Miksi niin moni käyttää vieläkin kangasmaskia?
Täällä missä asun suunnilleen puolilla maskin käyttäjistä on pelkkä kangasmaski naamallaan. Mikä saa ihmiset käyttämään niitä vieläkin, vaikka niiden teho on lähellä nollaa ja käyttömukavuuskin jää useimmiten kauas kertismaskeista?
Kommentit (43)
Käyttömukavuus?
Kertismaskit on epämiellyttäviä ja haisee pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos on esim allergioita ei välttämättä kestä kertakäyttöisiä, voi saada iho tai hengitys oireita..
No kannattaako sitten käyttää ollenkaan maskia? Kangasmaskin epidemiologinen merkitys kun on lähes olematon.
Turhamaisuuttaan käyttävät hienomman näköisiä. Pitää olla muodikas.
Jotta olisivat hyväksyttyjä ihmisten silmissä. Mitään muuta virkaahan sillä ei ole.
Onhan ne kangasrätit turhia, mutta kaupunki jakaa niitä ilmaiseksi köyhille ja sosiaalinen paine pakottaa käyttämään maskia joissain tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttömukavuus?
Kertismaskit on epämiellyttäviä ja haisee pahalle.
Laadukkaat kertikset on paljon kangasmaskeja vähemmän tukalia eikä haise lainkaan.
https://ih1.redbubble.net/image.1223968334.0089/ur,mask_three_quarter,s…
Itse käytän tällaista.
Säästösyistä. Opiskelija tinkii, mistä voi.
Jaa että tästäkin pitää valittaa. Onhan se parempi, että edes niitä käyttävät kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Säästösyistä. Opiskelija tinkii, mistä voi.
Mikset ole ilman maskia?
Miksi niin moni käyttää maskia ylipäätään, sitä en voi ymmärtää.
En halua luoda turhaa roskaa muutaman minuutin kauppareissujen takia, muuten en juurikaan joudu tilanteisiin joissa maskia tarvitsisi. Kangasmaski on kuitenkin helppo pestä muun pyykin seassa joka käytön jälkeen joten se ei samalla tavalla kuormita luontoa.
Mulla on Medantan kangasmaskeja, koska en halua roskata. Ne ovat ihan hyväksyttyjä terveydenhoitoalan ihmisillä, joten miksi ei minulla.
Samapa tuo mikä rätti sitä on naamalla. Itse käytän maskia vain, jotta hysteerikot eivät saisi kohtausta.
Maskeista ei ole terveelle ihmiselle kerrassaan mitään hyötyä. Oli se sitten kankainen tai paperinen. Koska yleisen painostuksen takia täytyy maskia käyttää täälläkin, missä on ehkä 1 tartunta joka toinen viikko, käytän mieluummin kankaista, koska se tuntuu iholla mukavammalta ja tuoksuu paremmalta. Käytän koko päivän samaa maskia, vaikka riisunkin sitä välillä, enkä tod pese käsiäni joka välissä.
Olen pihi ja käytän lyhyissä käyttötilanteissa kangasmaskia. Esim. lähikaupassa pistäytyessä tai parinkymmenen minuutin bussimatkalla, jos sen jälkeen ei ole maskinkäyttötarvetta tai edessä vaihto työnantajan maskiin. Jos käyttöaika alkaa olla tunnin luokkaa, otan kertakäyttöisen, jossa käyttömukavuuskin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että tästäkin pitää valittaa. Onhan se parempi, että edes niitä käyttävät kuin ei mitään.
Oletko varma asiasta? Rohkenen epäillä. Kangasmaskien suojavaikutus on oikeinkin käytettynä vain vähäinen, ja niitä käytetään yleisesti ties kuinka kauan ennen kuin niitä pestään. Lisäksi moni luottaa siihen kangasmaskiinsa niin, että turvavälit unohtuu. Siksi uskon, että kangasmaskeista on todennäköisemmin enemmän haittaa kuin hyötyä.
Olen vasta koronan myötä tajunnut että mulla on ilmeisesti tosi pieni naama. Kaikki kertakäyttömaskit peittää koko naaman, vielä kun niiden päällä pitäisi saada silmälasitkin pysymään, mutta kankaisista olen löytänyt helpommin minulle sopivia malleja.
Miksei koronafasístit paheksu kangasmaskien käyttäjiä?
Jos on esim allergioita ei välttämättä kestä kertakäyttöisiä, voi saada iho tai hengitys oireita..