Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka haluavat muuttaa Suomesta pois?

Vierailija
29.03.2021 |

Nyt eli tarvitse kirjoittaa mitään hyvä että lähdet-viestejä, ne on jo nähty.

Mutta onko täällä muita joita tämän Suomen meno alkaa huolestuttamaan?

Itse vakavissani mietin muuttoa ulkomaille miesystäväni luokse, eikä toisinpäin. En enää halua jäädä katsomaan mitä tälle maalle tapahtuu.

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löydän ulkomaalaisen miehen. Mieluummin jostain Kreikasta. Muutan sitten sinne. Ihanaa haaveilla.

Vierailija
182/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ulkomailla asumista ihan kaikille, mielestäni se voisi olla sellainen asia jonka jokainen parikymppinen joutuu tekemään.

Avartaa maailmankuvaa, nuori itsenäistyy nopeasti kun on pakko opetella hoitamaan asiansa itse, oppii miten muualla eletään, usein oppii myös arvostamaan Suomea kun tajuaa miten hyvin siellä moni asia on.

Mutta liian moni muuttaa sinne miehen perässä  eikö opi tekemään mitään itse,ei kavereita,työtä, sitte itkien kotiin vanhempien luo takas jos jotain sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä täällä dominikaanisessaa kukaan välitä paskaakaan mistään. Kaikkki huutavat ilman maskeja niin että sylki lentää. Oon ollut täällä jo 6 kuukautta. Kuten sanoin maskipakko on mutta ei sitä juurikaan  noudateta paitsi ruokakaupoissa, kauppakeskuksissa yms

Vierailija
184/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden kun eläkkeelle pääsen. Kesät Itämeren rannalla ja talvet Välimeren. Kämpät jo hommattuna. Kymmenen vuotta pitää vielä jaksaa.

Vierailija
185/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun löydän ulkomaalaisen miehen. Mieluummin jostain Kreikasta. Muutan sitten sinne. Ihanaa haaveilla.

Haaveiluksi se jääkin, koska olet ruma jämänainen. Itse ei tarvinut edes löytää, tai edes etsiä, ulkomaalainen nainen käveli suoraan luokseni ja otti minut miehekseen, toisin kuin selkärangaton tuppisuu suomalainen nainen, joka vain haaveilee koko elämänsä ja kuolee yksin 😄

Vierailija
186/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti jos saisin Espanjasta töitä.

187/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä täällä dominikaanisessaa kukaan välitä paskaakaan mistään. Kaikkki huutavat ilman maskeja niin että sylki lentää. Oon ollut täällä jo 6 kuukautta. Kuten sanoin maskipakko on mutta ei sitä juurikaan  noudateta paitsi ruokakaupoissa, kauppakeskuksissa yms

Ja miten voitte siellä ? Onko paljon koronaa? 

Vierailija
188/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaan ja Espanjaan nyt ei todellakaan kannata muuttaa. On melkeinpä huolestuttavaa, että niin moni haikailee noihin maihin ja kuvittelee että elämä siellä lämpimässä olisi jotenkin parempaa. Tosiasiassa Kreikka ja Espanja ovat hyvin huonosti toimivia yhteiskuntia, joissa on paljon työttömyyttä ja äärimmäisen huonot palkat. Kaikki voi olla kivaa siihen asti, että sinulla alkaa mennä huonosti. Yhteiskunnalla ei olekaan kovin hääviä tukiverkkoa.

189/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin edstaja Eusta Ylva Johansson vääntyi kreikkaan ( kommari) ja sai maailman haukut; Mitä sinä tulet tänne meidän saarelle pakolaisleirejä järjestään.Häivy ja vuhdillla, huusi kreikkalainen läpiväsynyt pakolaisiin saaren naispuolinen asukas. 

Vierailija
190/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen miettinyt.. sellaiseen maahan joka palkitsee työnteosta, yrittämisestä ja jossa pääsee nauttimaan elämästä. On lämmintä, edullista ruokaa ja juomaa, hienot asunnot, edulliset autot ja mukavia ihmisiä.. Siis vähän niinku Suomen vastakohta.

Olematon sosiaaliturva ja omakustanteinen sairaanhoito, synnyttäminen maksaa 20 000 € ja leikkaus 30 000...

Koulutusta saa jos on rahaa, lukuvuosi maksetaan etukäteen jne.

Vierailija
191/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit haluavat ma muiksi. Mitähän pohjasakkaa nyt olette jos kuvittelette muualla olevan paremmin 😂

Norjaan menijällä varmaan se pakkoruotsi hallussa?

Vierailija
192/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikkaan ja Espanjaan nyt ei todellakaan kannata muuttaa. On melkeinpä huolestuttavaa, että niin moni haikailee noihin maihin ja kuvittelee että elämä siellä lämpimässä olisi jotenkin parempaa. Tosiasiassa Kreikka ja Espanja ovat hyvin huonosti toimivia yhteiskuntia, joissa on paljon työttömyyttä ja äärimmäisen huonot palkat. Kaikki voi olla kivaa siihen asti, että sinulla alkaa mennä huonosti. Yhteiskunnalla ei olekaan kovin hääviä tukiverkkoa.

Koska ne on käyneet niissä viikon lomalla ja kuvittelee että elämä olisi ainaista lomaa.

Vierailija
193/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin heti jos saisin Espanjasta töitä.

Oletko hakenut jo montaa paikkaa?

Vierailija
194/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypit haluavat ma muiksi. Mitähän pohjasakkaa nyt olette jos kuvittelette muualla olevan paremmin 😂

Norjaan menijällä varmaan se pakkoruotsi hallussa?

Kato sillä tankeroenglannilla pärjää kaikkialla.

Vierailija
195/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan siitä, että tärkein eiinkeino, matkailu, on romahtanut.

:(

Vierailija
196/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimämpi sää ilahduttaisi talvella. Voisin asua osan vuodessa jossain lämpimässä maassa, esim. Italiassa.

Vierailija
197/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöysti saa viimeisinä töinään muuttaa lain ettei eläkkeistä tarvii suomeen veroja maksaa lähtijöitä on melkein miljoona. suomen verotus käytäntäntö rikkoo eu lakia tähän ei kukaan puutu. meitä kusetettiin eu.n liittymisellä tämäkin verotus luvattiin poistaa

Vierailija
198/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nyt 15 vuotta ulkomailla. Kahdessa työpaikassa täällä olen tullut kiusatuksi toisen suomalaisen taholta. Kaikkien muiden kollegojen ja pomojen kanssa olen tullut todella hyvin toimeen.

Kävin Suomessa 2011 ja olin muutaman kk töissä siellä ja sain osakseni jäätävää kateutta työpaikalla mielestäni täysin typeristä syistä. Pomo piti siitä miten tein työni, firman nuoret miehet vihasivat sen takia minua. En olisi ajatellut että 40 vee täti olisi uhka diginatiiveille.

Suomen luontoa ja kieltä on ikävä, mutta niin paljon kateutta ja kilpailua siellä. Olen ymmärtänyt että lapsilla kouluissa kaikilla pitäisi olla merkkivaatteita ja hienot puhelimet yms. Mun ekaluokkalaisella ei ole puhelinta eikä kenelläkään hänen ystävällä täällä. Kesli-Europpassa olemme.

En ole erityisen koulutettu, ikinä ei ole tarvinnut olla työttömänä täällä. Terveydenhuolto huippua, erikoislääkärille saa ajan parin viikon päähän yms.

Pakko varmaan pysyä ulkomailla vaikka on ikävä Suomea. Olisin kuitenkin aika tyhmä jos sinne palaisin.

Vierailija
199/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme pois Suomesta ihan vaan työn vuoksi ja se oli elämämme paras päätös. Emme vihanneet Suomea tai muuta sellaista. Tuli vain tilaisuus eteen, ja tartuimme siihen. Alussa kieltämättä jännitti, että miten elämä vieraassa maassa lähtee sujumaan, ja kun mitään isoja odotuksia ei ollut, niin kaikki yllätti positiivisesti. Vieraassa maassa oli jotenkin niin Suomesta poikkeava tunnelma ja positiivinen asenne, ja se teki suurimman vaikutuksen. Tuntui kuin koko elimistö olisi imenyt uusia vaikutteita ja näkymiä, ja heräsi tunne, että voiko tämä olla totta.

Vierailija
200/215 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen miettinyt.. sellaiseen maahan joka palkitsee työnteosta, yrittämisestä ja jossa pääsee nauttimaan elämästä. On lämmintä, edullista ruokaa ja juomaa, hienot asunnot, edulliset autot ja mukavia ihmisiä.. Siis vähän niinku Suomen vastakohta.

USA, mutta tanne on vaikea paasta.

Miten itse pääsit sinne?

Green Cardilla, oli vahan eri saannot silloin. :) Nyt olen kansalainen.

Voititko sen lotteryssä vai millä perusteella sait?

Johan kirjoitin etta oli eri saannot silloin, niita on nyt turha ruveta luettelemaan.

Ai 30-luvulla?

Oletpa vitsikas, NOT. 70-luvulla.

Millaista on eläkeläisen elämä USA:ssa? Kuinka eläkejärjestelmä toimii?

Riippuu paljonko olet itsellesi eläkettä onnistunut säästämään. Monet eläkeläiset Floridassa pakkaavat ostoksia WholeFoodin kassoilla ja sitten saa tippiä.81

Monet pakkaavat niita ostoksia kun se on helppo osa-aikainen tyo elakelaiselle. En ole koskaan nahnyt Whole Foodissa tai muuallakaan pakkaajalle annettavan tippia.

Teen ostokseni yhdessa USAn suurimmista kauppaketjuista ja siella tulee pakkaaja lastaamaan ostokset autoon jos tarvitsee apua. Olen tarjonnut tippia mutta aina kieltaytyvat ja sanovat etta kuuluu kaupan palveluihin. Ovat palkattua tyovoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän