Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin alaiseni sometililtä mahdollista vihapuhetta.

Vierailija
30.03.2021 |

Työskentelen hänen esihenkilönään ja on myös erinäisissä someryhmissä jäsenenä. Tykkäyksiä meemeihin ynnä muita ponnahtelee ilmoituksiini. Seuraan myös uutisia ja tiedän että asia on tapetilla ja että ihmiset ovat jakautuneet asiassa fifty-fifty. Esimiehenä minun varmaan pitäisi reagoida jotenkin vai pitäisikö antaa asian olla, onhan kyse työntekijän vapaa-ajasta.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole oikeus reagoida hänen vapaa-ajan juttuihinsa. Ei edes tässä tilanteessa.

Vinkkaa siellä somessa poistettavaksi vihapuheeksi.

Vierailija
2/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juuri sellainen ku*ipää pomo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt pitää alkaa ahkerasti keksimään jotain, jolla saat hänet ongelmiin työpaikalla. Sitten voi olla jonkinlainen mahdollisuus päästä hänestä eroon.

Vierailija
4/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmianna jollekin taholle. Käytä mielikuvitustasi!

Vierailija
5/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä setassa, Luonalla tai SPR tai vastaavassa?

Jos et, niin miksi stalkkaat alaistesi nettikäyttäytymistä?

Vierailija
6/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikuttaa yrityskuvaasi tai asiakassuhteisiin, asiaan tulee puuttua työnkuvasi mukaan. Olen itse ylemmässä johdossa, ja jos joku päälliköistä tulisi kysymään minulta samasta asiasta, niin järjestäisin työntekijöiden keskuuteen somekäytöskoulutuksen. Jos se viesti ei mene perille, niin varoitus. Meidän yrityksessä julkisuuskuva on tärkeä, eikä yksittäisen työntekijän toiminta saa sitä vaarantaa.

Vierailija
7/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita hallituksen some-agenteille!

Vierailija
8/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansandelakratia kirjoitti:

Ja kuka h*mmetti on ESIHENKILÖ?

Vierailija
9/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikuttaa yrityskuvaasi tai asiakassuhteisiin, asiaan tulee puuttua työnkuvasi mukaan. Olen itse ylemmässä johdossa, ja jos joku päälliköistä tulisi kysymään minulta samasta asiasta, niin järjestäisin työntekijöiden keskuuteen somekäytöskoulutuksen. Jos se viesti ei mene perille, niin varoitus. Meidän yrityksessä julkisuuskuva on tärkeä, eikä yksittäisen työntekijän toiminta saa sitä vaarantaa.

Yrittäjänä samaa mieltä, ei meille öyhöttäjiä tarvita muutenkaan.

Vierailija
10/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset ovat jakautuneet asiassa fifty-fifty, niin tuskin kyseessä on silloin vihapuhe, vaan näkemyserot. Monet tietyn ideologian omaavat yliherkät edustajat tulkitsevat erimielisyydet usein vihapuheena eivätkä mielipide-eroina. Tästä syystä vastustan vihapuhemääritelmän lanseerausta esim. oikeusprosesseihin ym.

Vierailija
11/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on kunnianloukkaus, kiihottaminen kansanryhmää kohtaan tai laiton uhkaus, niin silloin voit tehdä rikosilmoituksen.

Jos hän on työtehtävissä jossa voidaan katsoa että rikosrekisteri horjuttaa luottamusta, esimerkiksi rahan kanssa tekemisissä.

Hänet voit sitten irtisanoa, mutta vasta kun hänet on tuomittu siitä rikoksesta, ei ennen.

Vierailija
12/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on kunnianloukkaus, kiihottaminen kansanryhmää kohtaan tai laiton uhkaus, niin silloin voit tehdä rikosilmoituksen.

Jos hän on työtehtävissä jossa voidaan katsoa että rikosrekisteri horjuttaa luottamusta, esimerkiksi rahan kanssa tekemisissä.

Hänet voit sitten irtisanoa, mutta vasta kun hänet on tuomittu siitä rikoksesta, ei ennen.

Ei irtisanomiseen tarvita rikostuomiota. Haitan aiheuttaminen yrityksen toiminnalle riittää.

Vierailija
13/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alaisesi on kanssasi poliittisesti eri mieltä, eli sinun silmissäsi ns. ajatusrikollinen?

Tsori, mut Suomen laki estää syrjimisen työssä poliittisten mielipiteiden vuoksi. Alaisellasi on oikeus vapaa-ajallaan omiin mielipiteisiinsä, siitäkin huolimatta, että ne ovat erilaisia kuin sinun.

Vierailija
14/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijän vapaa-aika ja henkilökohtaiset mielipiteet eivät ole työnantajan omaisuutta. Työntekijä myy sinulle palveluksiaan palkkaa vastaan. Vapaa-aika on hänen ikiomaa elämäänsä.

Vierailija
15/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kansandelakratia kirjoitti:

Ja kuka h*mmetti on ESIHENKILÖ?

Muunsukupuolinen av-mammaoletettu

Vierailija
16/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi, jos henkilö vanhingoittaa toiminnallaan yrityskuvaa, niin lähtee meiltä samantien. Meillä oli tämmöinen tapaus viime syksynä, nyt entinen varastopäälikkö on sitten työttömänä. Emme kaipaa tyyppiä kyllä muutenkaan.

Vierailija
17/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esimuunsukupuolinen ja havaitsin alaiseni liittyneen perussuomalaisten paikallisjärjestöön. Mitä teen?

Vierailija
18/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkaa sulla on housuissasi

Vierailija
19/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijän vapaa-aika ja henkilökohtaiset mielipiteet eivät ole työnantajan omaisuutta. Työntekijä myy sinulle palveluksiaan palkkaa vastaan. Vapaa-aika on hänen ikiomaa elämäänsä.[/quote] On, mutta jos syyllistyy rikokseen tai loukkaa potentiaalista asiakaskuntaa julkisesti vapaa-aikanaan saa mennä muualle myymään palveluitaan.

Vierailija
20/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi, jos henkilö vanhingoittaa toiminnallaan yrityskuvaa, niin lähtee meiltä samantien. Meillä oli tämmöinen tapaus viime syksynä, nyt entinen varastopäälikkö on sitten työttömänä. Emme kaipaa tyyppiä kyllä muutenkaan.

Kakkaa on sunkin housuissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme