku 67.9% ja 87.4%

Eli ovatko maakunnat vieneet pääkaupunkiseudun rokotteet? Tästä huolimatta, ymmärrän että valtakunnan tasolla on eduksi että rokotteita ohjataan sinne missä tautia on eniten. Vaikka se henkilökohtaisella tasolla vi*u**aakin. 

Jos katsot kokonaisprosenttia niin hus-alue on siellä hännillä kaikista sairaanhoitopiireistä. En tiedä miksi just noi ikäryhmät olisi se tärkein mittari, kun kunnissa on eri määrät eri-ikäistä porukkaa ja muutenkin järjestys tuntuu olevan erilainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän