TV-sarja Pala sydämestä
Kuka on katsonut? Minä katsoin kaikki jaksot putkeen. Muutaman kerran kyyneleetkin valuivat silmistä.
En ole ajatellut, että sosiaalityöntekijän arki olisi lastensuojelussa noin henkisesti raskasta. Ajattelin, että vanhemman tai vanhempieni nuhtelu ja vaikeimmissa tapauksissa lapsen tai nuoren sijoitus ovat ainoita toimenpiteitä eikä asiakkaiden perässä kuljeta suunnilleen vapaa-ajallakin.
Erityisesti hirvitti Jasminin kohtalo. Tyttö oli lähinnä aikuisten heittopusseina. Koska minulla ei ole kokemusta avioeroista niin tuntui todella pahalta, ettei kovia kokenut tyttö päässyt isälleen.
Tuli mieleen, että aikuisilla on kyllä oma osansa lasten ja nuorten pahoinvointiin. Yksikään periaatteessa läheinen aikuinen ei edes kysynyt tytöltä, että kuinka hänellä menee. Pikkulapset ovat vielä avuttomampia.
En ihmettele jos alalla tulee burnout tai sijaistraumoittuu työn luonteen vuoksi.
Katson Areenasta parasta aikaa. Sarjana ihan hyvä, katsottava. Aiheet on kyllä melko riipaisevia mutta sinäsä hyv, että tässä apua edes yritetään antaa ja huomioitavaa, kuinka huonoja asiakkaat ovat sitä itse hakemaan.