Saako kierukan nukutuksessa kunnallisella?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että tällaistakin gynekologista väkivaltaa on olemassa. Ei edes tarjota esilääkitystä, vaan pitää itse tajuta pyytää. Onko tämä käytössä yleisesti muissakin toimenpiteissä, vaan ollaanko taas liikenteessä sillä kivikautisella ajatuksella, että "naisen pitää vain kestää se kipu"? Mitä jos lähdettäisiin siitä, että gynekologiset toimenpiteet eivät saa sattua? Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään henkiinjäämisen kannalta olennainen toimenpide, jonka voi jo vähän olettaakin tuntuvan, vaan jumalauta ehkäisy. En sen kuulu sattua. Älkää suostuko.
No kun se ei satu normaalilla ihmisellä sen enempää kuin vaikka verikoe. Eli vähän nipistää ja siinä se.
Kipukynnys ja se, miltä eri toimenpiteet tuntuvat, ovat todella yksilöllisiä asioita. Käsittämätöntä, miten niin moni tässäkin ketjussa väittää, että kierukan laitto ei satu, vain omien kokemuksensa pohjalta. Jollekin muulle toimenpide voi olla hyvin kivulias. Minä esimerkiksi olen synnyttänyt alateitse, ja synnytys oli helppo. Samoin esimerkiksi hampaiden poraaminen ei satu juuri ollenkaan. Kierukan vaihto sen sijaan on ollut joka kerta todella kivuliasta. Olen oikeasti pyörtymäisilläni kivusta, vaikka otan etukäteen särkylääkettä. Myös papakoe on minulle kivulias, vaikka sen ei kai pitäisi tuntua juuri miltään. Minulla varmaan on kohdunsuulla tavallista enemmän tuntohermoja.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pelon, mutta se ei oikeasti satu juuri yhtään. Pientä epämukavuutta tuntuu alueella laiton jälkeen n.30 min, minulla ainakin, odotin paljon pahempaa.
No en tieten tahtoen hankkiudu tilanteisiin jossa käy kipeää!
Harmi tosiaan kun kunnallisella eletään kivikaudella eikä saa nukutuksessa.
Pitää hommata se kapseli, kipu kädessä ei haittaa, olen vanha viiltelijä. Ap
Mitä höpinää tuo on, ettei se edes satu? Minua sattui hetkellisesti enemmän kuin lääkkeetön synnytys, vaikka toki se meni nopeasti ohi. Oma asennukseni kesti kyllä kauemmin kuin sekunteja. On se kuitenkin sen arvoista, kun en halua hormoniehkäisyä käyttää ja vain kerran kymmenessä vuodessa joutuu tuon kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vai että tällaistakin gynekologista väkivaltaa on olemassa. Ei edes tarjota esilääkitystä, vaan pitää itse tajuta pyytää. Onko tämä käytössä yleisesti muissakin toimenpiteissä, vaan ollaanko taas liikenteessä sillä kivikautisella ajatuksella, että "naisen pitää vain kestää se kipu"? Mitä jos lähdettäisiin siitä, että gynekologiset toimenpiteet eivät saa sattua? Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään henkiinjäämisen kannalta olennainen toimenpide, jonka voi jo vähän olettaakin tuntuvan, vaan jumalauta ehkäisy. En sen kuulu sattua. Älkää suostuko.
Eihän kierukkaa ole pakko ottaa. Emi ei tarvi suostua ellei halua.
Mulle on laitettu, ja otettu pois, 3 kertaa. Hetkellinen epämukava nipistys ja sillä ohi. Paljon enemmän olen tuskaa kokenut hammaslääkärissä, kuin kierukanlaitossa.
Naisten polilla saa kevyessä nukutuksessa ilmeisesti.
Ymmärrän pelon, mutta se ei oikeasti satu juuri yhtään. Pientä epämukavuutta tuntuu alueella laiton jälkeen n.30 min, minulla ainakin, odotin paljon pahempaa.