Helsingin Sanomien valheellinen Kiina-uutisointi jatkuu
Kolme Kiina-vastaista uutista jo tämän päivän verkkolehdestä. Suomalaisia otsikoiden lukijoita viedään taas kuin pässiä narussa. "Kiinan diplomaatti pojitteli Kanadan pääministeri Trudeauta ja solvasi tätä maolaisittain ”sylikoiraksi”" huutaa Hesarin otsikko. Totuus kuitenkin, oli että ”Poju, sinun suurin saavutuksesi on Kiinan ja Kanadan ystävällisten suhteiden tuhoaminen ja se, että olet vienyt Kanadan USA:n sylikoiraksi”, pääkonsuli Li Yang tviittasi sunnuntaina.
Kommentit (38)
Mitä kohtaa aloittaja ei ymmärtänyt?
Ihan oikein sanottu. Otsikko vastaa twiittiä.
On eri asia puhua maasta kuin henkilöstä. Hämmentävää, etteivät jotkut tajua edes sitä.
Itse tosiaan peruutin Hesarin tilauksen pari kuukautta sitten kesällä 2020 alkaneen Kiina-vastaisen propagandan takia. Tuulipuvuille näyttää kuitenkin uppoavan kuin Trumpin puheet maaseudun amerikkalaiseen.
Ja näin myös kiinalaisten trollitehdas on rantautunut Vauva.fi:lle. Toivottavasti valtion työntekijöille kuuluu kattava työterveys, joka sisältää mielenterveyspalveluita.
Eikun hetkinen, eikös Kiinassa kaikki hullut, vähemmän hullut, vähemmistöt ja "valtion viholliset" viedä leireille uudelleenohjelmoitavaksi?
Kiina poikottiin!!! Usa tuotteet tilalle!!!!
Ottamatta kantaa itse asiaan, täytyy olla todella yksinkertainen ihminen (tai trollaaja) jos ei ymmärrä otsikon ja twiitin eroa kuten nuo ensimmäiset kommentoijat.
Vierailija kirjoitti:
On eri asia puhua maasta kuin henkilöstä. Hämmentävää, etteivät jotkut tajua edes sitä.
No höpö höpö.
Pääministeri on vaikuttanut siihen että Kanada on USAn sylikoira. Tähän en ota kantaa. Kerroin vain mitä twiitissä on väitetty.
Ei se maa liiku ITSE mihinkään, ei edes USAn sylikoiraksi!
Palstalle ovat löytäneet nähtävästi tiensä MAGA-kansan ja putlerin trollien lisäksi myös kiinastelijat.
Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa itse asiaan, täytyy olla todella yksinkertainen ihminen (tai trollaaja) jos ei ymmärrä otsikon ja twiitin eroa kuten nuo ensimmäiset kommentoijat.
Heh
Ei ole mitään eroa.
...
pojitteli = puju
solvasi Trudeauta ”sylikoiraksi” = OLET vienyt Kanadan USA:n sylikoiraksi”
Vierailija kirjoitti:
Palstalle ovat löytäneet nähtävästi tiensä MAGA-kansan ja putlerin trollien lisäksi myös kiinastelijat.
Hienoa.
Persuissahan on näitä Kiinaan päin kumartavia (mm. Mika Niikko)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö.
Pääministeri on vaikuttanut siihen että Kanada on USAn sylikoira. Tähän en ota kantaa. Kerroin vain mitä twiitissä on väitetty.
Oletko oikeasti noin tyhmä? Hesarin sivuillakin kommentoijat kirjoittaneet, ettei otsikko vastaa twiitin sanomaa. 50 yläpeukalla muuten.
Vierailija kirjoitti:
Kiina poikottiin!!! Usa tuotteet tilalle!!!!
Eiköhän USA ole vskoillut meitä jo ihan tarpeeksi:
- Google
- Microsoft
- Apple
- jne jne
On ero sillä onko Kanada USA:n sylikoira vai onko Trudeau sylikoira. Useimmat tajuavat tämän. Case closed.
Aloittaja on oikeassa. Olen toimittaja. Hajaantukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö.
Oletko oikeasti noin tyhmä? Hesarin sivuillakin kommentoijat kirjoittaneet, ettei otsikko vastaa twiitin sanomaa. 50 yläpeukalla muuten.
Älä jauhaa pas*jaa.
Tuosta tajuaa jokainen normaalilla järjellä varustettu mitä tarkoitetaan.
Pääministeri vienyt. Ilman sitä maa ei liiku kenenkään sylikoiraksi.
Eikös tuo ihan oikein ole sanottu.