Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autismi

Vierailija
30.03.2021 |

Lapsella joka on on noin 2-vuotias. On epäily tästä. Lääkäri ensi viikolla. En osaa muuta kuin itkeä.
Sillä se on vahvasti periytyvää, ja itse olen useaan otteeseen saanut tästä kuulla. Pienestä pitäen että minä olen sen tyyppinen. Diagnoosia ei ikinä ole tehty, ja mies kieltää jopa raivostuu että ei hänen pojalla sellaista ole. :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autismi todetaan niin ota esiin myös oma epäilysi ja pyydä että sinutkin tutkitaan.

Noin pienille lapsille ei yleensä anneta diagnooseja eli jos jotain epäillään se yleensä pitää paikkansa.

Diagnoosin saaminen on aina vaikea tilanne, tarvitaan aikaa hyväksyä tilanne, vertaistukea kannattaa hakea.

Älkää kiistelkö diagnoosista vaan odotatte tutkimuksien tulosta.

Lapsen kannalta on parasta että diagnoosi tulee ajoissa, jolloin hän saa tarpeeksi tukea, terapiaa, hän saa mahdollisuuden pienryhmään päiväkodissa (kannattaa tätä itse pyytää heti kun diagnoosi on olemassa).

Vierailija
2/9 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pienenä tullut jo epäily diagnoosista. Voimakkaat oireet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap:lle.

Meillä viidestäkahdella autismi, kolmannella epäillään.

Vierailija
4/9 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä tehostetun palvelun asumisyksikössä. Asukkaista suurimmalla osalla yhtenä  diagnoosina on autismisi, osalle se on elämää hallitseva piirre, toisilla sitä ei juuri huomaakaan.  On todella hyvä, että asiaa tutkitaan nyt ja siihen päästään vaikuttamaan mahdollisimman nuorena. Muistathan, että jos lääkäri ehdottaa lääkitystä, lääke ei peitä lapsesi persoonallisuutta, vaan päästää sen esiin autismin takaa.

Vierailija
5/9 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä tehostetun palvelun asumisyksikössä. Asukkaista suurimmalla osalla yhtenä  diagnoosina on autismisi, osalle se on elämää hallitseva piirre, toisilla sitä ei juuri huomaakaan.  On todella hyvä, että asiaa tutkitaan nyt ja siihen päästään vaikuttamaan mahdollisimman nuorena. Muistathan, että jos lääkäri ehdottaa lääkitystä, lääke ei peitä lapsesi persoonallisuutta, vaan päästää sen esiin autismin takaa.

Riippuu kyllä lääkkeestä.

Autismiinhan ei ole lääkettä. Lääkkeillä hoidetaan lähinnä oireita, joita syntyy siitä kun ympäristö ei ole autistille sopiva.

Vierailija
6/9 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se, että tunnistat piirteitä itsessäsi tuonee myös toivoa tilanteeseen. Lapsessasi on paljon potentiaalia. Ei tilanne toivoton ole alkuunkaan. Olethan sinäkin pärjännyt elämässäsi, ja olet nyt äiti.

Ja 2-vuotiaasta on varmasti vielä vaikea sanoa, koska esimerkiksi puhe on kaikilla lapsilla vasta tuossa vaiheessa kehittymässä.

Vierailija
7/9 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kolmella autismi. Kaksi pärjää huippuhyvin työelämässä vain sosiaalisissa suhteissa ongelmia. Monilla on erityistaitoja. Joten älä vielä hätäänny, se voi olla vielä rikkauskin. Tsemppiä!

Vierailija
8/9 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä kolmella autismi. Kaksi pärjää huippuhyvin työelämässä vain sosiaalisissa suhteissa ongelmia. Monilla on erityistaitoja. Joten älä vielä hätäänny, se voi olla vielä rikkauskin. Tsemppiä!

Liikaa korostetaan tätä puolta.

75% autismidiagnosoiduista on älyllisesti lehitysvammaisia.

Meillä 2 kv, toinen vaikea, toinen keskivaikea. Nuorimmaisella epäillään ADD ja autismi, lukihäiriö on todettu, älykkyys kunnossa. Tarkemmat nepsykartoitukset tulossa.

Vierailija
9/9 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa korostetaan tätä puolta.

75% autismidiagnosoiduista on älyllisesti lehitysvammaisia.

Meillä 2 kv, toinen vaikea, toinen keskivaikea. Nuorimmaisella epäillään ADD ja autismi, lukihäiriö on todettu, älykkyys kunnossa. Tarkemmat nepsykartoitukset tulossa.

Onko tuossa 75%:ssa mukana kaikki autismin kirjon diagnoosit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme