Yläkerran 6-vuotias ylienerginen napero juoksee sisällä, miten huomattaa asiasta ?
asumme heidän alakerrassa ja tuntuu kuin tulisi justiinsa katosta läpi kun juosta tömistelee, siis juoksee puolen tunnin seteissä TÖM TÖM TÖM tasajalkaa hyppien, hiljenee vähäksi aikaa ja taas jatkaa joka päivä kello 7-20 ja sitten silloin tällöin vielä parikertaa kello 22 (hiljaisuuden jälkeen) tai sitten hakkaa voimalla lattiaa palikoiden avulla. Ymmärrän kyllä että pienet lapset leikkivät ja juoksentelevat sisällä mutta miksi ei kotiäiti voi viedä häntä ulos, vieressä kolme eri puistoa missä tilaa juoksa vaikka kuinka. Mitä mieltä olette, saako lapset juosta sisällä kerrostalossa?
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Mikset tarjoutuisi viemään päivittäin lasta puistoon? Kerran sinäkin siellä olet koko ajan.
Niinkö sinä teet? Ja onko sinulla muita kuningasideoita?
Anna juosta. Ole iloinen, että jotkut vielä tekevät lapsia sinuakin elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Bump
Eikö provo meinannut oikein lähteä?
Mieluummin lapsen juoksu kuin koiran ulina tai räksytys. Koirat eivät kuulu sinne missä ihmiset asuvat.
Muuta pois. Olet väärä ihminen kerrostaloon.
Lasten äänet on OK ja kuuluu asiaan.
Meillä yläkerrassa oli samanlainen juoksenteleva lapsi. Valitimme niin monesti asiasta isännöitsijälle että yläkerran mies suuttui ja tuli alaovelle ja ehdotti että "mennään selvittämään asia pihalle kuin miehet". Tein uhkailusta poliisille ilmoituksen ja lähetin tämän taloyhtiölle. Naapurien uhkailua ei katseltu suosiolla vaan perhe laitettiin pihalle seuraavan kuukauden loppuu mennessä. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa juosta. Yöllä juoksentelu tietysti asia erikseen mutta joissain lapsissa vaan on niin paljon ylimääräistä energiaa ettei sitä saa purettua ikinä. Minun tyttö 5v on koko ajan liikkeessä, juoksee joka paikkaan ja hyppii ja tekee kuperkeikkoja yms ihan koko ajan.. En tiedä millä sen saa loppumaan ja pitäisikö. Me asutaan omakotitalossa mutta omat korvat ja hermot kyllä on kovilla silti. Ulkoilu ei vähennä sisällä riehumista ja ulkona ei voi koko päivää kuitenkaan olla, paitsi ehkä kesällä..
Miksei voi? Itsekkin olin lapsena ihan koko ajan pihalla. Tulin syömään ja sovittuun ilta aikaan kotiin. Ja säällä kuin säällä.
Panosta laatuun, muuta asuntoon missä äänieritykset kerrosten välissä. Tai jos olet oikein hankala tapaus, niin muuta metsään omaan mökkiin.
Musta on ihanaa, kun naapurin lapsista kuuluu ääntä. Yläkerrassa nauretaan ja itketään ja riidellään, pompotetaan palloa ja juostaankin. Se kuuluu elämään. Ikävä sitä, kun omat lapset oli pieniä. :)
En lapsista itse niin piittaa tai välitä enkä luultavasti itse koskaan niitä edes itse hanki. Mutta antaa nyt muksun silti juosta jos sen mieli tekee juosta.
Parempi se nyt on kun istua puhelimella koko päivää.
Kerrostalo asumiseen kuuluu meteli naapurista tätä olen aina oppinut ainakin itse sietämään. Toki jos hiljaisuuden jälkeen metelöidään niin sitten asiasta voi ilmoittaa naapurille, mutta aika nipottamista mennä mainitsemaan siitä kun lapsi juoksee ja tömistelee.
Suomessa on se näppärää että asumis muodon saa aika vapaasti itse määrittää.
Kaupoissa on myös erittäin laadukkaita vastamelu kuulokkeita :)
kotina olevassa asunnossa saa lapsi juoksennella. Mene sinä vaikka välillä ulos vetämään happea.
dfsdfsdfsdf kirjoitti:
Meillä yläkerrassa oli samanlainen juoksenteleva lapsi. Valitimme niin monesti asiasta isännöitsijälle että yläkerran mies suuttui ja tuli alaovelle ja ehdotti että "mennään selvittämään asia pihalle kuin miehet". Tein uhkailusta poliisille ilmoituksen ja lähetin tämän taloyhtiölle. Naapurien uhkailua ei katseltu suosiolla vaan perhe laitettiin pihalle seuraavan kuukauden loppuu mennessä. Problem solved.
Höpö höpö.
Ikävää, mutta tuollaiset äänet lasketaan ns. normaalin elämän ääniksi, varsinkin silloin kun ei ole yleinen hiljaisuus. Kotiäideilläkin on lapsineen oikeus olla omassa kodissaan. Miksette te mene puistoon nauttimaan hiljaisuudesta, ottamassa vähän raikasta happea? Tai hanki omakotitaloa vaikka lainalla niin pääsisitte eroon seinänaapureista? Tiedän että kysymykseni ovat tungettelevia, mutta ehkä nyt ymmärrät ettei kukaan ole sen koommin naapureilleen kuin netin anonyymeillekään tilivelvollinen omasta elämäntilanteestaan tai missä viettää aikaansa.
T: joku joka nauttii naapurin musiikin huudattamisesta, joskus jopa aamuyöllä, mutta ei voi tehdä mitään koska se on sallitun rajalla
Juuh, ääniheikko voin olla, mutta poltan kyllä tupakkini parvekkeella ja käytän runsaasti hajuvesiä. Turha joistakin allergioista tulla ynisemään.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, mutta tuollaiset äänet lasketaan ns. normaalin elämän ääniksi, varsinkin silloin kun ei ole yleinen hiljaisuus. Kotiäideilläkin on lapsineen oikeus olla omassa kodissaan. Miksette te mene puistoon nauttimaan hiljaisuudesta, ottamassa vähän raikasta happea? Tai hanki omakotitaloa vaikka lainalla niin pääsisitte eroon seinänaapureista? Tiedän että kysymykseni ovat tungettelevia, mutta ehkä nyt ymmärrät ettei kukaan ole sen koommin naapureilleen kuin netin anonyymeillekään tilivelvollinen omasta elämäntilanteestaan tai missä viettää aikaansa.
T: joku joka nauttii naapurin musiikin huudattamisesta, joskus jopa aamuyöllä, mutta ei voi tehdä mitään koska se on sallitun rajalla
Musiikin huudattaminen hiljaisuuden aikaan (tai muutenkaan) ei ole mitään normaalia elämisen ääntä, mutta lapsen liikkuminen yläkerrassa on.
Kyllä täälläkin lapset juoksevat yläkerrassa. Pääasia etteivät juokse yöllä. Ei häiritse, ihan on kiva että juoksevat.
AP voisi haastaa tuon 6-vuotiaan oikeuteen ja tuomari sitten määrää lapsen kymmeneksi vuodeksi vankilaan ja rikos oli se, että lapsi liikkui omilla jaloillaan. Ja mitäs jos se kaiken lisäksi on kolmatta sukupuolta niin mihin vankilaan se edes menee?
Ala hakkaamaan seiniä sun muuta omassa asunnossasi. Alhaalta kuuluu ylös todella hyvin äänet. Ala paukuttamaan, saavat mitä tilaavat.
Anna kun arvaan nimesi, Ulla Taalasmaa?
Sama meno meidän yläkerrassa. Alakerran naapuri luuli sen metelin kuuluvan meiltä. Niin hyvin vanhassa kerrostalossa kuuluu kaikki. Meillä ei asu lapsia, eikä juuri meteliä pidetä päivällä eikä yöllä.