**Ensikot sunnuntaina**
Kommentit (28)
Paljon, paljon onnea Queenille ja koko perheelle pienestä prinsessasta! =) Kovin oli täsmällinen tyttö =)
Tässä eilinen linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8046456&p=2&tmode=1&smode…
Nyt ei muuta..
t. poppis
Erittäin paljon onnea Miin ja Queenin perheille pikkutuhisijoista :) Tulkaahan sitten kun jaksatte ja kykenette kertomaan vähän synnytyskertomusta :)
MiaMik rv 33+4
Ja tervetuloa tuonne vauvapuolelle!!!
Marika & Eetu 6kk 1vko
Miin ja Queenin perheelle!!!!!!!!!
Ihanaa,lisää nyyttejä!!!Onkoha Niamey päässy reissuun jo....?
Mukavaa sunnuntaita kaikille!!!!!!!
-Pepsi ja Villipylly rv36+0!!!!!!!!!!
[color=pink] Täsmällinen pikku-prinsessa teillä. Ja aivan ihanan nimen olette hänelle keksineet! Oikein paljon Onnea koko perheelle, nauttikaa vauvan tuoksusta ja pienestä tyttösestä! Kun jaksat/ ehdit, niin tule kertomaan lisää kuulumisia ja synnytyskertomusta...
Sippu ja pikku-tikru 34+2
[color=104E8B] Paljon onnea Queenille ja koko perheelle!!! Onnea myös Miille poikavauvelista! Ihanaa! :) [/color]
[color=BF3EFF] Meillä täällä on tänään aikamoinen tohinapäivä. Eilen tosiaan täytin 24v. ja tänään sitten olisi tulossa paaaaljon vieraita synttärikakulle! On ukkelin kanssa siivoiltu koko aamu ja nyt kohta pitäisi alkaa vääntämään kaikenlaista synttäritarjottavaa vieraille. Huh-huijaa...olo meinaa olla vähän huono (oksettaa vähän ja heikottaa), mutta eiköhän tämä tästä:) [/color]
[color=104E8B] Joku (olikohan Sippu vai Poppis) kyseli, että miten mökkireissu meni ja kerroinko kavereille vauvasta:) Hyvin meni reissu ja enhän mä malttanut olla kertomatta! Heti kun kaverit astuivat ulos autosta, tämä tyttö jo toitotti ilouutisen ilmoille:) Hölösuu mikä hölösuu! [/color]
[color=BF3EFF] Jeps, mutta nyt on pakko taas lähteä touhuilemaan keittiöön (hih...kuulostaa ihan siltä, että menisin seksiä harrastamaan)...no joo, kuitenkin. Kaunista sunnuntaita kaikille ihanille Ensikoille:)! [/color]
[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 9+1 ~ ♥ ~ [/color]
Ihanaa kun saadaan lisää vauvoja ensikoihin!
Paljon onnea Queen ja Mii!!! Queenilla olikin yhtä täsmällinen vauveli kuin meilläkin =D
pikku-milli & Akseli 3,5kk
ONNEA Miin ja Queenin perheille ihanista pikku vauveleista!!!! =) Oikein hyvää vauvailuaikaa molemmille.. ja Miille tsemppiä imetyspuuhiin!
Pepsis: Tsemppiä raha-asioiden kanssa.. Se on kurjaa kun joutuu niiden kanssa painimaan. Toivottavasti raha-asioiden kanssa menee kuitenkin parhain päin.
Niin ja kyllä se sun supistukset ihan kunnon supistuksilta kuulosti. =)
MiaMik: Enpä nyt tiiä siitä että tiiänkö imetyksestä mitään, mutta ainakin tiän mistä aion apua kysyä jos tulee tenkkapoo. :D
Viipuli: Onnea syntymäpäivän johdosta!!!
Oma napa:
Meillä oli eilen ne babyshowerit.. Oli oikein mukavaa. Äiti, täti ja kaveri oli tehny kaikki tarjottavat ja hoiti muutenkin sen puolen... Me saatiin Pennarin kanssa vaan palloilla ja ihmetellä kaikkia ihania lahjoja mitä saatiin. =) Sisko oli tehny/kirjottanu korttiin aivan ihanan runon, joka sopi niin hyvin meijän tilanteeseen, että tippalinssissä sitä aina luin/luen. Laitan sen tähän teillekin luettavaksi:
" Pieni enkeli
toivottu, odotettu.
Ei satuhaikaroita,
työtä, tahtoa
suurta rakkautta.
Tuli uutinen,
ihana odottaminen.
Huokaus ja helpotus,
vielä loppurutistus.
Turvallista matkaa,
siitä seikkailu vasta alkaa!
Tervetuloa,
pikku enkeli."
Sit oli äidin, siskon ja tätien nimet + lopussa vielä " PS. Nallukkakin jo huokaa, pikku prinsessa pian tuokaa!"
Heh. Toi Nallukka on mun nalle, joka on ollu mulla ihan pikkuruisesta asti... ja mä oon testannu sen kanssa kaikkia vauvajuttuja -> rattaita, sitteriä, vaatteita, kestovaippoja, kantoliinaa, jne. :)
Että semmosta... =) No höh... ei nää kyyneleet ny lopu ollenkaan. :D Jatkan vaikka myöhemmin uudelleen.
Burde ja Pennari 33+0!!! =)
Itkuhan sitä lukiessa pääsi...
Muutenkin on tänä aamuna ollut itku vähän herkässä, kun mulla alkoi heti herättyäni hirveä päänsärky vasemmalla puolella ja loppua ei näy. Mua kun normaalisti särkee päätä sen kaksi kertaa vuodessa, niin ei oo yhtään kivaa ei! Edes Ievan polkasta ei ole apua ;)
Minulla on myöskin ne baby showerit parin viikon päästä ja ihan jänskättää mitä kaikkea ohjelmaa siskoni on sinne keksinyt :)
Sippu: Saitko ostettua sen kauratyynyn?
MiaMik rv 33+4
...Queen ja Mii!!! Nauttikaa vauvantuoksuisista tutustumishetkistä!
Burden saama runo oli todella kaunis ja liikuttava - itkuhan sitä lukiessa tuli täälläkin. Snifffff.
Täällä on surkea ilma; viileetä ja kauhee tuuli. Ei oikein tiedä mitä sitä tässä alkais tekemään.
Pitäiskö mennä keittiöön touhuilemaan Viipulin tavoin, hih...
Makkara rv13+3
Ja ihana nimi..! Meilläkin pyöri tuo toinen nimi vaihtoehtona, mutta mies ei sitten innostunut.. Keksin juuri tänään meidän tyttelille sopivan nimen, eli nyt on sekä tytölle että pojalle ihanat ja " omalta kuulostavat" nimet odottamassa.
Ja kieltämättä Burden saama runo oli aika koskettava. Täällä perheen luona ei vaan kehtaa ihan kaikesta kyynelehtiä, kun eivät ole vielä tottuneet tähän itkuiitaan..
Mun on pakko aikaistaa kotiinmenoa yhdellä päivällä ja lähteä jo tänään, kun en kestä olla miehestä erossa enää yhtään päivää. Tarkoitus oli lähteä maanantai-iltana, mutta eilenkin niiskutin tunnin illalla sängyssä ikävääni. Pakko päästä taas omaan sänkyyn oman ihanan miehen viereen! Vannotinkin sitä jo, että enää ei raskausaikana olla erillään kuin maksimissaan yksi yö. Me ei muhkun kanssa pärjätä kahdestaan! :)
Kandi & muhku 20+5
Onnea Queen ja Mii!
Ja tämä täällä edelleen masua kasvattaa ;)
Tiitillä oli eilen rauhallisempi päivä ja tuntuu olevan tänäänkin.. eikös sekin ole merkki lähenevästä synnytyksestä?? Vai toivonko vaan liikoja :)
Mun täti oli ennustanut että synnytän su-ma välisenä yönä.. eli ens yönä sit tulis tiiti maailmaan ;) Saas nähdä kuinka käy! Tädillä takana 7 synnytystä että kai sitä uskoa vois :)
Mutta nyt meen katsomaan josko pyykit olis kuivunut!! Täytyy pitää paikat kunnossa.. jos se lähtö vaikka illalla tuliskin :)
Niamey ja tiiti rv 41+3
.. Miin ja Queenin perheet!!
Ihanaa kun nyyttejä tupsahtelee :)
fio rv 24+6
Tässä vielä linkki vauvakuviin:)
Ja Niameylle jaksuja,kyllä se kohta tulee!
http://koti.phnet.fi/cyanhaze/
Queen
AIVAN IHANA PIKKU PRINSESSA!!!! <3 <3 <3
En osaa kyllä muuta sanoa... on niin sulonen, että menee ihan sanattomaksi. :)
Burde ja Pennari 33+0
PS. NIAMEY: Ihania kuvia taas sulla! Ja toivotaan, että se ennustus pitää paikkaansa... kyllähän noi sun kuvaamat jutut (pahoinvointi, vähemmän liikettä, jne.) kuulostaa siltä, että H-hetki lähestyy!!! =) Ihanaa...
[color=deeppink][size=2]Kiitos rakkaat Enska-toverit!!! Luin teidän viestit ja onnittelut aivan onnenkyyneleet silmissä ♥[/size][/color]
[color=deeppink][size=2]Ja suurensuuret onnittelut ihanista nyyteistä myös Miille ja QueenBzZille!!! ♥ Meidän vauvathan on sitten lähes samanikäisiä, joten toivottavasti tulette tuonne vauvapuolellekin kertomaan kuulumisia, miten teillä alkaa arki sujua ja lapsokaiset kasvaa.[/size][/color]
Kotiuduttiin siis eilen synnäriltä. Meidän pieni pallero tuhisee parhaillaan vaunuissa, ja aina tässä välissä on pakko käydä nuuhkaisemassa ihanaa vauvantuoksua, kun vieläkin olen onnesta pökkyrässä ja on vaikea uskoa, että siellä se nyt on, äidin oma kulta! Mullakin epparihaava tykyttää ikävästi, kuten Miillä, mutta raapustanpa silti synnytyskertomuksen, kun sitä olitte jo kaipaillut.
Tuntuu niin uskomattomalta ajatella, mitä kaikkea olen teidän kanssa kokenut ja jakanut, ja että nyt saan vihdoin tulla kertomaan teille meidän suloisen pienen pojan syntymästä!
Eli kuten olittekin täällä spekuloineet, lähtö tuli aivan yllättäen tiistaiaamuna, päivä synnytystapa-arvion jälkeen. Heräsin aamuyöllä klo 4 maissa ensimmäisiin tunnistettaviin supistuksiin, sellaisiin aaltomaisiin, mutta ei kovin kivuliaisiin. Väliksi laskeskelin puolihuolimattomasti noin 10 min. kun en millään uskonut, että ne voisi oikeasti tarkoittaa jotain. Olo oli kuitenkin jotenkin levoton ja kävin suihkussa ja söin aamupuuron klo 5 maissa. Kuvittelin, että supistelu loppuisi viimeistään suihkussa, mutta ne vain jatkui... Sitten luin yhden kirjan loppuun. Ajattelin, että kellahdan vielä hetkeksi miehen viereen torkkumaan ja aloin ensimmäistä kertaa tosissani pohdiskella, että uskaltaakohan sitä päästää lähtemään töihin...
Ehdin torkkua noin 5 minuuttia, kun aivan yllättäen lapsivedet meni klo 7.30. Nykäisin miehen hereille ja sanoin, että nyt ei ole epäilystäkään. Et lähde mihinkään töihin vaan me lähdetään synnyttämään! Pakkailtiin rauhassa sairaalakassi ja turvakaukalo autoon ja kävin vielä suihkussa, kun lapsivettä tuli edelleen koko ajan. Synnytysosastolle kirjauduttiin klo 9 maissa. Kohdunkaulaa oli jäljellä 0,5 cm ja kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki. Koska vedet oli selkeästi mennyt, meitä ei enää päästetty (enkä olisi halunnutkaan!) kotiin. Lähdettiin sitten kävelylle ja käytiin jännittyneissä tunnelmissa syömässä palat omppupiirakkaa. :) Tunnin kuluttua palattiin synnytysosastolle, kun supistukset alkoi jo olla kipeitä ja säännöllisiä. Pärjäsin ihan hengittelemällä rauhassa lepohuoneessa noin tunnin ja sitten alkoi olla sen verran tuskallista, että pääsin ammeeseen. Suosittelen ammetta, jos vain sinne pääsette! Mies pystyi suihkutella supistuksen aikana alaselkää lämpimällä vedellä, ja muutenkaan kipu ei tuntunut niin pahalta. Ammeessa olin noin 45 minuuttia, mutta sitten supparit koveni niin selvästi, että tulin aika huonovointiseksi niistä ja ammehuoneen trooppisesta kuumuudesta! Oli pakko nousta pois vedestä, ja kätilö totesi, että eiköhän siirrytä synnytyssaliin! En meinannut uskoa, että ollaanko jo niin pitkällä?! Klo oli noin 13 tässä vaiheessa.
En tiedä onko mulla vaan uskomattoman alhainen kipukynnys vai oliko ne supistukset tosiaan vaan kovia, mutta tässä vaiheessa väänsin jo itkua, ja ennen kuin opin hengittämään ilokaasua oikein, meinasi muutaman supparin aikana iskeä paniikki! Mies onneksi tarjoili vettä koko ajan ja yritti parhaansa mukaan keventää tunnelmaa juttelemalla kaikenlaista kätilön kanssa ja naureskelmalla jotain drinkeistä. Tunnin verran kestin ilokaasun avulla, mutta täytyy sanoa, että olin kyllä ihan sekaisin! Pidin vain silmiä kiinni ja yritin keskittyä selviämään jokaisesta supistuksesta. Silti koko ajan ajattelin, että tämä on vasta alkua ja vielä pahempaa on tulossa. Oli vaikea uskoa, että synnytys oli täysin käynnissä ja että meidän lapsi todella synytyisi ihan muutaman tunnin sisällä. Niin yllätyksenä tuli kyllä meille tuo lähtö!
Sain siis epiduraalin klo 14 maissa, ja silloin kohdunsuu oli 5 cm auki. Kätilö oli todella tyytyväinen synnytyksen nopeaan edistymiseen (siihen nähden, että olin ensisynnyttäjä), vaikka itsestä se aika tuntui uskomattoman pitkältä! Ihmettelen, jos joku voi olla huutamatta synnytyksessä, koska mulle ainakin se oli todella raju kokemus, ihan sellainen " eläimellinen" tai siis kaikki reaktiot ja tunteet tuli kyllä huudettua ihan estoitta! :) Siinä sekopäisenäkin kuitenkin kuulin, kun kätilö yhtäkkiä sanoi, että ei saanut aluksi kiinnitettyä anturia vauvan päähän, kun oli niin paljon hiuksia! Olin niin hämmästynyt, että tajuttomista kivuista huolimatta totesin miehelle, että eihän meidän vauvalla voi olla hiuksia! :) Siinä vaiheessa hetkellinen onnentunne käväisi jo mielessä, kun tajusin, että vauva oikeasti synytyy ja saan sen kohta rinnalle!
Epiduraali oli aivan taivaallinen helpotus! Kun se vihdoin alkoi vaikuttaa, pystyin taas pitämään silmiä auki ja juttelemaan miehen ja kätilönkin kanssa. Vauvan syke kuului onneksi tasaisena koko ajan, ja varmistin aina mieheltä vähän väliä, että onhan vauvalla kaikki hyvin. Omia supistuksia vahvistettiin oksitosiinitipalla, ja suppareita tulikin ihan parin minuutin välein. Kipu oli kuitenkin epiduraalin ansiosta siedettävää, ja ennen kuin huomasinkaan, kätilö ilmoitti, että synnytyskanava on täysin auki! Sitten vain odotettiin, että tulisi ponnistamisen tarve, kun epiduraali pitää sen kuulemma poissa. Ponnistamisen tarvetta ei edes kunnolla ehtinyt tulla, kun poika vaan alkoi syntyä kuin itsestään! Ponnistusvaihe oli siis nopea ja vain viimeiset pään ponnistukset oli todella kivuliaita. Kun mies ja kätilö kannusti, että pää on jo puoliksi ulkona, punnasin seuraavalla supistuksella kaikin voimin, ja poika oli syntynyt klo 16.46!!! Poika kiljahti heti lujaa ja sitten sain ihanan pienen vauvan rinnalleni! Aivan uskomaton tunne, ei sitä voi kuvailla! Kaikki synnytyksen aikana koetut kivut unohtui saman tien. Eppari siis mullekin tehtiin ja lisäksi tuli muutamia muita pieniä ruhjeita, mutta muuten olo oli todella hyvä heti. Kävin itse suihkussa ja söin hyvällä ruokahalulla jo synnytyssalissa. Olin varmasti mailman onnellisin äiti, kun kävelin synnyttäneiden osastolle työntäen omaa pientä nyyttiäni sängyssä! Ei jäänyt mitään pelkoja tai kauhukuvia, synnytys on todella kaunis ja ihana tapahtuma! Toivottavasti en pelästyttänyt ketään tulevaa Enska-äiti tällä kertomuksella. Olette etuoikeutettuja, kun pääsette kokemaan oman lapsen syntymän ihmeen!
Ikionnellinen Äiti-Q, Isi-Q ja poika 5 vrk
Ihania kuvia! Kivasti kasvaa kuume...
Oon@ (kuumeilupuolella edelleen...)
Ihanalta kuulosti tuo teidän synnytys, vaikkei se ihan kivuton ollutkaan. ;) En usko, että tuosta kertomuksesta jää kellekkään pelottava kuva synnytyksestä.
Hienoa, että synnytys meni hyvin ja olette kunnossa! =) Ei muuta kun ihania hetkiä vauvan kanssa... kohta varmaan saatte seuraa vauvapuolelle Niameysta ja muista. =)
Burde ja Penni-Enni 33+0 (edelleen =))
En löytänyt aloitusta joten tein semmosen nopsaan:) Joku muu saa laittaa linkin eiliseen:)
Elikkä: Pieni neiti Liia Minea syntyi 9.8 klo 21.50
rv 40+0, 3960g/50cm, pipo 36cm ja ihana pikku tuhisija se on, eilen tultiin kotiin:)
Eilen myös jouduttiin lopettamaan meidän koiravanhus kun sydän ei enää kestänyt..eli aikamoinen päivä oli.
Kirjoittelen myöhemmmin lisää ja kurkin mitä muille nyyttinsä saaneille kuuluu,eppari tykyttää pehvassa;)
Queen ja Liia