Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka haluavat muuttaa Suomesta pois?

Vierailija
29.03.2021 |

Nyt eli tarvitse kirjoittaa mitään hyvä että lähdet-viestejä, ne on jo nähty.

Mutta onko täällä muita joita tämän Suomen meno alkaa huolestuttamaan?

Itse vakavissani mietin muuttoa ulkomaille miesystäväni luokse, eikä toisinpäin. En enää halua jäädä katsomaan mitä tälle maalle tapahtuu.

Kommentit (215)

141/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun kauniissa paratiisissa, Dominikaanisessa tasavallassa. Ehkä maailman vapain valtio tällä hetkellä. Maskipakko on mitä ei  juuri noudateta, paitsi ruokakakaupoissa ym ja ulkonaliikkumiskielto öisin. Halpaa, upea ilmasto, rento meininki ja ihmiset todella mukavia ja ystävällisiä. Samba ja salsa soi joka puolella. Muutin tänne korona vouhotuksen ja nykyhallituksen takia.

MItren kustannat elämisen ?entä suomen asunto jos joutuu palaan takas?

On kai Suoesta oikeus lähteä ulkomaille työnhakuuun ja isännän luvalla vuokrata oma asunto muutamaksi vuodeksi. 

Vierailija
142/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun kauniissa paratiisissa, Dominikaanisessa tasavallassa. Ehkä maailman vapain valtio tällä hetkellä. Maskipakko on mitä ei  juuri noudateta, paitsi ruokakakaupoissa ym ja ulkonaliikkumiskielto öisin. Halpaa, upea ilmasto, rento meininki ja ihmiset todella mukavia ja ystävällisiä. Samba ja salsa soi joka puolella. Muutin tänne korona vouhotuksen ja nykyhallituksen takia.

MItren kustannat elämisen ?entä suomen asunto jos joutuu palaan takas?

On kai Suoesta oikeus lähteä ulkomaille työnhakuuun ja isännän luvalla vuokrata oma asunto muutamaksi vuodeksi. 

Mutta jos lähtee ilman oleskelulupaa voi lähtö koittaa yllättäen ja mitä sitten? Vuokralaiset pihalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sitä edelleen jossai nukkua ja syödä vaikka töitä etsiikin, ja se maksaa rahaa.

Vierailija
144/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä eikä oo kämppää suomessa. Visa runin voi tehdä helposti meksikoon tai costa ricaan

Vierailija
145/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yritin vastata kysyjälle mitä teen ja millä elän Dominikaanisessa tasavallassa.

Vierailija
146/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttamassa Englantiin lähiaikoina. Mieheni on britti ja olemme nyt asuneet yhdessä Suomessa 2 vuotta. Mies ei vaan oikein viihdy ja itseänikin kiinnostaa kokeilla muuta joten päätettiin muuttaa. Minullekin on jo työpaikka Lontoossa valmiiksi, sisäinen siirto nykyisellä työnantajalla (kansainvälinen it-alan suuryritys). Lapsia meillä ei ole joten ei tarvitse miettiä lasten kavereita, koulua tms.

Vierailija
147/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös muuttamassa. 2 syytä. En ole tyyytyväinen suuntaan mihin tämä maa kehittyy. Tuomalla verotuloja annan vain ravintoa syövälle, joka maata vaivaa. Toisekseen olen vaurastunut bitc oinin arvonnousun myötä ja on maita, joissa on 0 % verotus kryptotuloille.

Vierailija
148/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tehdä etätöitä ulkomailta, mutta työnantaja kieltää. Kerään pitkiä kesälomia, joten olen pari kuukautta Baltian kierroksella. Syksyllä meinaa maa tippua niskaan kun pitää palata Suomeen. Kun pääsen eläkkeelle lähden heti.

Vierailija
149/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut viime vuosina monesti Suomen ulkopuolella työn takia, pääasiassa Euroopassa, mutta hetken myös Aasiassa. Nyt ollaan perheen kanssa muuttamassa tämän vuoden (tai siis milloin ikinä tämä korona nyt hieman laantuu, itse olen jo töissä siellä, vaikkakin etänä Suomesta työskentelen) aikana keskiseen Eurooppaan töiden takia hieman pysyvämmin kun lapset alkavat tulla kouluikään. Meillä ei ainakaan muuttamiselle ole mitään erityistä muuta syytä kuin työpaikka. Se vain sattuu olemaan ulkomailla tulevaisuudessa.

Samalla tiedän että todennäköisesti elämänlaatumme tulee heikkenemään, koska aikaa kuluu enemmän työmatkaan, lasten päivähoito ja koulu tulee vaatimaan aika tavalla järjestelyjä ja vaikka kaikki on työnantajan puolesta tarjolla kalliissa yksityisissä kouluissa ja päiväkodeissa en ole ihan varma ovatko ne silti kovin hyviä. Ainakaan aiemmin eivät ole olleet kovin kummoisia. Kelit on ehkä rahtusen paremmat, mutta mä ainakin olen töissä paikalliseen tapaan aamusta iltaan -- toki on pitkä lounastauko -- joten niistä nauttiminen jää viikonloppuun. Ei ainakaan siis mulle kovin kummoinen elämänlaadun parannus.

Jos siis joku Suomessa on ongelma, se on varmaan meidän perheen kaltaisten perheiden tilanne. Olemme kaksi korkeakoulutettua, mutta vaimoni ei ole suomalainen. Tapasimme maailmalla ja perustimme perheen Suomessa, mutta aika selväksi on käynyt, ettei vaimoni tule löytämään koulutustaan vastaavaa työtä kuin hyvällä tuurilla Suomesta. Tähän saakka on löytynyt kaikenlaista projektia ja pätkää ulkomaille, mutta Suomessa ei ole kelvannut mihinkään. Siksi kynnys lähteä on aika alhainen; en mä voisi rehellisesti vaatia vaimoltani, että luopuu urastaan ja ammatillisista unelmistaan, jotta mulla olisi vähän helpompaa.

Vierailija
150/215 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun Suomesta ei korkeakoulutetulle ulkolaiselle löydy töitä. Munkin sukulaiseni joutui muuttamaan takaisin puolison kotimaahan kun ei töitä löytynyt.

Vierailija
151/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttamassa Englantiin lähiaikoina. Mieheni on britti ja olemme nyt asuneet yhdessä Suomessa 2 vuotta. Mies ei vaan oikein viihdy ja itseänikin kiinnostaa kokeilla muuta joten päätettiin muuttaa. Minullekin on jo työpaikka Lontoossa valmiiksi, sisäinen siirto nykyisellä työnantajalla (kansainvälinen it-alan suuryritys). Lapsia meillä ei ole joten ei tarvitse miettiä lasten kavereita, koulua tms.

Tervetuloa Lontooseen! Sut nyt täällä on sika ankeaa mutta toivottavasti ollaan menossa parempaan päin!

Vierailija
152/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun Suomesta ei korkeakoulutetulle ulkolaiselle löydy töitä. Munkin sukulaiseni joutui muuttamaan takaisin puolison kotimaahan kun ei töitä löytynyt.

Ei sieltä löydy ulkomailla opiskelee ja työuransa aloittaneelle suomalaisellekaan. Itse olisin halunnut palata mutta en päässyt edes haastatteluun, ulkomaisella kuulostava nimi ei varmasti myöskään auttanut.

Vierailija
153/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvästi pois Suomesta? Ei. 

Väliaikaisesti pois Suomesta (talveksi ulkomaille asumaan ja kesäksi takaisin Suomeen)? Kyllä. 

Olisin ryhtynyt elämään tuollaista elämää jo 20 vuotta sitten, mutta en ole tarpeeksi rikas. Lottovoittoa odotellessa haaveilen vaan loma-asunnosta Välimeren rannikolla. 

Vierailija
154/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmani on kerätä 200000€ potti, saavuttaa 10% vuosituotto, lopettaa työt ja alkaa elää noilla sijoituksilla.  Kesät Suomessa sijainti vaihdellen, muu vuosi ulkomailla. 

Vielä puuttuu vähäsen tuosta potista ;(

Vierailija
155/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään maata missä ei ole tätä korona hössötystä? Olen korviani myötä täynnä.

Suomessa sitä on melkein vähiten. Ehdotan sulle Kongoa, sielä vapaata elämää ja aurinko paistaa, hallitus ei estä sua elämästä eikä sairaaloista varata paikkoja koronan takia. Halpaa elää. Netti saattaa pätkiä. 

Vierailija
156/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen miettinyt.. sellaiseen maahan joka palkitsee työnteosta, yrittämisestä ja jossa pääsee nauttimaan elämästä. On lämmintä, edullista ruokaa ja juomaa, hienot asunnot, edulliset autot ja mukavia ihmisiä.. Siis vähän niinku Suomen vastakohta.

USA, mutta tanne on vaikea paasta.

Miten itse pääsit sinne?

Green Cardilla, oli vahan eri saannot silloin. :) Nyt olen kansalainen.

Voititko sen lotteryssä vai millä perusteella sait?

Johan kirjoitin etta oli eri saannot silloin, niita on nyt turha ruveta luettelemaan.

Ai 30-luvulla?

Oletpa vitsikas, NOT. 70-luvulla.

Millaista on eläkeläisen elämä USA:ssa? Kuinka eläkejärjestelmä toimii?

Riippuu paljonko olet itsellesi eläkettä onnistunut säästämään. Monet eläkeläiset Floridassa pakkaavat ostoksia WholeFoodin kassoilla ja sitten saa tippiä.81

Vierailija
157/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi mukava elää vähän aikaa vaikka Englannissa. Ei siksi, etten pitäisi Suomesta, vaan olisi kiva vain kokea ulkomailla asuminen, vaikka vain vuoden ajan. Suomessa on moni asia hyvin enkä siis inhoa Suomea maana mitenkään.

Englannissa merkkaa hirveästi se, missä asut. Joku Manchesterin lähiö on aivan eri todellisuus kuin jokin talo maaseudulla. Olen asunut ensin mainitussa jonkin aikaa, ja ei se nyt mitään paratiisia ole sekään. Valkoisena olet ensinnäkin vähemmistössä intialaisten ja pakien keskellä. Ilmasto on...no joo. Suomen tyyppistä kylmää talvea ei ole, vaan kuuden kuukauden syksy, koko ajan sataa. Jos on paalua asua hyvällä alueella tai talossa maaseudulla niin sitten on toinen kuvio, voi olla tosi jeeskin. Landella on Englannissa ihan mukava meininki, sitä vanhaa televisiosarjojen Englantia. Se vaan vaatii vähän pätäkkää että siellä pärjää. Talon vuokra tai hinta, auto, jne.

Suomessa on todella masentavaa tämä vuosikymmenestä toiseen kestävä hidas hiipuminen. Juustohöylätään kaikkea vuosikymmenestä toiseen. Kaikki hiipuu hitaasti koko ajan. Joka toinen on kommunisti kun vähän pintaa raaputtaa, tai sitten itseään täynnä oleva kokoomuslainen. Osa naisista kirjaimellisesti vihaa miehiä. Vittuilukulttuuri, koko ajan saa olla vähän jännittynyt että mistä suunnasta tulee aina tölväisy. Ulkomailla voi paremmin luottaa ihmisten peruskäytöstapoihin, ei tarvitse olla koko ajan varuillaan, uskaltaa päästää ihmiset lähelle. Ulkomailla ihmisten sellainen tietty henkinen terveys on parempi, on sellainen tietty selkäranka tiettyjen asioiden suhteen mutta köyhyyttä ja ankeutta sieltäkin löytyy, ja Englannin ilmasto on haastava, vaikkakin toki periaatteessa Suomea lämpimämpi. Aurinko näkyy talviaikaan yhtä vähän kuin Suomessa.

Vierailija
158/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin osaksi vuotta. Parhaillaan katsotaan taloja Etelä-Euroopasta, nyt on paljon myynnissä.

Lähinnä Italia ja max 50km meren rantaan, mielellään vuoristoseutua. Kroatiakin on hyvä mutta Italiasta pääsee paremmin liikkumaan Ranskaan, Espanjaan ja Keski-Eurooppaan.

Kunhan tauti hellittää ja rokotukset on kunnossa lähdetään pariksi kuukaudeksi bongailemaan paikan päälle

Vierailija
159/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi mukava elää vähän aikaa vaikka Englannissa. Ei siksi, etten pitäisi Suomesta, vaan olisi kiva vain kokea ulkomailla asuminen, vaikka vain vuoden ajan. Suomessa on moni asia hyvin enkä siis inhoa Suomea maana mitenkään.

Englannissa merkkaa hirveästi se, missä asut. Joku Manchesterin lähiö on aivan eri todellisuus kuin jokin talo maaseudulla. Olen asunut ensin mainitussa jonkin aikaa, ja ei se nyt mitään paratiisia ole sekään. Valkoisena olet ensinnäkin vähemmistössä intialaisten ja pakien keskellä. Ilmasto on...no joo. Suomen tyyppistä kylmää talvea ei ole, vaan kuuden kuukauden syksy, koko ajan sataa. Jos on paalua asua hyvällä alueella tai talossa maaseudulla niin sitten on toinen kuvio, voi olla tosi jeeskin. Landella on Englannissa ihan mukava meininki, sitä vanhaa televisiosarjojen Englantia. Se vaan vaatii vähän pätäkkää että siellä pärjää. Talon vuokra tai hinta, auto, jne.

Suomessa on todella masentavaa tämä vuosikymmenestä toiseen kestävä hidas hiipuminen. Juustohöylätään kaikkea vuosikymmenestä toiseen. Kaikki hiipuu hitaasti koko ajan. Joka toinen on kommunisti kun vähän pintaa raaputtaa, tai sitten itseään täynnä oleva kokoomuslainen. Osa naisista kirjaimellisesti vihaa miehiä. Vittuilukulttuuri, koko ajan saa olla vähän jännittynyt että mistä suunnasta tulee aina tölväisy. Ulkomailla voi paremmin luottaa ihmisten peruskäytöstapoihin, ei tarvitse olla koko ajan varuillaan, uskaltaa päästää ihmiset lähelle. Ulkomailla ihmisten sellainen tietty henkinen terveys on parempi, on sellainen tietty selkäranka tiettyjen asioiden suhteen mutta köyhyyttä ja ankeutta sieltäkin löytyy, ja Englannin ilmasto on haastava, vaikkakin toki periaatteessa Suomea lämpimämpi. Aurinko näkyy talviaikaan yhtä vähän kuin Suomessa.

Olis kiva kuulla miten ymmärrät kommunismin?

Sehän perustuu siihen että kaikilla on töitä, kaikki tekevät töitä ja saavat siitä korvauksen. Tasapäistä - kyllä mutta periaatteessa hyvä ajatus että saat sen minkä ansaitset

Suomessa on 3 luokkaa: menestyjät, työväenluokka ja sluibailijat jotka elävät 2 em kustannuksella.

Työväenluokkaan kuuluvat sekä pienituloiset duunarit että nettomaksajat keskituloiset.

Vierailija
160/215 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs täällä pidättelis kun tästäkin maasta pitää väen väkisin tehdä jokin kulttuuri sulattamo eli samaa massaa mitä löytyy ympäri eurooppaa. Jos siitä pitää kärsiä täälläkin niin paremmat työ mahdollisuudet ja säät löytyvät sieltä keskemmältä eurooppaa. Mitään ainutlaatuista ei tänne enää kun oma kulttuuri tuhotaan. Jää vain "kulttuuri väen" temmellyskenttä ruotsin malliin.

Ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi