Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pestä suihkukaappi

Vierailija
30.03.2021 |

En ole aiemmin asunut asunnossa jossa olisi suihkukaappi tai seinää. Eli ihan kaakelilla ja suihkuverholla menty tähän asti.

Otin cillit babgiä, suihkin sitä ympäri kaappia ja pyyhin mikrokuituliinalla, sitten huuhtelin suihkulla. Lopputulos: Saippuajälkiä edelleen, tämän huomasin jo huuhdellessa ja rapsuttelin niitä pois, lasit sellaisia rätin pyyhintäjälkiä täynnä ja valumia myös. Aikaakin meni 30min. Ärsyttää.
Millä ja miten tuo kannattaisi jatkossa hoitaa mahdollisimman helposti?

Loppukevennykseksi kaikille jotka jaksoivat lukea läpi, niin tuossa on se käsisuihku vasemmalle ja sadesuihku oikealle, käänsin oikealle kun aloin huuhtelemaan kaappia ja olin läpimärkä :D

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pesuaine ja hankaus sienellä. Minusta tuo kaapin pesu on todella ärsyttävää ja lasiseinät ovat parissa päivässä saman näköisiä kuin ennen pesua. Hirveän työlästä.

Jos vika käyttäjä kuivaa lastalla seinät, nii ei tarvi usein pestä.t. kymmenien vuosien kokemus

Vierailija
22/24 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pesuaine ja hankaus sienellä. Minusta tuo kaapin pesu on todella ärsyttävää ja lasiseinät ovat parissa päivässä saman näköisiä kuin ennen pesua. Hirveän työlästä.

Jos vika käyttäjä kuivaa lastalla seinät, nii ei tarvi usein pestä.t. kymmenien vuosien kokemus

Täytyypä ottaa käyttöön toi kikka. Mulla kun on "suihkuseinän" lisäksi siinä myös saunan lasiovi. Suihkutan aina suihkutuokion päätteeksi shampoojäämät pois, mutta totta kai niihin kalkkitahroja jää. Olisiko joku wc-pesuaine, joka poistaa kalkkeutumia, hyvä tuohon tarkoitukseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas kuinka inhoan suihkukaapin pesua. Menee aikaa kamalasti ja koko ajan kyynärpäät kolisee seiniin.

Vierailija
24/24 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suihkutan ensin seinät märäksi ja sitten märille pinnoille Antikal-vaahtoa. Annan vaikuttaa joku 5-10 minuuttia ja pesen pois joko sienellä tai mikrokuituliinalla. Ehkä kerran kuussa pesu saksalaisella etikkasaippua-aineella, jonka merkkiä en kyllä muista.

Aika-ajoittaista pesua tärkeämpää on sliipata vesi pois pinnoilta JOKA suihkun jälkeen. Minulla on suihkussa ikkunaraappa tätä varten. Näillä keinoilla on pysynyt lasit, kaakelit ja hanat säihkyvänä.