Se ei sitten riitä, että kutsut minua, kun tarvitset itse apua
En tule sinua vanhainkotiin hoitamaan eivätkä sitä tee hemmottelemasi lapsetkaan. Tiedän, että teet minut perinnöttömäksi ja sitä toivonkin. Itse asiassa yritän vielä katkaista sukulaissuhteemme. Sellainenkin on mahdollista, ajattele. Saat rauhassa selittää hoitajille kuinka kiittämätön kakara olen. Mutta en minäkään ole hiljaa siitä, kuinka pyysit tappamaan itseni, yritit tappaa minut ja katsoit sormiesi läpi sairastamistani ja yritit kaikin tavoin saada minut kärsimään. Sillä täältä minä nousen ja en aio häpeillä tarinaani. Mutta sinuna minä häpeäisin. Tiedän, että aiot sanoa kuolevasi kohta ja haluavasi vielä tavata. Puhua asiat selväksi ja kun tulisin niin haukkuisit minut maan rakoon. Sitä ei tapahdu, tiedoksesi. Siellä pienessä kylässä se vielä toimi ja kaikki uskoivat, mutta täällä muut ovat oikeasti tavanneet minut. He tietävät millainen oikeasti olen eivätkä sinun kierot sanasi ole myrkyttämässä heidän ajatuksiaan. Ja vielä se, mitä et haluaisi kuulla niin minulla menee hyvin.
up