Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette sairaalan henkilökunnan käsivarsi- ym. näyttävistä tatuoinneista?

Vierailija
29.03.2021 |

Katsoin tuota Elossa24-ohjelmaa niin yllättävän monella oli mahtavan kokoiset tatuoinnit. En mä kyllä oikeastaan tykännyt.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen SH eikä mulla ole tatskoja. Monella työkaverilla on ja joillakuilla ihan koko selän ja käsivarren peittävät. Ite en tatskoista tykkää mutta jokaisen oma asia ottaako.

Vierailija
22/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei ne tatuoinnit vuoda potilaan päälle sieltä käsistä, ne on ihon alla. 

Tatuointeja nyt on yhä useammalla, joten kannattaa suhtautua siihen aika neutraalisti. Jos kaihtaa kaikkia tatuoituja ihmisiä, tulee elämästä aika hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se muste ihossa vaikuttaa ammattitaitoon? En mäkään tykkää blondeista hiuksista miehillä, mutta ei se mun pyllyä kutita kun olen sairaalassa.

Vierailija
24/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilökunta on ammattitaitoista ja hoitaa hommansa sujuvasti, minulle on aivan sama vaikka he olisivat kasvojaan myöten tatuoinneissa, värjäisivät hiuksensa kirkuvanvihreiksi, pitäisivät countrymusiikista, pukisivat ylleen hevosnaamarin tai tanssisivat polkkaa kahvitauollaan.

Polkassa menee raja itsellä.

Vierailija
25/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on niin tyhmä että on antanut sotata itseään, en usko hänen pystyvän työkokeilua kummempiin asioihin. Saattaa olla joku veritautikin. Vaatisin puhtaan hoitajan.

Et ole sairaalahoidon tarpeessa pääset lähtemään heti kotiin. Näkemiin.

Vierailija
26/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Ei ne tatuoinnit vuoda potilaan päälle sieltä käsistä, ne on ihon alla. 

Tatuointeja nyt on yhä useammalla, joten kannattaa suhtautua siihen aika neutraalisti. Jos kaihtaa kaikkia tatuoituja ihmisiä, tulee elämästä aika hankalaa.

Minulta saa palvelua ilman tatuointeja.

Vierailija
27/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä on.

Vierailija
28/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin muutama vuosi sitten keskellä yötä päivystykseen, jossa tippapulloa asettelevalla miespuolisella hoitajalla oli käsivarret täynnä tatuointeja. Olen hirveän neulakammoinen, mutta noissa tatuoinneissa riitti juttua ja katseltavaa suonen etsinnän ajaksi. Toivottavasti en ollut liian utelias. Terveisiä Kirurgisen sairaalan korvaklinikan päivystykseen. :)

Vierailija
29/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa vielä 2020-luvulla ihmetellä jonkun tatuointeja? Tatskoja voi olla toimarista professoriin, useimmissa ammateissa ne eivät vain näy vaatteiden alta.

Vierailija
30/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne tatskat oo vankilakundien juttuja. Ja sitten tietysti pikkulapset tykkää sotkea kätensä...

Vierailija
31/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Sä et tykännyt...

Vierailija
32/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa saisikin valita, että tatuoidut eivät joutuisi hoitamaan noin älyttömiä ihmisiä. Siinähän kierisitte tuskissanne ja katsoisitte kelpaako hoito vai ei.

Vierailija
33/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle, onko tatuointeja vai ei. Se on sen henkilön oma asia. Ei siihen nykyään edes kiinnitä huomiota, korkeintaan jos on erityisen hieno voi ihastella että on on onnistunut tatuointi.

Vierailija
34/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäis minäkään. Vähän pelottavia, pistää miettimään, et miksi ihmeessä, onko joku vialla. Jonkun pienen tatskan vielä just ja just ymmärrän, mut isoja, eiei... Mun diagnoosi on, et joku on vialla. En ymmärrä tarvetta piirustella ihoonsa pysyvästi, tosi harvoin isot on kauniita.

Vierailija
35/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olen sairaalassa ollut, ovat yleensä kiinnostaneet muut asiat kuin kenenkään tatuoinnit. 

Joskus saatan uteliaisuuksissani katsoa vähän pidempään ja pohtia itsekseni esimerkiksi mahdollista tarinaa tatuoinnin taustalla. 

Vierailija
36/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yököttää. Mutta ei estä hoitoa.

En kyllä halua käsiin tatuoidun henkilön tekevän mitään sellaista, jossa iho rikkoutuu, kuten pistämistä.

Vierailija
37/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tietäisitte miten paljon hoitajien ulkonäköä arvostellaan, niin hyvässä kuin pahassa. Jokaikinen päivä. Vihaan sitä.

Vierailija
38/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tatskat piiloon työtehtävissä, mikä ihmeen ongelma tämä voisi kenellekään muka olla? Joissain ammateissa näin toimitaankin ja ihan syystä. Ei todellakaan ole millään tavalla puolusteltavaa, jos joku ensihoitaja tulisi onnettomuuspaikalle irvistävä pääkallotatuointi käsivarressaan.

Miettikää nyt vaihteeksi järjellä, eikä aina sillä veltolla suomalaisella "mitä välii" aikuislapsiasenteella.

Vierailija
39/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku jaksaa vielä 2020-luvulla ihmetellä jonkun tatuointeja? Tatskoja voi olla toimarista professoriin, useimmissa ammateissa ne eivät vain näy vaatteiden alta.

Siten, kun niiden yleistyminen ei ole muuttanut mielipiteitäni niistä yhtään. En vain voi käsittää, ihan sama mikä vuosi menossa.

Vierailija
40/48 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yököttää. Mutta ei estä hoitoa.

En kyllä halua käsiin tatuoidun henkilön tekevän mitään sellaista, jossa iho rikkoutuu, kuten pistämistä.

Aina voit allekirjoittaa lomakkeen jossa kieltäydyt hoidosta. Voin kertoa että eipä tee mieli sinua auttaakaan. Onneksi pääministerimme takaa että ihan kotona olemalla saa saman rahan, eikä paina kaltaistesi terveyshuolet. Voi kivasti pitää huolen vain itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä