Onko täällä muita jotka haluavat muuttaa Suomesta pois?
Nyt eli tarvitse kirjoittaa mitään hyvä että lähdet-viestejä, ne on jo nähty.
Mutta onko täällä muita joita tämän Suomen meno alkaa huolestuttamaan?
Itse vakavissani mietin muuttoa ulkomaille miesystäväni luokse, eikä toisinpäin. En enää halua jäädä katsomaan mitä tälle maalle tapahtuu.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Aina sama kaava, hirveästi uhotaan muuttaa mutta ei koskaan kerrota että minne, saati että mikä Suomessa mättää ja miten ne asiat on muualla paremmin.
Toiset puhuu, toiset tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin Espanjaan ja koko iän vaivannut masennus hävisi muutamassa kuukaudessa.
Nykyään en edes hirveästi halua katsoa suomessa asuvien kavereiden somepäivityksiä. Ihmeellistä ankeudessa pyörimistä ja ruikutusta kaikki, kun elämää voisi katsoa toisellakin tavalla.
Silti pyörit täällä kaiken positiivisuuden tyyssijassa . AV-palstalla
Tätä samaa mietin. Miten tällä palstalla muka roikkuu aina niin paljon ulkosuomalaisia? Itse en ainakaan enää edes vilkaisisi Vauvaan päin, jos pääsisin muuttamaan ulkomaille. Luulisi, että löytyisi iltaisin mielekkäämpääkin tekemistä kuin roikkua palstailemassa.
Arki se on täällä ulkomaillakin. Välillä on mukava istuskella kotona lataamassa akkuja ja selaamassa nettiä vaikka ulkona olisi mitkä maisemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olen miettinyt.. sellaiseen maahan joka palkitsee työnteosta, yrittämisestä ja jossa pääsee nauttimaan elämästä. On lämmintä, edullista ruokaa ja juomaa, hienot asunnot, edulliset autot ja mukavia ihmisiä.. Siis vähän niinku Suomen vastakohta.
USA, mutta tanne on vaikea paasta.
Miten itse pääsit sinne?
Green Cardilla, oli vahan eri saannot silloin. :) Nyt olen kansalainen.
Voititko sen lotteryssä vai millä perusteella sait?
Johan kirjoitin etta oli eri saannot silloin, niita on nyt turha ruveta luettelemaan.
Ai 30-luvulla?
Oletpa vitsikas, NOT. 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäisi Tanskassa asuessa 650 euroa enemmän käteen kukn koto Suomessa!
Tienaisin vaan siivoojana 2100 Euroa kuussa täälä 1400 euroa! Huom! Pelkästään siivoojana!
Eikun kieltä opiskelemaan
Ihan vaan vinkiksi, kannattaa selvittää Tanskan hintataso...
Ja verotus ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olen miettinyt.. sellaiseen maahan joka palkitsee työnteosta, yrittämisestä ja jossa pääsee nauttimaan elämästä. On lämmintä, edullista ruokaa ja juomaa, hienot asunnot, edulliset autot ja mukavia ihmisiä.. Siis vähän niinku Suomen vastakohta.
Mites terveydenhuolto ja sen kustannukset siellä?
Terveydenhuolto erinomaista, hoidot huippuluokkaa ja laakkeita joita ei edes saa USAn ulkopuolella. Kustannukset menee siina kuin muutkin elaman kustannukset.
Mites verot Suomessa? ALV 22% ?, taalla ei missaan yli 10%, (monessa paikassa 0%) ja kaikkia tavaroita ei veroteta.
Kumma juttu että netissä amerikkalaiset kertovat hädästään terveydenhoidon kanssa. Saavat maksaa itsensä kipeäksi vakuutuksista ja sitten hädän tullen vakutuusfirmat keksivät kaikki mahdolliset vippaskonstit, etteivät joutuisi maksamaan sairaalakuluja. Ihmiset mieluummin elävät vaivojensa kanssa ja jopa kuolevat kuin menevät sairaalaan. Breaking Badia ei olisi keksitty Suomessa.
Yep, Ismo Leikolakin kirjoitti tuosta, miten kalliiksi olisi tullut, jos vaimo olisi jäänyt yöksi sairaalaan.
Oliko niin pihi etta ei ollut ostanut vakuutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse pääsit sinne?
Johan kirjoitin etta oli eri saannot silloin, niita on nyt turha ruveta luettelemaan.
Ai 30-luvulla?
Millaista on eläkeläisen elämä USA:ssa? Kuinka eläkejärjestelmä toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse pääsit sinne?
Ai 30-luvulla?
Millaista on eläkeläisen elämä USA:ssa? Kuinka eläkejärjestelmä toimii?
Ihan hyvaa on. Tulee elakkeita kolmesta maasta Social Securityn lisaksi ja sijoitusten osingoilla eletaan. Medicare maksaa laakarin laskut ja mita se ei kata yksityinen vakuuts kattaa.
Saan joka kuukausi kaksi pistosta (ei saatavilla Suomessa) $2000./ per pistos mutta raha ei enaa vaihda kasia kun vakuutus kattaa maksut. Niin uusi hoito etta ei ole viela Medicaren listoilla.
Kuinka mon suomalainen tyossakayva pariskunta pystyy saastamaan muutaman miljoonan? Taalla pystyy.
t. usalainen
Vierailija kirjoitti:
Kuinka mon suomalainen tyossakayva pariskunta pystyy saastamaan muutaman miljoonan? Taalla pystyy.
t. usalainen
Täällä on vähän pakko ( t: myös usalainen)
Jos vaikka sairastuu tai joutui onnettomuuteen ja jää työkyvyttömäksi
Jos lapset haluavat yliopistoon
Jos eläkkeellä haluaa syödä muitakin kuin kaurapuuroa
Heti kun korona on ohitse muutan Kuupaan.
Itsellä samat aatokset viim. 10 vuoden päästä koittavan eläkkeen myötä. Toki, nytkin pääsisin ulkomaille töihin, mutta perhesyistä ja asuinmaa ei paras ole, mietityttää.
Olen asunut yht. yli 10 vuotta ulkomailla. Suomeen palaaminen oli viimeksi upeaa jne., mutta se huuma on kyllä latistunut parissa vuodessa ja muistankin hyvin syitä miksi aikoinaan ulkomaille muutimme.
Suomi on jonkinlainen avohoitola ja poliitikot + virkamiehet ehkä maapallon rankaisevimpia ideologiansa sokaisemia typeryksiä.
Tulkaa nyt joku kertomaan minne kandeis muuttaa!
Onko sulla osaamista jota kaivataan "jossain muualla", entä kielitaitoa?
Itsekin muuttaisin mielelläni johonkin toiseen maahan mutta en ole keksinyt yhtään sellaista maata, mitä ei olisi pilattu tietyllä aineksella. Vinkata saa jos tulee mieleen.
No kyllä haluaisin muuttaa, mutta en muuta koska lapsen kaverit, koulu, sukulaiset ja koko elämä on täällä. Ehkä sittem kun lapsi muuttaa joskus omilleen. Etelään muuttaisin. Itailia/Espanja suuntaan. Erityisesti Kanarian saaret olisi ilmaston puolesta houkutteleva vaihtoehto.
Kyllä, muutan heti kun saadaan talo myytyä. Maaseudulla, joten voi kestää. Syy on tavanomainen, eläköidymme Espanjaan. Olemme molemmat asuneet vuosia ulkomailla aiemminkin.
Minusta Suomi on monin tavoin harvinaisen hyvä paikka, mutta lämpimämpi ilmasto houkuttaa. Sekä uudet kokemukset, täällä on vähän niinkuin kaikki nähty.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin muuttaisin mielelläni johonkin toiseen maahan mutta en ole keksinyt yhtään sellaista maata, mitä ei olisi pilattu tietyllä aineksella. Vinkata saa jos tulee mieleen.
Japani. Mutta sinne ei kovin helposti muutenkaan muuteta.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Korea.
Mä muutin jo 26 vuotta sitten, kolmas maa menossa ja välillä paluumuuton Suomeen vuodeksi.
Suomessa on tosi paljon hyvää ja etenkin viime vuoden aikana on käynyt kateeksi sitä vapautta missä siellä on voinut elää, mutta mun elämä, perhe ja työ ovat täällä maailmalla joten en usko että sinne koskaan enää pysyvästi muutan.
Välillä haluan. Mutta sitten muistan, että Suomessa minun on paras olla kuitenkin. En halua tuntea olevani muukalainen.
What, mitä mun pitäis guuglettaa?