Mies osti tytölle alkoholia ja haki tämän kotiinsa hyväksikäytettäväksi – vangitseminen katsottiin kohtuuttomaksi tekijän elämäntilanteen vuoksi
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007889040.html?utm_medium=promobox&ut…
"Nelikymppinen mies on tuomittu kahteen lapseen kohdistuneista seksuaalirikoksista kahden ja puolen vuoden vankeuteen."
"Syyttäjä on vaatinut miehen vangitsemista. Häntä ei kuitenkaan määrätä vangittavaksi, sillä häntä ei ole aiemmin tuomittu rikoksista ja hänellä on työpaikka ja huollettavia lapsia. Käräjäoikeuden mukaan vangitseminen tässä vaiheessa olisi kohtuutonta."
Jaahas, eli jos on työpaikka ja lapsia niin vangitseminen on kohtuutonta vaikka on aiempaakin rikostaustaa. On nämä tuomiot kyllä jotain aivan käsittämätöntä...
Kommentit (53)
Oikeuslaitos on kyllä ihan mätä. :(
Just näin. Muutaman kerran on saatu pelkät sakot sillä perusteella, että rikoksentekijällä on pieniä lapsia eikä uhrille tehty haitta ollut pysyvä.
Saanko tehdä murhan ilman seuraamuksia, kun minulla on hyvin syönyt lapsi ja osaan pukeutua asiallisesti. Maksan myös laskuni ajallaan?
Kuitenkin uhri saattaa menettää työkykynsä pitkäksi aikaa.
No toivottavasti lastensuojelu on tietoinen tästä seksuaalirikollisesta pienten lasten isästä.
Kansalaisten pitää vaatia muutoksia!
Siis mieshän tuomittiin vankeuteen. Mutta tämä oli vasta käräjäoikeus. Tässä hetki katsellaan, viekö jompi kumpi osapuoli asian hoviin. Jos mennään hoviin, sitten odotellaan miten siellä käy. Mies siis odottelee lopullista tuomiota vapaalta jalalta.
Varmaan esiintyy pian jossain palefacen musavideolla tai kaverikuvassa.
Tällainen tämä systeemi on. Itse olen joutunut maksamaan vahingonkorvauksia raiskaajalleni koska puolustauduin.
Suomessa ei seksuaalirikoksen uhri saa oikeutta saati turvallisuuden tunnetta.
juu taikka on valittu paikkakunnan esimerkilliseksi maahanmuutajaksi kuten kelaa 5 donalla huijannut tampereen kultapoika jama jama ehdokas nro 35 sdp riveissä vai vieläkö o listoilla
Mitä helvettiä???? Mistä lähtien lapset ovat olleet este vangitsemiselle?
Veikkaan että mies on ollut komea/hyvännäköinen. Luin juuri tiedettä, että hyvännäköiset ihmiset saavat alhaisempia tuomioita jopa vakavistakin rikoksista.
Hyvännäköisyys on todellinen etuoikeus, jos jokin on etuoikeus.
No niin, tässäpä hyvä malli kaikille. Hanki työ ja lapsia niin et joudu vankilaan, vaikka tekisit mitä....
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tämä systeemi on. Itse olen joutunut maksamaan vahingonkorvauksia raiskaajalleni koska puolustauduin.
Naiset on tuhonnu koko oikeusjärjestelmän humanisteineen!
Vierailija kirjoitti:
Saanko tehdä murhan ilman seuraamuksia, kun minulla on hyvin syönyt lapsi ja osaan pukeutua asiallisesti. Maksan myös laskuni ajallaan?
Sinulla on varmaankin myös työpaikka ja siellä sellaiset erityisasiantuntijan vastuut, ettei niitä voi jättää tekemättä, sillä puoli Suomea pysähtyisi. Ei sinua mitenkään voida ehdottomaan vankeisrangaistukseen tuomita, joten anna mennä vaan.
Varmaaan lopulta tuleee päääymäään johonkin jossa saa asian mukaista hoitoa. Mistä tuollainen käytös johtuu? Eli lapsia. Vaii nuoria 17v. Eiikö näillle ole jo tietoyhteiskunnassa olemassa mitäään elkeitä määritelmiä olemassa ja hoitoa tällaisiin sairauksiiin?
Kyllä miehen on hillittävä seksihimonsa ja etsittävä ikäistään seuraa myös tässä petetty sitten omaa vaimoa eikö niin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaaan lopulta tuleee päääymäään johonkin jossa saa asian mukaista hoitoa. Mistä tuollainen käytös johtuu? Eli lapsia. Vaii nuoria 17v. Eiikö näillle ole jo tietoyhteiskunnassa olemassa mitäään elkeitä määritelmiä olemassa ja hoitoa tällaisiin sairauksiiin?
Kosska näissähän on se että tuo tyyyppi on tavallaan uhka jatkossa jos ei saa hoitoa koska tuo tuleeen silloin todennäköisesti myös toistumaan jatkosssa.
Jos lapsiin kohdistuneet seks.rikokset ei ole peruste lasulle ja kiireelliselle huostaanotolle niin mikä on?
Koska ja kenellä on muutenkaan "hyvä elämäntilanne" mennä vankilaan? Joo siis, nyt olisi hyvä sauma käydä vähän lusimassa. Tämähän on ihan vitsi. Nyt meitä trollataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vihataan naisia ja suojellaan miehiä. Siksi naisilla pitäisi olla vielä oma tuomioistuin joka käy hoitelemassa lopullisesti nämä tuomioistuinten paijaamat joko invalidiksi loppuelämän ajalle tai hen giltä.
Naistuomarit antaa miestuomareita lievempiä tuomioita.
Opettaako ketjun naiset tytöilleen mitään? Kyllä jonkun teinin ryyppäämiset aikuisen ihmisen kanssa kertoo kaiken kotioloista
:0