Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (849)

Vierailija

Lähtisin mualimanympärysmatkalle vähintään puoleksi vuodeksi, elelisin puolison kanssa luxushotelleissa ja pienissä viihtyisissä boutique hotelleissa eri puolilla maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos saisit 10
Miljoonaa sillä ehdolla että et heräisi huomenna -ottaisitko?
Et tietenkään.

Eli huominen päivä on sinulle arvokkaampi kuin 10 miljoonaa.
Nautitaan siitä. Luultavasti meillä on huominen vaikka ei olekaan niitä miljoonia.

Heräisinkö siis vasta ylihuomenna?

Vierailija

Lähettäs heti ostamaan omakotitalo. Sekä isompi auto. Lisäksi huonekaluja. Summa on kyllä niin iso, että lahjoittaisin siitä osan muutamille järjestölle ja kodittomille kissoille. Kellekään sukulaisille en puhuisi asiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomen lotossa ei noin isoja potteja ole eikä tule.

Sitähän sää kysyit, vai?

Vierailija

naapurin reiska kirjoitti:
Viinaan ja naisiin ,  loput tuhlaisin.

Itse asiassa tää alkoi yhtäkkiä naurattaa mua 😂 Mä olen 64-vuotias, ja tää vitsi oli vanha jo mun lapsuudessani. Silti joku vielä jaksaa kirjoittaa sen 😂

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Irtisanoutuisin noin 5 sekunnin miettimisajan jälkeen.

Sitten rupeaisin pohtimaan missä haluaisin asua, kun työpaikka ei rajoita, eli mistä ostaisin talon. 

Koska kaikkia rahoja en missään nimessä ehtisi käyttää itse, alkaisin tsekata myös hyvätekeväisyyttä varten jonkun säätiön perustamista.

Vierailija

Eläisin varmaan ensimmäiset pari viikkoa hyvin vapaasti tai jopa päin helvattaa. Tavalla palkatonta heti, useat päivähöplät, safkat kotiinkuljetuksella, taksilla sinne sun tänne. Varmaan "jotain" harkitsematonta (netti)shoppailuakin. Sitten maksaisin asuntolainani pois.

Sen jälkeen alkaisin kartoittaa, saanko ostettua pois joko alakerran, yläkerran tai viereisen naapurin. Laajentaisin siis reviiriäni. Siinä projektissa aika kuluisi leppoisasti hetken jos toisen. Lähtisin myös lähimpieni kanssa johonkin tosi ökyreissuun tavalla kaiken maksan minä. 

Näiden jälkeen pikkuhiljaa palaisin perusarkeen. Mitä nyt jotain rahastosijoitushommelia jatkossa katselisin. Plus kotiin hankkisin siivoojan. 

Vierailija

Säätiöittäisin ison osan rahoista ja en ole päättänyt ihan tarkasti, kuinka ne kohdennettaisiin vähävaraisten perheitten lasten hyväksi ja nuorten mielenterveystyöhön.
Yrittäisin saada muita lottovoittajia mukaan kimppaan.
Maksaisin joulun aikana jonkun kauppiaan avustuksella vähävaraisten perheiden kaikki jouluostokset jossain lähiön marketissa.
Jättäisin seteleitä random- ihmisille, esim. tiputtaisin jonkun ostoskärryyn setelin.
Ostaisin veljelle asunnon ja antaisin rahaa.
Maksaisin ystäväni asuntolainan pois.
Ostaisin asunnon itselleni ja matkustelisin ( toivottavasti joskus vielä voi matkustaa ilman huolta koronasta)
Itseni tuntien olisin aika pian rahaton🤣

Vierailija

Perustaisin unelmien yrityksen, jonka pyörittämiseen olisi varaa matalalla kynnyksellä. Samalla työllistäisin paljon muitakin ihmisiä. Sijoittaisin rahaa fiksusti.

Vierailija

Menisin taksilla kännissä töihin joka päivä, kunnes tulisi lopputili. Tästä voisi kavereiden kanssa lyödä vetoa, montako päivää työpaikalla katselevat touhua.

Vierailija

Tietty kaikki normi jutut kuten auttaisin sukulaisia ym. Mutta ison osan antaisin Luonnonperintösäätiölle suojelualueen perustamista varten. Ja rahoittaisin ympäristönsuojelua kehittävää teknologiaa sekä joitain muita tutkimusprojekteja. Ehkä olisi järkevää perustaa joku säätiö tuohon.

Vierailija

Karmea summa rahaa.

No duunit loppuis. Tykkään siis duunistani, mutten niiiiiin paljon. 

Ajelisin paljon taksilla. Oma auto on ihan tarpeeton. Sähkömopoauto olisi kiva. Tai polle itse asiassa ihan paras, ei mulla niin kiire ole. Mutta ei  mökkikuntani K-kaupan eteen voi kai parkkeerata pollea nykyisin. Pääseeköhän Ilomantsin Tokmannille helikopterilla? 

Olen aina siis haaveillut pienikokoisesta pollesta kuten welshponi tai islanninhevonen.  Kävin nuorena ratsastamassa, mutta ongelma oli pituuteni. Olen surkeat 149 cm pitkä, ja normikokoisen suomenhevosen selkään nousu on hankalaa. Polle olisi kiva, mutta sellainen on kovin kallis ylläpitää...

Pörssiin sijoittaisin vanhoihin, vakavaraisiin firmoihin kymppimillin. Osingoilla saisi jo mukavasti leipää ja kurkkua leivän päälle. En ehtisi edes niitä tuhlata. Veikkaan että rahaa jäisi perillisille kuin Roope Ankalta. 

Purkaisin mökkini, joka on vaaran laella ja rakentaisin tilalle hirsisen. Lumityöt ei kuitenkaan kiinnosta. Muuttaisin mökille sulan maan ajaksi, kaupunkiin jättäisin jonkun kivan pikku rivariluukun ja väittäisin asuvani vuokralla. 

Mikäli kaupunki antaisi luvan, niin pramea kivilinnakin voisi innostaa. Ateljee ehdottomasti. Sitten sinne mökin pihalle patsaspuisto. Ei mitään väliä, näkeekö niitä ikinä kukaan. Talli ja sinne pollelle oma hoitaja tai pari :) Saattaa nimittäin olla, että en ihan jatkuvalla syötöllä ehdi aamuisiin hoitohommiin, kun on luovat touhut....Polle tietysti pääsisi kaupunkiin talveksi johonkin sopimustalliin ja kävisin moikkailemassa. 

Sitten vaan keskittyisin luomiseen. Aamusta iltaan.

Hyväntekeväisyyteen voisin lahjoittaa jonkun verran. Erityisesti sairaiden lasten ja nuorten hyväksi. Tarkkaan harkiten. 

Sukulaisille en puhuisi yhtään mitään. Luulkoot rauhassa, että olen tullut hulluksi. 

Vierailija

Maksaisin mitä tahansa, että saisin poistettua kotimaisemastani tuulivoimalat. Siihen rahat ehkä menisivätkin.

Vierailija

Perustaisin sananvapautta kunnioittavan keskustelupalstan. Sille olis kysyntää tällaisten vihe r vas emistolaisten vauva.fi vastapainoksi.

Sivut