Kuinka kauan harkitsit eroa ennen lopullista päätöstä?
Oliko lapsia? Minkä takia päädyitte eroon?
Olen itse harkinnut eroa nyt reilun vuoden. Olemme vain kasvaneet erillemme, emme tee mitään yhdessä emmekä juuri juttele muusta kuin lasten asioista. Tänä kesänä lomalla emme kertaakaan edes katsoneet telkkaria yhdessä, toki lasten kanssa tehtiin kesäjuttuja. En tiedä tarkalleen, mitä mieheni on asiasta mieltä, mutta hän ei vaikuta kovin innostuneelta viettämään aikaa kanssani. En halua ottaa eroa puheeksi edes mahdollisuutena, ennen kuin olen varma, että olen valmis toteuttamaan sen.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Noin kaksi sekuntia. Vaimo kävi käsiksi lapseeni. Samana päivänä muutin pois.
Tuossa tilanteessa ainoa oikea ratkaisu.
Eli ero tulisi yllätyksenä toiselle? Mitä itse tykkäisit siitä, että miehesi olisi miettinyt asian toteuttamispisteeseen saakka ja sitten vasta kertoisi sulle ajatuksistaan?
Kyllä se muutaman vuoden pyöri on/off ajatuksena takaraivossa, mutta silloin ei ollut itsellä rohkeutta viedä toteutuksen asteelle. Kun ero lopulta tuli, oli se suuri helpotus.
Olin parisuhteen aikana kertonut tilanteet joissa parisuhde päättyy. Toinen ei halunnut uskoa joten puolivuotta piti kituutella ja riidellä, kunnes suhde päättyi rumaan riitaan.
Liian kauan. Mitä aikaisemmin kertoo asiasta sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Eli ero tulisi yllätyksenä toiselle? Mitä itse tykkäisit siitä, että miehesi olisi miettinyt asian toteuttamispisteeseen saakka ja sitten vasta kertoisi sulle ajatuksistaan?
Ei nyt ihan noin. Nyt en ole ihan varma, haluanko erota ylipäätään, vaikka parisuhde on mitä on. Meillä on kuitenkin lapsia, joihin erolla olisi valtava vaikutus. Pelkään tavallaan, että mies siinä vaiheessa kertoo, että hänkin on pohtinut eroa ja liitto päättyy siihen. Tuota kun ei saa otettua takaisin, kun sen kerran sanoo.
Ap
vaikea sanoa kun eron syy oli asia mitä olin yrittänyt korjata vuosia kunnes viime jouluna vaan napsahti että nyt riittää. Sanoin miehelle että ero tulee jos tämä ei korjaannu, jonka hän lupasi sadannen kerran korjata. Ei korjaantunut, joten sanoin että nyt tulee ero. Mies rukoili että mennään pariterapiaan ja suostuin vastahakoisesti. Vasta siellä asiat alkoivat korjaantua ja viime viikolla päätin että pysytään yhdessä.
Liitto ei ole ihan entisensä ja todellisen eropäätöksen jälkeen yhteen palaaminen on tuntunut hieman oudolta. Rakastan miestä ja uskon että aika parantaa ja olemme ensi jouluun mennessä entistä vahvempia.
Ei lapsia, yhdessä 17v
Ohis: meillä mies uhkaa erolla suunnilleen joka riidan yhteydessä.
Vähänkin jos hänellä on paha mieli tai on eri mieltä kanssani, on ero hänen mielestään ratkaisu.
Mietin asiaa lasten kannalta siltäkin kantilta, että en halua, että heille syntyy kuva, että tällainen suhde on mitenkään normaali tai tavoiteltava. Normaalissa parisuhteessa jutellaan ja vitsaillaan ja tehdään asioita yhdessä. Normaalissa suhteessa on hellyyttä.
Ap
Oisko noin 18 vuotta 20 vuoden suhteessa?
Noin kaksi sekuntia. Vaimo kävi käsiksi lapseeni. Samana päivänä muutin pois.