Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät voi ymmärtää vartalovoiteiden pointtia? Miksi rasvata kroppaansa jollain tahmealla tökötillä?

Vierailija
30.03.2021 |

Ilman tököttejä on puhdas.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihoni kuivaa talvella ihan karmeasti, suihkun jälkeen kiristää ja jopa sattuu. En tosin käytä mitään erikoisvoiteita vaan ihan peruskosteusvoidetta joka sopii vartalolle ja kasvoille. Halpaakin on. Olen yrittänyt keksiä miten saisin sitä levitettyä myös selkääni, kun asun yksin.

Mä käytän selän rasvaukseen paistinlastaa. :D  On siis erikseen yksi sitä varten. Toimii ihan riittävän hyvin.

Mulla on talvella, tai oikeastaan heti kun lämmitys menee päälle syksyllä/alkutalvesta iho niin kuiva, että on ihan pakko rasvata kroppa pari kertaa päivässä. Ei sen kutinan ja kiristyksen kanssa pysty olemaan eikä varsinkaan nukkumaan. Ja ihan Erisanin kosteusvoidetta käytän. Ei liian rasvaista eikä sisällä hajusteita, väriaineita eikä parabeeneja, ja imeytyy tosi hyvin.

Vierailija
62/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää kun kesällä pitää käyttää aurinkovoidetta. Eihän se edes imeydy kunnolla ja tahmainen olo koko ajan.

En käytä koskaan, vaikka asun maassa, jossa aurinko paistaa aina. Kyllä siinä iho kärsii, kun voiteiden kemikaalit oikein "kiehuvat" iholla kuumassa auringonpaisteessa. Koettu on, ja erinäiset aurinkovoiteet on kokeiltu.

Erikoinen iho sinulla. Omani kärsii huomattavasti enemmän, jos olen ilman voidetta. 10min ja olen punainen kuin rapu. 

Olen erittäin herkkäihoinen kasvoista, eikä kärsi mitään aurinkovoitteita käyttää. Jos käytän, niin olen paloautonpunainen monta päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sairaus,jonka takia pakko käyttää.iho ei pysty itse kosteuttaan itseään tarpeeksi ja tän sairauden vuoksi ei "opi", vaikka lopettaisin rasvan käytön ja kävisin suihkussa harvemmin.

Vierailija
64/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole atoopikko, mutta esimerkiksi säärien iho halkeilee, jos en kosteuta.

Vierailija
65/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joutuu jonkinlaiseen kierteeseen rasvatessaan. Että iho vaatii koko ajan lisää. 

Ainakin terve iho pärjää ihan ilman. Käy nopeasti kädenlämpöisessä suihkussa, kuivaa ja vaatteet päälle. Mutta monet täysin normaali-ihoiset laittavat puoli desiä haisevaa voidetta ihoon. 

Miksi? Atoopikot erikseen, ne vissiin tarvitsee. 

Mä uskoin aikaisemmin sitä kierreteoriaa ja en rasvannut. Oli sitten kaikenlaisia iho ongelmia. Sitten aloin rasvaamaan ja ihoongelmat hävisivät. Jos se on kierre, olen mielelläni siinä kierteessä.

Vierailija
66/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyminen ei pahenna kuivaa ihoa, vaan päivastoin. Kuivaihoiselle suositellaankin pitkiä suihkuja tai ammekylvyssä käymistä. Kylvyn jälkeen ihon voitelu, jossa voide sulkee kosteuden iholle. Parasta hoitoa kuivaihoiselle.

Vierailija
67/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaikuttaa myös vesijohtovesi. Jos asuu alueella jossa on hyvä vesi iho ei tarvitse rasvaamista välttämättä lainkaan. Jos taas asuu sellaisella alueella jossa vesi kuivattaa ihoa niin minkäs teet?

Vierailija
68/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että ihmisillä on nykyään paljon syöpiä, koska käytetään kaiken maailman kemikaaleja sisältäviä voiteita niinkin isolle alueelle ihmisessä, kuin iho on. Ymmärrän, että ihmiset tarvitsevat lääkärin määräämiä voiteita ym. kärsiessään jostakin ihosairaudesta, jota hoidetaan/lievitetään voiteilla. Tavallinen, normaali kuivaihoinen ihminen, ei tarvitse jatkuvaa voiteiden läträystä koko ihoalueelle.

Mihin niitä kemikaaleja pitäisi laittaa, jos ei iholle`? 

Käyttää vaikka auton peltien tai renkaiden rasvaukseen.

Selvä! Tulen aloittamaan sinun autostasi. Laitan oikein paksun kerroksen voidetta että varmasti tulee rasvattua. 

Kemikaalit = vartalovoide? ehhh.... etkö tiedä, mitä kemikaalit ovat?

Laitatko sä siis iholle kemikaalia, etkä voidetta, meinaan, kutsutko siis vartalovoidetta sanalla kemikaali?

Vierailija
69/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut hyvin herkkä ja kuiva iho. Sain ihon hilseilyn ja kuivumisen kuriin kun jätin suihkusaippuan ja sen myötä ihovoiteenkin pois. Kun iholla ei ole ylimääräistä voiderasvaa, se puhdistuu vain vedellä. Käyn joka aamu suihkussa. iIhan kunnon lämmin suihku, ei saippuaa eikä rasvaa. Iho tuntuu nyt todella hyvältä, pitkäaikaisen ihottumakierteen jälkeen tätä osaa arvostaa. Poikkeus on kasvot, koska meikkaan. Kasvot mun on pakko pestä suihkuöljyllä ja sitten laittaa voidetta,

Vierailija
70/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut hyvin herkkä ja kuiva iho. Sain ihon hilseilyn ja kuivumisen kuriin kun jätin suihkusaippuan ja sen myötä ihovoiteenkin pois. Kun iholla ei ole ylimääräistä voiderasvaa, se puhdistuu vain vedellä. Käyn joka aamu suihkussa. iIhan kunnon lämmin suihku, ei saippuaa eikä rasvaa. Iho tuntuu nyt todella hyvältä, pitkäaikaisen ihottumakierteen jälkeen tätä osaa arvostaa. Poikkeus on kasvot, koska meikkaan. Kasvot mun on pakko pestä suihkuöljyllä ja sitten laittaa voidetta,

Juuri näin toimin minäkin, mutta en meikkaa.

Vierailija
71/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kuivaihoisena on pakko rasvata jos meinaan suihkussa käydä ollenkaan

Vierailija
72/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mielelläni vaihtaisin ihoa jonkun sellaisen kanssa, jonka ei tarvitse rasvata itseään joka suihkun jälkeen. Jos en rasvaa, niin ihoa alkaa kiristää ja kutittaa niin, että viimeistään nukkuessani raavin itseni verisille naarmuille. Pelkkä kumartuminen nostamaan roskaa lattialta kiristää niin selän ihoa, että se sattuu ja tuntuu kuin iho repeytyisi pieniksi palasiksi.

Minulla ei ole mitään ihosairautta. Onpahan vain kuiva iho. Ja pesen itseni pelkällä vedellä tai saippuattomalla suihkugeelillä, enkä edes joka päivä näin talvikautena, jolloin kuiva ilma.

Vierailija
73/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi, että iho on kuiva. Ja ihosairaudesta kärsivä voi vaikuttaa tosi paljon ihon kuntoon perusvoiteen valinnalla.

No atoopikot ovatkin asia erikseen. ap

Kyllä se ihon laiminlyönti näkyy sitten viimeistään 40 vuotiaana.

Vierailija
74/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen atoopikko ja ilman rasvausta joka puolelta nahkaa kiristää syyhyttää.

Talvipakkasilla ilman rasvausta rystyset halkeilevat verille jne.

Ei tajunnut mun naapurin tätikään, kunnes yhtenä talvena tuolle esittelin rystyseni unohtuneiden rasvausten jäljiltä. Mä en ole edes paha tapaus tässä sarjassa.

Joo, tämän ymmärtää, mutta niitä markettien Niveoita EI MAINOSTETA ihosairauksista kärsiville eikä kuivaihoisille, vaan muka normaalina tuotteena tyyliin hiusharja tai hiusshampoo. Meinaan mitä iloa sellaisista hajustetuista kosmeettisista vartalovoiteista on kenellekään? Ihmettelen siis täysin samaa, kuin ap. Yleensä atoopikoille eivät mitkään hajusteet sovi..

Mitä iloa on hajuvedestä? Ei kenenkään iho sellaista tarvitse. Entä suihkugeelistä? Ei sitäkään tarvitse. Ihon voi pestä vaikka mäntysuovalla. 

No daa, tuoksu. Mitä iloa on jostain marketin haisulista Nivea -vartalovoiteesta???? Ja jos peset yhtälailla mäntysuovalla kuin suihkugeelillä tai palasaippualla, niin onnea. Mahtaa ihosi kuivua. Ai niin, sit markettiin Nivea-ostoksille!

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mä käytän talvella rasvaisempia voiteita, kesällä riittää sitten Nivea. Käytän Nivea Softia, joka sopii myös kasvoille. 

Jos mun ois pakko rasvata ihoa kesälläkin tai talvella, niin en kyllä ostaisi jotain markettivoiteita, joissa on hirveän pitkät inci-listat. Itsellä käytössä Atopikin ihovoide sääriin pakkasella.

Atopik on kallis suhteessa siihen sisältöön. Osta Ceraven kosteusvoide. Hinta-laatusuhde ihan mahtava, eikä sisällä mitään allergeeneja, hajusteita, alkoholia tai turhaa eikä tuki ihohuokosia. Vain kosteuttavia aineosia, b-vitamiinia, keramidia ja niasiiniamidia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän