Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Jos olisi 100t, siirtyisin toiseen EU-maahan, joka takaisi pysyvyyden, jolla pelastan itseni. 90m:llä pelastaisi jo maailman.
Muutattaisin perheeni ja itseni pikimmiten esim. Kanadaan.
Kiinnostaisi kuulla miltä kuulostaa täysipitkä konserttiflyygeli nosturin nupista pudotettua asfalttiin. Vielä jäisi rahaa tähteellekin. Sitten voisi kiinnostaa vesihiihto, jonkun lentotukialuksen tai vastaavan vetämänä. Tosiasia kuitenkin on että voittomahdollisuuksia kaventaa entisestään sellainen muuttuja etten lottoa juuri koskaan.
Joku täällä lähtisi matkailuautolla kohti brittejä. Niitä löytää kyllä kai läheltäkin esim. Englannin suurlähetystöstä. Ärsyttää tuo kerrassaan virheellinen ilmaisu. "Britit" ja vielä monikossa ovat ihmisiä, Englannin kansalaisia. Joku täi tai lapamato kyllä kai voi mennä sen maan ihmisiin ihan fyysisesti.
Antauisin legitiimeille hyväntekeväisyyskohteille 88m ja pitäisin loput.
Hankkisin waimon,rahan perässä juoksijat on parhaita. Ei sekota rakkaus päätä
Olisin loppuikäni hädissäni, että minut ryöstetään, lapseni kidnapataan tai hävitän rahat tai joku hakkeroi ne pankkitililtä, tai teen huonoja sijoituksia.
Siirtäisin varat mahdollisimman nopeasti pois Suomesta esim. Britanniaan, jossa ei ole lakeja rintaperillisistä. Sen jälkeen tekisin testamentin, jolla varmistetaan etteivät äitini tai sisarukseni saa yhtään mitään, jos satun kuolemaan. Seuraavaks voisin vaan elellä rentoutuneesti. Omistaisin mahdollisimman vähän materiaa. Eläisin hotelleissa, kulkisin taksilla kaikkialle yms. Miks stressata itseään talon tai auton huolloilla. Kavereille jakaisin luottokortteja vaikka 5000€ kk-limiitillä, joista lasku tulisi luonnollisesti mulle.
Sanoisin kelan,työkkärin ym.muille korpuille fu ja vaihtaisin maata, välittömästi. Jonnekin missä ihmiset on ihmisiä eivätkä työhönsä ja ydinperheeseensä hautautuneita, työttömiä ja köyhiä haukkuvia ja vihaavia muumioita ja ilmastokin sellainen jossa kykenee elämään ja ilman pakkasta, liukkaita teitä joita ei näköjään ole maailman onnellisimmassa maassa varaa hiekoittaa jne.
Kiinnostavaa olisi tehdä sosioekonominen koe jossa lupaisin vaikka 10 000 euroa kymmenelle parhaiten perustelevalle. Etukäteen kerrottuna että nimet ja tarina tullaan ehkä julkaisemaan. Parhaat valitsen itse, vastikkeeton pummaaminen ja urputus päätöksestä aiheuttaa diskaamisen. Kyllä kymppitonnin eteen pitää jotain tehdä.
Siivun omistaminen osakeyhtiöstä ei ole mitään pelaamista vaan joillekin jopa itsensä työllistämistä terveisin veronmaksaja.
En kertoisi kenellekkään voitosta. Mutta ostelisin taas läheisille lahjoja ehkä, niin kuin silloin, kun tuloni olivat vähän suuremmat kuin nyt. Pienellä olen elänyt aina. Mutta kustantanut omat menoni. En ihmeemmin muuttaisi elämääni. Auton vaihtaisin, mutta se pitää lähivuosina vaihtaa muutenkin, kun on jo yli 20v. vanha. Söisin laadukkaasti. Aika laadukkaasti syön nytkin, melkein kaikki raha menee laskujen jälkeen nytkin ruokaan. Ulkomaanmatkailu ei kiinnosta enää, nuorena sain reissata useamman matkan. Vapaa-aikaa ottaisin, mutta sitä minulla on tällä hetkellä yllin kyllin muutenkin. Kehittäisin itseäni, mutta käyn nytkin verkkokursseilla ja kuuntelen ilmaisia webinaareja. Lappiin saattaisin lähteä, mutta olen tässä suunnitellut sitä reissua keväälle muutenkin. Elämä ei paljoa muuttuisi, jos ollenkaan. Olen aika tyytyväinen elämään. Joten siinä mielessä lie elän kuin lottovoittaja! Kyllä ne ovat mielen vapaus ja tyytyväisyys vähään, jotka tekevät onnelliseksi. Ja rakkaus. Näitä ei rahalla edes saisi. Joten tuskinpa edes haluaisin lottovoittajaksi!
Tässä olisi minun agenda:
1. Irtisanoisin itseni 6kk päästä. Tänä aikana aikana totuttelisin ajatukseen muuttuneesta elämäntilanteesta.
2. Käyttäisin 3-4v rahojen sijoittamiseen/jemmaamiseen eri kohteisiin ympäri maailmaa sekä verosuunnitteluun.
3. Aloittaisin puusepän opinnot ja rakennuttaisin aivan upean talon ja verstaan.
En mitään. Ei ole velkaa. Saattaisin tilata evästä Foodoralta.
Elämä on hyvää, en halua muuttaa sitä.
Tarjoaisin palkkion Puten trofeesta.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin Rainbow juuston sijaan Arkijuustoa.
Se ei ole niin hyvää kuin Rainbow-juusto.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin suosikkijääkiekkoseurani sekä itselleni unelmieni kodin ja äidille hänen toiveidensa mukaisen kodin tarvittavine hoitajineen (äiti asuu nyt palvelutalossa). Vielä jäisi vaikka kuinka monta miljoonaa muuhun käyttöön.
Entä sen jääkiekkojoukkueen ylläpito, pelajille hyvät palkat joka kuukausi ? Kauanko miljoonasi riittäisivät ?
Mä pistäisin sen Martelliin tai Moneeseen, tai johonkin vaan mutten ainakaan yhteen hävittäjäkoneeseen.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin suosikkijääkiekkoseurani sekä itselleni unelmieni kodin ja äidille hänen toiveidensa mukaisen kodin tarvittavine hoitajineen (äiti asuu nyt palvelutalossa). Vielä jäisi vaikka kuinka monta miljoonaa muuhun käyttöön.
Entä sen jääkiekkojoukkueen ylläpito, pelajille hyvät palkat joka kuukausi ? Kauanko miljoonasi riittäisivät ?
Tulee mieleen South Park-jakso, jossa Eric osti huvipuiston.
Tällä hetkellä jos voittaisin niin lähtisin maasta hipihiljaa vaikka uudella matkailuautollani. Muuttaisin jonnekin päin brittejä. Ehkä masdeudulle omaan rauhaan ja elelisin herroiksi.