Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohmulapset iskivät jälleen!

Vierailija
13.08.2006 |

Oli synttärit meillä tässä päivänä eräänä. Katoin tytön juhlapöydän mielestäni nätiksi, ja täysin esteettisistä syistä laitoin koko paketillisen Hannun ja Kertun pipareita tarjolle vadille kerralla.

Ensimmäiset vieraat, 2 lasta+ äiti, ja vati tyhjä! Uskomatonta...

Silläaikaa kun aikuiset menivät nauttimaan kahvit ulos, lapset olivat JO syöneet kakkunsa ja limunsa pöydässä aiemmin, MUTTA kävivät rohmastamassa herkkukeksit viimeistä myöten.

Joo, talossa oli myös meidän synttärisankari sekä pikkuveli 2v, mutta sankari oli lahjojen lumoissa eikä herkut maistuneet ja pikkuveli ei kertakaikkiaan ehdi syödä niin nopeaan..

No ei mikään katastrofi, kyllä loppujuhlat saatiin vietettyä, mutta muille ei sitten riittänyt näitä keksejä eikä kaunista kattausta (heh heh...)

Pitääkö laittaa jatkossa vain 1 per lapsi keksejä pöytään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söivät sitten pari tai kaikki keksit. En ainakaan minä jaksa hermoilla tuosta.

Vierailija
2/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi rajoittamaan määriä, etenkään noinkin edullisen jutun kohdalla kuin piprut. Pitää toisen paketin kaapissa varalla. Kaikki pöydässä oleva on tarkoitettu syötäväksi, näin ainakin minä ajattelen kun katan. En laita pöytään sellaista, mikä ei saisi mennä. Enkä ajattele vieraita rohmuina. Ihanaa, jos maistuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kyse herkuista ja ryhmästä, eikä kukaan valvomassa, niin en ihmettele tuota ollenkaan. Mä en kyllä näkis tuossa mitään ihmeellistä. Vaikka kuinka olis kotona opetettu ottamaan sivistyneesti pöydästä, niin kyllä synttäreillä ja nimenomaan ryhmässä tilanne menee helposti tuohon.

Unohda koko juttu.

Vierailija
4/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset eivät osaa kontrolloida syömistään, varsinkaan josei ole aikuista " opastamassa" .

Varaan aina ylimääräistä tarjoilua tällaisten tilanteiden varalle, jotta kaikille riittää herkkuja.

Vierailija
5/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, tyhmäähän se on tällaisiin takertua, mutta nämä lapset on ennenkin harrastaneet samaa. Vanhempia ei tunnu haittaavan tökerö käytös ollenkaan, meillä ei menisi läpi ikimaailmassa.

Olisin otetumpi, jos omatekemät uppoaisi samaa tahtia, mutta nehän aina jää pyörimään...=0) Välillä tuntuu, että niinkö pitää tyytyä kaupan tarjontaan kokonaan? Teettekö te muut itse pikkuleipiä tms. juhliin?

Vierailija
6/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vähän olit keksejä varannut tarjottavaksi.

Vierailija
7/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapsethan olivat jo saaneet tarjoilunsa ja lähtivät leikkimään. Erikseen oli laitettu herkkupöytä, jossa oli sipsejä, karkkia jne.. joka oli ns. " jälkiruoka" . Sitten me aikuiset päätimme lähteä ulos kahville, kun oli loistava ilma. En tajunnut / ilennyt kerätä herkkuja pois pääpöydästä, kertakaikkiaan.

Ja joo, vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali...

=0) Ap

Vierailija
8/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä ei saa syödä... Kyllä minun mielestä juhlissa pitää saada syödä kaikkea mitä tarjolla on ja niin paljon kun haluaa.

Tässä tapauksessa oli emännässä vika ei lapsissa.

Vierailija
9/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

aika vähän olit keksejä varannut tarjottavaksi.

Vierailija
10/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarjottavat ei ole syötäväksi tarkoitettuja, vaan estetiikan vuoksi.

Ja mua ärsyttää sun asenne, ettei MINUN kullannuppuni vaan ne toiset. Jos et ole ollu paikalla, niin mistä tiedät kuka ne on syönyt?

Kyllä se sieltä lahjojen joukosta on saattanu pöydän vieressä käydä, eikä ne vieraat lapsetkaan varmaan yhtään enempää jaksa syödä kuin sinunkaan..

Vierailija
11/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen päivä listittäisiin ko. lasten vanhemmat, mutta nythän kaikki on vain " niuhon" emännän vika... ???? Merkillistä.

Vierailija
12/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran keksit maistuivat olisit ollut tyytyväinen?!? Osta pöydän koristeluun esim kukkia joita tuskin kukaan rohmu keksii syödä. Ihme valitusta kyllä tämä ap juttu. Olisi onnellinen jos tarjottavat ovat maistuneet.

Vierailija
13/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikä ne vieraat lapsetkaan varmaan yhtään enempää jaksa syödä kuin sinunkaan..

Vierailija
14/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit jakanut poika viskasi veljiensä osuudet pöydän toiselle puolelle, jossa nämä istuivat. Se oli aika uskomatonta.

Toinen asia mitä en kestä, on se että maistellaan joka lajia kahvipöydästä ja jätetään tahmaisia keksejä ja pullia syömättä pitkin pöytää.

Vierailija
15/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ne mokomat söivät ne näteimmät keksit ja jättivät muille rumemmat..nyyyyh...

Vierailija
16/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on selvää, että tuon ikäiset lapset tyhjentää keksikupin alta aikayksikön, jos aikuiset ei rajoita!

Ja toiseksi tuo piapripaketti on kyllä aika pieni eli ap:n asemassa olisin varannut ainakin pari kolme pakettia.

Minun mielestä pöydässä olevat on tarkoitettu syötäväksi kaikki. Itse varaan synttäreille yms. juhliin niin paljon tarjottavaa että kaikki saa syödä kunnolla! Rahaa palaa, mutta ei ole juhlan tuntua jos pitää rajoittaa!

Jos lasten keksien yms. herkkujen syöntiä juhlissa rajoitetaan, se rajoittaminen kuuluu lasten vanhemmille, ei juhlien järjestäjälle hyvien tapojen mukaan. No, tässä tapauksessa vanhemmat on olleet ulkosalla kahvilla joten eivät ole ehtineet valvomaan lastensa herkkujen syöntiä.

Ap:lle neuvo: relaa vähän! Jos sulla rajoitettu budjetti juhlien järkkäämiseen laita seuraavan kerran vain sen verran tarjolle, kun haluat sen kertaisten vieraiden syövän. Tällaisissa lasten juhlissa pöydän esteettisyydestä välittää ehkä aikuiset, mutta lapsille ihan sama.

Vierailija
17/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikataulu synttäreillä, joten lahjojen avaaminen, syöminen ja leikkiminen on kaikilla vierailla yhtä aikaa ja juhlat kestävät kaksi tuntia yhteensä.

Kaksi pakettia keksejä on tosi pieni määrä. Varaan kyllä itse reilusti enemmän.

Yleensä en anna lasten ottaa rajattomasti tarjoiluja, mutta lasten synttärit ovat meillä poikkeus ja silloin saavat lapset ottaa herkkuja ihan omaan tahtiinsa.

Vierailija
18/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa kohdissa pitäis just opettaa lapsille käytöstapoja, mutta jos asenne suurimmalla osalla vanhempia on se että lapset on lapsia ja saa sikailla tai ahmia kyläpaikan juhlapöydässä mielin määrin niin ei kai voi muuta odottaa!!! Eikä se nyt ole lapsille itselleenkään hyväksi ahtaa mahat pullolleen keksiä - vai?? Sitten riehutaan kohta levottomana sokerihumalassa. Käsittämätöntä jos ei ap:n kuvauksessa nähdä mitään kummallista! Jotain pielessä ehkä asenteissa?

Vierailija
19/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaisivat lapsilleen käytöstapoja. Ei ole kyläpaikan emännän asia huolehtia siitä, että lapset eivät rohmua. Kyllä se on lasten vanhempien asia. Itse en ymmärrä tuollaista käytöstä, enkä rohmulasten vanhempia, koska he eivät ole huolehtineet lastensa kasvatuksesta oikealla tavoin.

Vierailija
20/28 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut vähän esimakua aiheesta vaikkakin lapset vielä aika pieniä. Saa synttärit odottaa, että lapset niin isoja että osaavat käyttäytyä tai kutsutaan vain niitä joilla ei päässä vikaa.